Róma: Tragédia (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1310 fő
  • Képek - 4852 db
  • Videók - 1353 db
  • Blogbejegyzések - 3258 db
  • Fórumtémák - 180 db
  • Linkek - 1240 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1310 fő
  • Képek - 4852 db
  • Videók - 1353 db
  • Blogbejegyzések - 3258 db
  • Fórumtémák - 180 db
  • Linkek - 1240 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1310 fő
  • Képek - 4852 db
  • Videók - 1353 db
  • Blogbejegyzések - 3258 db
  • Fórumtémák - 180 db
  • Linkek - 1240 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1310 fő
  • Képek - 4852 db
  • Videók - 1353 db
  • Blogbejegyzések - 3258 db
  • Fórumtémák - 180 db
  • Linkek - 1240 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Tragédia

Ezt a témát Huszákné Vigh Gabriella indította 6 éve

Sajnos tragikus esemémyek is történhetnek....

Hozzászólások eddig: 95

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

Huszákné Vigh Gabriella üzente 4 hete

Crollo ponte: ecco ponti e cavalcavia nel Lazio che fanno paura. La denuncia
2018.08.22.

Scrive il Codacons: “Ora – grazie anche alle segnalazioni arrivate da parte dei cittadini - la lista si arricchisce. Ecco quindi l'elenco aggiornato:

Viadotto A12 Roma-Civitavecchia, tra Civitavecchia e S. Marinella

Roma, viadotto della Magliana

Civitavecchia, Ponte Via Braccianese Caudia

Tangenziale viadotto Tiburtina

Ponte che da via Pasquale Baffi permette di arrivare a Via di Villa Bonelli (zona Magliana), Roma

Ponte ferroviario che divide Piazza della Radio e via Ettore Rolli, Roma

Ponte Risorgimento, Roma

Ponte Flaminio, Roma

L’Associazione chiede il blocco dei mezzi pesanti su questi cavalcavia/viadotti per 30 giorni, così da dare modo ai tecnici di provvedere alle necessarie verifiche sullo stato e la sicurezza della struttura. E impiego del genio militare – non di privati – per realizzare a stretto giro le verifiche necessarie insieme ai gestori, così da minimizzare l’impatto sul traffico.

In questo senso il Codacons ha deciso di diffidare il Prefetto di Roma. A lui, chiamato in causa quale responsabile diretto della sicurezza pubblica, l’Associazione chiede di disporre un blocco “temporaneo” per alleggerire il traffico sui viadotti a rischio: una necessità che s’impone alla luce dei fatti per dar modo di svolgere un’attenta opera di monitoraggio e valutazione del rischio, con disagi minimi per l’economia e il commercio (vista la possibilità per gli autotrasportatori di individuare percorsi alternativi, come accade normalmente allorché i sindaci vietano il passaggio dei TIR nel loro Comune).
http://www.affaritaliani.it/roma/crollo-ponte-ecco-ponti-cavalcavia-nel-lazio-che-fanno-paura-la-denuncia-556451.html?refresh_ce

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 4 hete

Viadotto Magliana, iniziano i lavori per barriere sicurezza e segnaletica
2018.08.22.
https://www.comune.roma.it/web/it/notizia.page?contentId=NWS170826

Iniziano questa settimana, come da programma, i lavori per il ripristino delle barriere di sicurezza e della segnaletica sul viadotto della Magliana. Per consentire l'allestimento del cantiere è prevista la chiusura completa del viadotto in direzione Fiumicino nella notte tra il 22 e il 23 agosto (dalle ore 22 alle ore 6) e, dal 23 agosto al 15 settembre, il restringimento a una corsia della carreggiata sinistra da via del Cappellaccio fino al ponte della Magliana in direzione di Fiumicino.


Per quanto riguarda invece il ponte della Magliana, alla fine dello scorso anno, Roma Capitale ha commissionato un'analisi sullo stato delle strutture ad uno studio di ingegneria il cui responsabile tecnico-scientifico, nonché autore dello studio, è l'ingegnere Franco Braga, professore dell’Università Sapienza di Roma, che ha concluso indicando alcuni interventi prioritari da eseguire a seguito anche di sopralluoghi effettuati a febbraio.

Durante la primavera 2018 sono stati già eseguiti lavori di manutenzione sui marciapiedi adibiti a pista ciclo-pedonale e sulle passerelle interne di ispezione.

Nel Bilancio 2018 sono stati stanziati 2 milioni per gli altri interventi di manutenzione straordinaria che avranno ad oggetto i giunti e gli appoggi del ponte e che sono in fase di progettazione esecutiva. Il Dipartimento Sviluppo Infrastrutture e Manutenzione Urbana (SIMU) il 24 aprile ha informato circa questi lavori con una nota la Prefettura e i Vigili del Fuoco.


È in corso l'attività di manutenzione, sia ordinaria che straordinaria, di ponti e gallerie, con lavori su ponte Principe Amedeo Savoia d'Aosta, sul ponte dell'Osa e nella galleria Giovanni XXIII.

I ponti di Roma Capitale sono sottoposti a controlli periodici da parte dell’Amministrazione capitolina.

Per il triennio 2018/2020 sono stati stanziati per la grande viabilità complessivamente oltre 90 milioni di euro per opere di manutenzione urbana ordinaria di viabilità (ponti, strade, gallerie) e ulteriori 10,3 milioni di euro per i soli servizi di sorveglianza. Per la manutenzione straordinaria delle stesse infrastrutture sono stati poi stanziati altri 45 milioni.

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 4 hete

Lezárt hidak:
2018.08.21.
Roma, Magliana: il viadotto vibra. Una notte di chiusura, poi i lavori
http://roma.repubblica.it/cronaca/2018/08/21/news/roma_magliana_il_viadotto_vibra_una_notte_di_chiusura_poi_i_lavori-204565435/

I vigili del fuoco: " Ammaloramento". Salvini: " Relazione dal Comune". E per motivi di sicurezza stop al traffico sul ponte della Scafa
Roma, chiuso d'urgenza il Ponte della Scafa vicino all'aeroporto di Fiumicino: "Ha problemi di sicurezza"
http://roma.repubblica.it/cronaca/2018/08/20/news/roma_problemi_di_sicurezza_chiuso_viadotto_vicino_all_aeroporto_di_fiumicino-204537432/

Dalle 19, senza altro preavviso, è stato vietato al traffico al lungo cavalcavia alle porte della Capitale che collega Ostia con il vicino aeroporto internazionale. L'Astral, che gestisce la struttura: "Non possiamo garantirne la stabilità". Il sindaco di Fiumicino: "Si creerà un problema di traffico abnorme"

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 1 hónapja

Sajnos Rómának is van Morandi viaduktja, mint Genovának
2018.08.15.
Már 38 halálos áldozata van a tegnapi genovai katasztrófának, amelynek során leomlott az A10-es autópálya egyik hídjának 200 méteres, ipari övezet fölött átívelő szakasza.
Az 51 éves felüljárót a hatvanas években építették, és eleve gondok voltak a kivitelezés minőségével. A brit The Telegraph napilap szerint a második világháborút követő újjáépítési lázban elképesztő gyorsasággal készült el több ezer hasonló szerkezet, amelyeket a mai napig használnak.
A genovai Morandi-híddal kapcsolatban Antonio Brencich, a genovai egyetem tanára korábban azt mondta, hogy „tragédia vár rá”. Szerinte a Morandi-féle szabadalomnak egy hatalmas hátránya volt: erősen rozsdásodott a szerkezet. Olyannyira, hogy a tervező később már nem is használta az általa kifejlesztett technológiát.
Diego Zoppi olasz építész a lapnak azt mondta, hogy az ötvenes és hatvanas években épült összes felüljárót meg kell vizsgálni. „Ötven évvel ezelőtt korlátlan bizalom volt a megerősített betonban, azt hittük, örökkévaló, de most már tudjuk, hogy csak néhány évtizedig tart” – mondta az építész. Szerinte az akkor épített szerkezetek most értek abba a korba, amikor veszélyesek lehetnek.
A szóban forgó hidakat a szakértő szerint a felújítás helyett olcsóbb lenne teljesen lebontani és a mai, modern technológiával újjáépíteni.
Sajnos Rómának is van Morandi viaduktja, egy nagyon forgalmas úton, a Fiumicinoból Rómába vezető sztráda Teverén átívelő szakaszán, amit 1965 június 28-án adtak át, és 600 méter hosszú.

A római Morandi viaduktot is sürgősen át kell vizsgáltatni, és még néhány ezer olasz hidat.

Egyébként: Nem a genovai volt az első eset, csak tavaly két tragédia is történt. Észak-Olaszországban Cuneo és Lecco városában omlott össze egy-egy híd, halálos áldozatot is követelve. A 444.hu a Politico cikkére hivatkozva azt írta, hogy a Morandi-hidat korábban rátették egy listára, amelyen az elhibázott infrastrukturális projekteket gyűjtötték. Az egyik olasz kormánypárt, az 5 Csillag Mozgalom a híd szerkezetével kapcsolatos aggályokról azt írta, hogy azok „gyerekmesék”. A baleset után az oldalt eltüntették, de van ahol még az interneten megtalálható.

https://www.ilmamilio.it/c/comuni/9278-anche-roma-ha-il-suo-ponte-morandi-e-il-sospeso-piu-antico-delle-capitale-ed-e-in-curva.html
https://g7.24.hu/allam/20180815/tobb-ezer-olasz-hid-lehet-hasonloan-rossz-allapotban-mint-a-leszakadt-genovai-viadukt/
https://it.wikipedia.org/wiki/Viadotto_Ansa_del_Tevere
https://www.szoljon.hu/orszag-vilag/hidomlas-a-halottak-szama-harmincot-a-miniszter-koveteli-az-uzemeltetok-lemondasat-1221447/

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 1 hónapja

Több ezer olasz híd lehet hasonlóan rossz állapotban, mint a leszakadt genovai viadukt
2018.08.15.
Már 38 halálos áldozata van a tegnapi genovai katasztrófának, amelynek során leomlott az A10-es autópálya egyik hídjának 200 méteres, ipari övezet fölött átívelő szakasza.
Az 51 éves felüljárót a hatvanas években építették, és eleve gondok voltak a kivitelezés minőségével. A brit The Telegraph napilap szerint a második világháborút követő újjáépítési lázban elképesztő gyorsasággal készült el több ezer hasonló szerkezet, amelyeket a mai napig használnak.

A leszakadt viadukt tervezője, Riccardo Morandi szabadalmaztatta az előfeszített vasbeton technológiát, amellyel a kedden összeomlott hidat is építették. Ugyanezt használta az 1953-ban épült veronai arénában, és egy a genovainál sokkal hosszabb híd építése során is Venezuelában 1962-ben. Ez utóbbi két évre rá részben összeomlott, miután egy tanker hajó nekiütközött. A 8,7 kilométer hosszú venezuelai hidat az 1964-es baleset után kijavították, de a fő szerkezeti részéhez nem nyúltak.
A genovai Morandi-híddal kapcsolatban Antonio Brencich, a genovai egyetem tanára korábban azt mondta, hogy „tragédia vár rá”. Szerinte a Morandi-féle szabadalomnak egy hatalmas hátránya volt: erősen rozsdásodott a szerkezet. Olyannyira, hogy a tervező később már nem is használta az általa kifejlesztett technológiát.

A genovai viadukt főtartójának elemei már az átadást követően megsüllyedtek, emiatt az autópálya aszfaltján repedések keletkeztek. Az egyre öregebb építménynek közben egyre nagyobb terhelést kellett kiállnia: naponta már 25 ezer teherautó haladt át rajta.

Diego Zoppi olasz építész a lapnak azt mondta, hogy az ötvenes és hatvanas években épült összes felüljárót meg kell vizsgálni. „Ötven évvel ezelőtt korlátlan bizalom volt a megerősített betonban, azt hittük, örökkévaló, de most már tudjuk, hogy csak néhány évtizedig tart” – mondta az építész. Szerinte az akkor épített szerkezetek most értek abba a korba, amikor veszélyesek lehetnek.
A szóban forgó hidakat a szakértő szerint a felújítás helyett olcsóbb lenne teljesen lebontani és a mai, modern technológiával újjáépíteni.

Nem a genovai volt az első eset, csak tavaly két tragédia is történt. Észak-Olaszországban Cuneo és Lecco városában omlott össze egy-egy híd, halálos áldozatot is követelve. A 444.hu a Politico cikkére hivatkozva azt írta, hogy a Morandi-hidat korábban rátették egy listára, amelyen az elhibázott infrastrukturális projekteket gyűjtötték. Az egyik olasz kormánypárt, az 5 Csillag Mozgalom a híd szerkezetével kapcsolatos aggályokról azt írta, hogy azok „gyerekmesék”. A baleset után az oldalt eltüntették, de itt még megtalálható.
https://g7.24.hu/allam/20180815/tobb-ezer-olasz-hid-lehet-hasonloan-rossz-allapotban-mint-a-leszakadt-genovai-viadukt/

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 1 hónapja

Anche Roma ha il suo "ponte Morandi": è il sospeso più antico delle Capitale ed è in curva - VIDEO
2018.08.15.
L'opera dell'ingegnere romano commissionata da Anas costeggia il Tevere alla Magliana sulla Roma-Fiumicino
Mentre prosegue la drammatica conta delle vittime del crollo del ponte Morandi, sulla A10 a Genova, vale la pena ricordare che anche Roma ha il suo "ponte Morandi", sostanzialmente coevo a quello ceduto nelle scorse ore per cause ancora da accertare.

Si tratta del ponte in cemento precompresso, la stessa tecnica realizzativa di Genova, che realizza il viadotto stradale col quale l'autostrada Roma-Fiumicino costeggia l'ansa del Tevere all'altezza della Magliana.

Il ponte Morandi romano è il ponte sospeso più antico della Capitale ed è inoltre in curva.

L'ingegner Riccardo Morandi (morto a Roma nel 1989 a 87 anni) ricevette dall'Anas l'incarico di realizzare un nuovo viadotto dal momento che quello in fase di realizzazione (oltre 600 metri) per completare il collegamento veloce tra il nuovo aeroporto di Fiumicino e la città era stato seriamente danneggiato da una frana che il 28 giugno del 1965 aveva interessato la zona oltre il Tevere, tra Tor di Valle (i terreni sui quali dovrebbe sorgere lo stadio della As Roma) e la collina della Magliana.
Il telaio verticale, la torre, che rende sostanzialmente visibile e riconoscibile quello che come detto è il primo e più antico ponte sospeso di Roma, è in tutto simile (eccezion fatta per le altezze) a quello che Morandi realizzò a Genova e che nelle scorse ore ha ceduto. Il ponte venne realizzato e completato nella seconda metà degli anni '60. Il ponte della Magliana ed il relativo viadotto sono stati oggetto negli anni scorsi di un approfondito intervento di manutenzione straordinaria da parte di Anas.

Non solo: un altro esempio di "ponte Morandi", il più lungo ponte General Rafael Urdaneta (ben 8,7 chilometri) si trova in Venezuela, nella baia di Maracaibo. Anche quell'opera non fu fortunata dal momento che nel 1964 una petroliera ne urtò alcune delle pile di sostenimento danneggiandolo seriamente e provocando 7 vittime. L'altro ponte firmato Morandi si trova sul Wadi al-Kuf, in Libia, con due torri.

L'ingegnere romano progettò i "suoi" ponti utilizzando una tecnologia costruttiva da lui stesso brevettata che oggi è fortemente contestata e che comunque da anni, a sentire gli esperti, ha mostrato i suoi limiti richiedendo importati e continue opere di manutenzione ordinaria e straordinaria

Anche il ponte Morandi di Roma, oggi quotidianamente percorso da migliaia di automobili vide la luce dunque negli stessi anni in cui prendeva forma e sostanza il fratello maggiore di Genova del quale in queste ore si ricordano non solo i dati tecnici ma anche gli altissimi costi di realizzazione.
https://www.ilmamilio.it/c/comuni/9278-anche-roma-ha-il-suo-ponte-morandi-e-il-sospeso-piu-antico-delle-capitale-ed-e-in-curva.html

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 1 hónapja

2. A Politico értesülései szerint azonban Toninelli pártjára, az Öt Csillag Mozgalomra is kritikák össztüze zúdult a tragédia miatt, mert a párt, más beruházások mellett, a leomlott Morandi-hidat is azok közé sorolta, amelyeknek az előirányzott karbantartását csak abban az esetben végzik el, ha a haszon több, mint a vele járó költségek.

Az Öt Csillag oldalán a híddal kapcsolatos aggodalmakat dajkamesének nevezték; ezt a kijelentést azóta eltávolították.

A belügyminiszter Matteo Salvini, a jobboldali Északi Liga vezetője úgy nyilatkozott, hogy az országban számos iskola, kórház és autópálya szorul felújításra, és hozzátette, hogy ezeket a munkálatokat az európai költségvetési korlátozások eddig megakadályozták.
„A következő költségvetési tervnek az olaszok biztonságát kell első helyre tennie, költségvetési korlátozások csak ezután jöhetnek” – idézi Salvinit a Politico.
Soron kívül ellenőrzik az olasz úthálózatot

Giuseppe Conte olasz kormányfő eközben a Facebookon azt közölte: az olasz kormány tervet dolgoz ki az olaszországi közúti infrastruktúra rendkívüli ellenőrzésére.

A miniszterelnök emellett a hagyományos vizsgálatok megerősítését is megígérte.

„Sokkal szigorúbb vizsgálatok lesznek, mert nem engedhetjük meg, hogy ez a tragédia megismétlődjön" – húzta alá Conte, aki szerdán felkeresi a baleset sérültjeit. „Ami Genovában történt, az nemcsak a városon ejtett mély sebet, hanem Ligurián és egész Olaszországon is” – húzta alá az olasz miniszterelnök.

https://www.szoljon.hu/orszag-vilag/hidomlas-a-halottak-szama-harmincot-a-miniszter-koveteli-az-uzemeltetok-lemondasat-1221447/

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) street art fórumtémában:

Roma, "Vuoti di memoria" a Porta Furba,...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Közlekedés Rómába fórumtémában:

Roma, primo giorno del biglietto a bordo. Ma è solo su un bus ...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Vatikán kultúra, tudomány fórumtémában:

Hogyan lesz a szemétből űrtechnika? 2018.09.18. Ha ...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Művészek, alkotók, művek, alkotások fórumtémában:

Megoldották Caravaggio halálának évszázados rejtélyét...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) magyarok Rómában fórumtémában:

Magyar óriásszobrot avattak a Rómától 26 km-re levő ...

Huszákné Vigh Gabriella írta 2 napja a(z) magyarok Rómában fórumtémában:

Il Festival RevitArt a Capena 2018.09.17. Venerdì 14 ...

Huszákné Vigh Gabriella írta 2 napja a(z) magyarok Rómában fórumtémában:

Il Festival RevitArt a Capena 2018.09.17. Venerdì 14 ...

Huszákné Vigh Gabriella írta 2 napja a(z) magyarok Rómában fórumtémában:

Nagy bejelentés hangzott el a nemzetközi művésztelepen ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu