Róma: Repülővel, vagy autóval érdemesebb Rómába menni? (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1584 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6075 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1584 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6075 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1584 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6075 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1584 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6075 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Repülővel, vagy autóval érdemesebb Rómába menni? - [szavazás]

Ezt a témát Kovács Istvánné Mária Magdolna indította 16 éve

Repülővel, vagy autóval érdemesebb Rómába menni?

67% Repülővel

33% Autóval

Hozzászólások eddig: 8

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

Huszákné Vigh Gabriella üzente 2 hónapja

Nagy változás jön a repülőtereken, Budapesten már tesztelik az új berendezéseket
2024. február 28. 04:45

A Róma-Fiumicino nemzetközi repülőtér CT-rendszerének röntgenszkennerei szintén nagy felbontású 3D-s felvételeket készítenek a poggyászokról, ami automatikusan észleli a potenciálisan veszélyes anyagokat, így a reptér 1-es terminálján is engedélyezik már, hogy száz milliliternél nagyobb űrtartalmú üvegeket tegyenek az utasok a fedélzeti csomagjaikba. Az új technológiát egy éven belül a 3-as terminálon is bevezetik, és tavaly év eleje óta már működik a rendszer a milánói Linate reptéren, és elkezdték használni a Malpensán is.

2024.02.28.
https://hirklikk.hu/kozelet/nagy-valtozas-jon-a-repulotereken-megszunhet-a-folyadekkorlatozas/428702/

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 1 éve

2. Az említett „f” betűs szó elhangzott

Kerestük a Wizz Air-t és a földi kiszolgálót, a Menzies Avationt. Utóbbi azzal kezdte válaszát, az a légitársaság hatásköre, hogy az adott járatokat hogyan és mikor indítja, nekik ehhez kell alkalmazkodniuk.

A tegnapi nap folyamán 8 járat is komolyabb késést szedett össze a nap folyamán, ez a Rómába tartó járaton csúcsosodott ki, amit egészen a következő napig tolt a Wizz Air

– írták válaszukban. Hozzátették: ez számukra is nehéz helyzet, hiszen nem ők tehetnek a késésről, csak tájékoztatni tudják az utasokat. Elismerik, hogy a kommunikáció nem mindig könnyű, sem az utasok, sem az ő alkalmazottjaik számára, hiába esnek át számos képzésen is ezzel kapcsolatban.
A konkrét esettel kapcsolatban azt írták, hogy

az említett „f” betűs szó elhangzott, de nem ilyen direkt formában.

Az esetről az utas panaszát már megkapták szerdán reggel, és ki is vizsgálták a történteket, hamarosan választ is fognak rá küldeni, „és elnézést kérünk a részünkről, nem firtatva, hogy munkatársunk is miket tapasztalt” – írták. Hozzátették, bár a panaszában az utas azt írta, hogy bocsánatkérés esetén nem vonja be a nyilvánosságot, „megdöbbentő, hogy nem kaptunk esélyt az eset megválaszolására”.

Király Kinga Júlia viszont azt nyilatkozta, hogy ő még nem is tett panaszt, nem írt levelet a cégnek, így egészen biztosan nem az ő levelét idézte a földi kiszolgáló lapunknak.

Még annyit írtak, hogy természetesen az alkalmazottak szakmai vezetője is foglalkozott már az esettel, és a „megfelelő javító intézkedéseket” meghozzák.

A Wizz Air kommunikációs partnerétől ennél szűkszavúbb választ kaptunk. Azt írták, hogy továbbították a kérdéseinket, de azt hangsúlyozzák, hogy

a Wizz Air számára elfogadhatatlan az ilyen viselkedés, így abban az esetben, ha a belső vizsgálat alapján bebizonyosodik, hogy az eset valóban így történt, a Wizz Air megteszi a megfelelő lépéseket az érintett kollégával szemben.

A késés oka válaszuk szerint „a budapesti bázisunkban történt technikai probléma volt”, de arra nem tértek ki, hogy ez pontosan mit is jelent.

Arról mindenesetre a Blikk is beszámolt, hogy Rómában rekedt kedden éjjel a Wizz Air 180 utasa, és sokan az éjszakát a repülőtéren töltötték.

2022.05.26.
https://24.hu/belfold/2022/05/26/kiraly-kinga-julia-roma-wizzair-ferihegy-keses/

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 1 éve

Az biztos, hogy elhangzott az „f” betűs szó – egy magyar írónő kálváriája Ferihegyen
2022.05.26.
https://24.hu/belfold/2022/05/26/kiraly-kinga-julia-roma-wizzair-ferihegy-keses/

Király Kinga Júlia író, műfordító és kollégái több hónapos előkészületek után Rómába utaztak, hogy a Washingtoni Holokauszt Múzeum felkérésére interjúkat készítsenek többek között a Mussolini-rezsim egy 102 éves szemtanújával. Ezt végül önhibájukon kívül nem tudták megtenni, mivel a járat nagyjából 16 órát késett. Egyelőre nem tudni, hogy a jövőben bármikor elkészülhetnek-e egyáltalán a tervezett interjúk.

Május 24-én este, 20 óra előtt öt perccel kellett volna a Wizz Air római járatának elindulnia. Délután ötkor azonban SMS-ben közölték az utasokkal, hogy a gép csak éjjel negyed egykor száll majd fel. Ettől függetlenül arra kérték őket, hogy menjenek ki időben a Liszt Ferenc repülőtérre, és csekkoljanak be az eredeti indulás szerinti időpontban. Király Kinga Júliáék ezt meg is tették, majd felvették azt a 3 ezer forintos vouchert, amiből sok mindent nem lehet vásárolni egy repülőtéren. Ez volt a kisebb gond, az igazi problémát az jelentette, hogy este fél 8-kor közölték velük, hogy a gép csak másnap – vagyis 25-én –, délelőtt 10:35-kor indulhat. Ezután elég komoly tanácstalanság alakult ki, ami nem csoda, miután sok segítséget nem kaptak a reptéri dolgozóktól.

„A csomagok sehol, az emberek követni kezdtek egy lányt, aki felvitt arra a szintre, ahol az elszállásolásokat intézték. Nekünk kellett kideríteni, hol és hogyan szerezzük vissza a csomagjainkat” – mesélte Király Kinga Júlia. Végül sikerült visszaszerezniük a bőröndjeiket, és hazamentek. Szerda reggel viszont jött egy újabb csavar. Amikor beálltak a bejelentkező pulthoz, meg is kapták a jegyeiket, viszont az előzőleg megvásárolt ülőhely helyett egy másik szerepelt rajta. Márpedig ők nem véletlenül választották a nagyobb lábhelyet biztosító üléseket, a munkaeszközeiket csak itt tudták biztonságosan tárolni. Amikor ezt jelezték a reptéri dolgozóknak, átküldték őket egy másik sorba.

Itt egy fiatal férfi azt kérdezte Király Kingától, hogy

te ki a fasz vagy?

– emlékezett vissza az író a beszélgetésre, majd a férfi összetépte a jegyét. „Visszaálltam a pulthoz és mondtam neki, hogy addig innen nem mozdulok, amíg nem adja ki a jegyem. Kiadta. Amikor viszont be akartam lépni az ellenőrző sorba, nem engedtek be, mert nem volt rajta pecsét” – mesélte Király Kinga Júlia. Ezek után visszament ahhoz a pulthoz, ahol már egyszer összetépték a jegyét, és ahol már telefonjával készített egy fotót arról az említett reptéri dolgozóról. A fiatalember azonban nem akart neki jegyet adni addig, amíg ki nem törli a fotóját. Viszont meg sem várta, hogy a telefonról eltűnjön a kép, felállt és elment cigizni. A kollégája végül kiadta a jegyét, de előtte ki kellett törölnie a fotót. Király Kingáék kedd este helyett szerda délután érkeztek meg Rómába.

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 1 éve

Rómában rekedt a Wizz Air 180 utasa, sokan az éjszakát is a repülőtéren töltötték 2022
2022.05.26.
https://propeller.hu/nagyvilag/3818643-romaban-rekedt-kedden-ejjel-wizz-air-180-utasa?utm

A római repülőtéren hagyta mintegy 180 utasát a Wizz Air légitársaság. A gépnek kedden 22.20-kor kellett volna felszállnia.
Az utasok, köztük gyermekes családok, idős emberek maradtak magukra a Fuimicino várótermeiben, ahol magukról kellett gondoskodniuk. Sokan a padokon, a padlón aludtak.

Minderről az egyik póruljárt utas számolt be a Blikknek telefonon.

– Szerda délelőtt van, információk szerint 13 órakor száll fel egy repülő, azzal jutunk haza. De semmilyen hivatalos információt nem adnak, egy-egy sms vagy email érkezett néhány utasnakb– kezdte a Blikk olvasója, aki kérte, ne írják ki a nevét.
Mint mondta, kedd este a családjával érkezett a repülőtérre, reménykedve a 22.20-as indulásban, bár délután a gyereke már kapott egy értesítést, hogy a repülő valószínűleg késik, mivel csak szerda hajnali 02 óra 45-kor száll fel.

A pultnál lévő olasz alkalmazottak semmilyen indokot nem mondtak, kezdték összeírni az utasok névsorát azzal, hogy keresnek szállást. De néhány utas kapott egy emailt, hogy feltehetően csak szerdán 13-kor lesz a felszállás. De erről már nem mindenki kapott tájékoztatást. A közel kétszáz várakozó teljesen tanácstalan volt.

Egy friss hír szerint a kint várakozó utasok most értesültek arról, hogy a gép 13 órára tervezett felszállása újabb egy órával késik. Ugyanakkor egyesek beszámolója szerint éjfél után érkezett egy busz, és mintegy negyven utast elszállítottak egy szállodába – írta szerdán dél körül a bulvárlap.

A Blikk a Wizz Airnek elküldte az esettel kapcsolatos kérdéseiket, ők pedig választ ígértek.

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 2 éve

2. A Wizz Air nemrég sajtóhírek szerint megkísérelte felvásárolni az EasyJetet, a brit cég azonban visszautasította az ajánlatot. Váradi erről csak annyit volt hajlandó mondani, hogy bár a légitársasága a természetes fejlődésre törekszik, Nyugat-Európában az üzleti modelljük azért nem működik, mert – a Kelettel ellentétben – ott már nem lehet új piacokat létesíteni, tehát a légitársaságok csak egymás kárára tudják növelni a részesedésüket. Arra a kérdésre, hogy az Olaszországban aktív, és ugyancsak Airbus-flottával működő spanyol Volotea légitársaság is a célkeresztjükben van-e, Váradi azt felelte: „Legalábbis ők szeretnék”.

Olaszországban a Wizz Air komoly hídfőállást épített ki, újabb és újabb bázisokat nyit, country managert nevezett ki, a 15 gépből álló flottáját hamarosan 24 darabosra bővíti, 2021-ben pedig már több ülőhelyet adott el az országban, mint az EasyJet, így a Ryanair és az Alitalia (most Ita Airways) után a harmadik helyen áll már.

Az Alitalia-utód Ita Airways vezetője nemrég azt nyilatkozta, hogy a fapadosok csak azért nyereségesek Olaszországban, mert a repülőterek ösztönzésképpen minden utas után fizetnek a légitársaságoknak, de Váradi szerint ez egyszerűen baromság, ezek a kedvezmények nem jelentősek, és a cége többet költ egy utasra Olaszországban, mint Közép-Kelet-Európában. Olaszország nem egy olcsó piac, és az Ita Airways egyébként is foglalkozzon inkább azzal, hogy versenyképes legyen – mondta Váradi József.

2021.10.26.
https://hvg.hu/kkv/20211026_wizz_air_ryanair_varadi_jozsef_legitarsasag?s=hk

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 2 éve

Wizz Air-vezér: A Ryanair-főnöknek valami gondja lehet a földrajzzal
2021.10.26.
https://hvg.hu/kkv/20211026_wizz_air_ryanair_varadi_jozsef_legitarsasag?s=hk



Interjút adott Váradi József, a Wizz Air elnök-vezérigazgatója a Corrierének, amelyben beszélt a Ryanairrel való rivalizálásukról, az olaszországi terjeszkedésről, arról, hogyan tudtak a válságban talpon maradni, miért akarták megvenni az Easyjetet és hogy mit üzen a tönkrement Alitaliából alakult Ita Airwaysnek.

Az igazi kérdés nem az, hogy köztünk és a Ryanair között mi zajlik, hanem hogy mi lesz Európa többi légitársaságával – mondta Váradi József, a Wizz Air elnök-vezérigazgatója abban az interjúban, amelyet Milánóban adott a Corriere della Sera újságírójának. Váradi szerint mind ők, mind a vetélytársuk stabil légitársaság, az iparág legalacsonyabb működési költségével, míg a többiek kevésbé hatékony flottával, sokkal magasabb működési költséggel repülnek. A Wizz Air ezért probléma nélkül tud terjeszkedni, és a Ryanairrel is együtt tud élni.

Arra a kérdésre, hogy ha mindkét cég azt állítja magáról, hogy a legalacsonyabbak a működési költségei, akkor melyiknek van igaza, Váradi azt felelte: mindkettőnek. A különbség az, hogy a Wizz Air – mivel riválisánál hosszabb távokon repül – az egy ülésre eső költség egy kilométerre vetített költségét illetően takarékosabb. Az ír légitársaság pedig, amely rövidebb távokat repül, egyszerűen az egy ülésre jutó költséget veszi alapul azoknál a kimutatásainál, amelyekben ő szerepel jobban.

Váradi azt mondta, hogy bár az iparágban jövő nyárra jelentős áremelkedés várható, a Wizz Airnél ez nem így lesz, hiszen fiatal flottával, alacsony költséggel közlekednek. Jelenleg nem a hipernyereségesség a fontos, hanem a gyors terjeszkedés – tette hozzá –, hiszen aki nem terjeszkedik, kikerül az üzletből. Lásd az Alitaliát.

Arra a kérdésre, hogy a Ryanair-vezér Michael O'Leary szerint a Wizz Air azért repül a volt szovjet tagköztársaságokba és Abu Dzabiba, hogy elkerülje a Ryanairrel való közvetlen szembekerülést, Váradi úgy reagált: O'Learynek talán gondja van a földrajzzal, hiszen Olaszország és az Egyesült Királyság, ahová sokat repül és jelentősen terjeszkedik a cég, ugyanazon a kontinensen van, ahol a Ryanair is működik. A Wizz Air három különböző piacra összpontosít: Nyugat-Európára, Közép-Kelet-Európára és a Közel-Keletre.

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 9 éve

Gépkocsikkal kapcsolatos:
2015.02.05.
Már elektromos kocsival is lehet menni, mert megnyitották az elektromos kocsik töltőállomását.
http://roma.repubblica.it/cronaca/2015/02/04/foto/auto_elettriche_a_pomezia_la_prima_colonnina_al_mondo_per_la_ricarica_veloce-106557004/#1

Válasz

Gyenge István üzente 14 éve

Az attól függ, hogy milyen céljai vannak az utazónak.
Ha csupán Rómát és közvetlen környékét akarja megismerni, érdemesebb repülővel menni.
Ha viszont az utazást amolyan körutazásként szervezi, és Róma csak egy állomása ennek az útnak, akkor érdemesebb autóval (netán vonattal) utazni. (Természetesen itt egyéni utazókról beszélek.) Egy ilyen körutazás számtalan változatban összeállítható, és az utazó egyéni érdeklődésétől, ízlésétől, idejétől és pénztárcájától függ.
Ha valakinek netán gondja adódik ezen a téren, tanácstalan, szívesen segítek, és állítok össze személyre szabott útvonalakat.
Email-em: artcopy@freemail.hu

Válasz

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu