Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ha valaki egy hétfői napon Rómában attól szenvedne, hogy zárva vannak a múzeumok, menjen ki a Cinecittába! A filmgyár 74.születésnapja alkalmából gazdag történeti anyagából kiállítást rendezett, mely egészen november 30-ig megtekinthető. A jegyár 10 euro, a kiállítás bejárata a Cinecitta metro megállónál van. Metróval 25 percig tart ideérni a Termini pályaudvarról. Nyitvatartási idő naponta 10.30 h-tól 19.30 h-ig, kedden van zárva.
http://www.cinecittasimostra.it/default.asp
http://www.revealedrome.com/2011/05/cinecitt%C3%A0-si-mostra-movie-studios-in-rome-fellini.html
------------
----------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
Tapasztalat a Róma-Szenvedély fórumról:
dhajnal 2011.06.25.
Cinecitta: naggggyon jóóóó volt! Idegenvezetéssel (olasz vagy angol) megnéztük a New York bandái és a Róma című sorozat díszleteit. Túl sok időt nem adtak rá, szerencsére mi kb. 15 fős csoporthoz kerültünk így több idő jutott a fotózásra, illetve mivel az olasz idegenvezetést úgysem értettük nem is hallgattuk őt. Mi csak fotóztunk és fotóztunk. Ezután egy kiállító terembe vezetett el, de ott már nem maradt velünk és annyi időt tölthettünk ott amennyit csak akartunk. Ez a hely is nagyon jól meg van "csinálva". A folyosón az itt készült filmek, a színészek, színésznők fotói futottak végig, úgy hogy mikor mentünk rajta szédültünk. Egy-egy termekben voltak jelmezek, kellékek. Volt egy terem, ahol mint egy rendező nézhettük végig hogyan zajlik egy forgatás és egy film elkészítése. Egy másik épületben szintén volt kiállítóterem, ahol voltak jelmezek, volt egy moziterem is, valamint fotók a forgatásokról. Eljutás: A metró Cinecitta megálló, belépő: felnőtt 10 euro.
-------------------------------------------------------------------------------------------
http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=7600&na_step=100&t=9188752&na_order=
-------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------
Háztűznézőben Felliniéknél
Egy kis nyári körút a római Cinecittà filmstúdióban
2018.03.25.
Róma azon városok egyike, amelyek nagy valószínűséggel előkelő pozíciót
foglalnak el mindenkinek a bakancslistáján. Egy olyan hely, amelyet
látni kell. Számomra viszont az „örök város” fogalma leginkább azzal
vált egyenlővé, hogy minden turista örökkön-örökké ugyanazon
látványosságok megtekintését erőlteti, lélegzetnyi teret sem hagyva
egymás létezésének a parázsló hőségben. Amiről viszont sokan nem tudnak,
vagy csupán merő érdektelenségből kihagynak, az maga a nagybetűs
Paradicsom, ahol kellemes magányban, hűs lombok árnyékában a
filmtörténet legnagyobb alakjainak lábnyomait követve ismerhetjük meg a
múltat.
Amint a turistának sikerül kimenekülnie az óváros központi forgatagából,
a történelmi múlttal túlfűtött nehéz épületek köddé válnak, és néhány
órára bőven elégnek bizonyul, ha az egykori Római Birodalom antik
régisége helyett csupán az 1950-es évekbe ugrunk vissza. Még csak azt
sem lehet mondani, hogy nehéz lenne eljutni a Cinecittàhoz, hiszen csak a
két metróvonal egyikére kell felpattannunk, a sebes vagon pedig szó
szerint a moziváros előtt tesz le, a város délkeleti részében. A
megérkezés pillanata egyben szomorú is, hiszen a stúdió dolgozói méretes
bannerekkel próbálják segélykiáltásukat eljuttatni a világnak (a
sztrájkról bővebben itt lehet olvasni), még velem is megígértetik, hogy
kifele jövet mindenképp vásárolok egy plakátot vagy trikót, egy jobb
világ érdekében.
A bejáratnál uralkodó káosz viszont egy pillanat alatt elillan, amikor a
jegy árát (ami a kelet-európai pénztárcákhoz viszonyítva sajnos elég
borsos: a kiállítások megtekintése 10 euróba, míg a díszletek közötti
idegenvezetős túra 20 euróba kerül) kifizetve beléphetek a
tulajdonképpeni stúdió udvarának területére. Talán nem túlzok, ha azt
mondom, hogy kissé úgy éreztem magam, mint Jack Torrance a Ragyogásban,
aki az üres bálterembe belépve is tömeget látott, csak ebben az esetben
az egykor a Cinecittà területén alkotó óriási tehetségek elevenedtek meg
előttem, én pedig tömény helyett kávéval csillapítottam izgatottságom.
Már a stúdió belső udvara is letisztult harmóniát áraszt, itt ütközik
össze igazán az ókori múlt és a modern jelen. A régi felszerelések,
állványok, kamerák, reflektorok a friss zöld gyepen töltik örök
pihenésük kellemes pillanatait, az antik gladiátorok és hősök szobraival
díszített út pedig büszkén vezet a fő épületek irányába. A kávézó
teraszán is ezek a szigorúan magasló szobrok díszelegnek, legelőször azt
a benyomást keltve, mintha ők is csak épp egy kis eszpresszóra ugrottak
volna be a mozivárosba. Az udvar legimpozánsabb eleme mégis a Fellini
Casanovájából származó Venusia-szobor, mely kíváncsi tekintetével
reménykedve leselkedik kifele a földből, mintha saját szemével is
ellenőrizni akarná az arra járókat.
Fontos tudnivaló, hogy a stúdiót Benito Mussolini és Luigi Freddi
alapította 1937-ben, a fasizmus eszméinek könnyedebb terjesztését
remélve – szlogenjük az volt, hogy „a film a legerősebb fegyver”. Ilyen
értelemben kitűnő háborút vívtak, hiszen az első hat év során közel 300
film készült el a Cinecittà berkeiben. A II. világháború alatt viszont
az olaszok német kézre kerültek, melynek sanyarú következményei legalább
annyi pozitív eredménnyel tanúskodhatnak, hogy 1943-tól kezdődően
beindult az olasz neorealizmus. Ez abból állt, hogy a filmkészítők
elutasították a Cinecittà felszereléseit, és önállóan, az utcán
összeszedett amatőr színészekkel dolgoztak filmjeiken. Az 50-es évek már
csillapodást hoztak, a helyi zsenik (Fellini, Rosselini, Pasolini,
Leone) mellett pedig az amerikaiak is felbukkantak, akik olcsó
helyszínek után kutakodva tökéletesnek vélték a Cinecittà
felszereltségét és Róma adottságait. A könnyedebb filmek (Római vakáció /
Roman Holiday, r. William Wyler, 1953; Three Coins in the Fountain, r.
Jean Negulesco, 1954) mellett az epikus művek melegágyává is vált, így
autentikusabb helyet el sem lehetne képzelni a Quo vadis? (r. Mervyn
LeRoy, 1951), a Ben-Hur (r. William Wyler) vagy a Cleopatra (r. Joseph
L. Mankiewicz, 1963) forgatásához. Egy csődöt követően a stúdiót a
kilencvenes években privatizálták, manapság pedig leginkább televíziós
sorozatok és olasz filmek helyszínéül szolgál. Múlttal és jelennel
karöltve a Cinecittà a mai napig a legnagyobb európai filmstúdió,
melynek összetevői: 22 stúdió, sátrak, víztartályok, olyan állandó
díszletek, mint a 30-as évek New Yorkja és Párizsa, a középkori Firenze,
egy teljes tengeralattjáró- és egy modern vonat belső, egy
földrengés-szimulátor, 300 iroda és öltöző, 21 make-up központ, 82
műhely és raktár. Noha 2007-ben egy tűz következtében több mint 3000 m²
megsemmisült belőle, ráadásul kevés dolog áll nyitva a látogatók
számára, azért így is bőven volt látnivaló.
A Cinecittà Shows Off kiállítás keretén belül a látogatók a filmkészítés
fázisaiba is részletes betekintést nyerhetnek, ráadásul minden mozzanat
egy ismert alkotó ismert művével van szemléltetve, hogy mind az alkotás
folyamata, mind maga az alkotó is közelebb kerülhessen a látogatóhoz. A
Cinecittà Shows Off 2012. április 28. óta működik ebben a köntösben,
azóta pedig több mint 110 ezer látogatót számlálnak. Az eredetileg csak
ideiglenes kiállításnak szánt bemutatót az óriási érdeklődésnek
köszönhetően így állandóvá tették, és igyekeznek folyamatosan bővíteni
valamivel a látnivalókat.
A kiállítás során a régi felvevőkamerákat díszletekkel és kellékekkel
túlzsúfolt, ám mégis kellemesen elrendezett szobákban csodálhatjuk meg,
míg a folyosó falain és padlóján furfangos-tükrös megoldással ismert
filmkockák elevenednek meg, mágikus atmoszférát teremtve az egész
épületben. Néhány lépést téve többek között számos, Monica Bellucci és
Sophia Loren által viselt ruhadarabot, ékszert és kiegészítőt lehet
megcsodálni, majd egy olyan mesebeli szobába érünk, ahol a stúdió néhány
rendezőjének (Martin Scorsese, Sergio Leone, Federico Fellini és Lina
Wertmüller) személyes és kedvenc tárgyai elevenednek meg, megvilágított
fiókokba rejtve (Figyelem, Scorsese kedvenc makarónis receptje is itt
lapul!) A technikai részhez érve Pasolini egy teljes falat beborító
Medea-forgatókönyvén véghezvitt javításokat vizsgálhatunk meg,
storyboard-okat nézegethetünk, majd egy csipetnyi interaktivitást is
bevonva, egy digitális asztali szerkezet segítségével akár a saját
kosztümös elképzeléseinket is összeállíthatjuk a filmekben megelevenedő
darabokat felhasználva. A kiállítás vége a már korábban is említett
tengeralattjáró-belsőbe torkollik, melyet Jonathan Mostow U 571 című
filmjéhez készítettek. Egy S-33-as amerikai tengeralattjáróról van szó,
ahol ugyancsak kedvünkre szórakozhatunk az eddig csak tévéképernyőn és
mozivásznon látott szerkezetekkel.
A kiállítás alapos megtekintése után következett a nem mindennapi túra a
kültéri díszletek világába. A minimum 10 fős csoportok összeállítása
után tisztáztuk, hogy ki milyen nyelven kérné az idegenvezetést, az
eredmények viszont igencsak meglepőek voltak: rajtam, a szüleimen és még
egy angol házaspáron kívül mindenki olasz volt (kivéve még két
franciát, de ők értettek olaszul). Említették is a vezetők, hogy nem sok
külföldi szokott tolongani, de azért igyekeznek, hogy megtartsák a
nemzetközi hangulatot. A felépített díszletek viszont önmagukért
beszéltek, nem is volt nagy szükség a kalauzok részletes beszámolójára
ahhoz, hogy valóban értékelni lehessen azt az óriási mennyiségű
befektetett munkát, amiről azok a grandiózus és hihetetlenül valószerű
építmények tanúskodnak. A kis kirándulás során három helyszínt néztünk
meg: a 30-as évek Brodway-ét, az ókori Rómát és a 15. századi Firenzét.
Az ókori Róma látványa nem sok újdonságot nyújtott annak, aki már
megfordult a városban, mégis külön élmény volt, hogy az óriási
„kőtömböket” akár fél kézzel is könnyűszerrel fel lehetett emelni,
hiszen itt minden csak csalás és ámítás a maga módján – a lényeg hogy a
látvány a valóság ebben a polisztirén-világban.
A kijárat fele haladva még beléphettünk a stúdió kis üzletébe, ahol
tipikus és kevésbé tipikus szuveníreket lehetett vásárolni. A Cinecittàs
hűtőmágnes azért mégiscsak kötelező darab, a merészebbek (és a
pénzesebbek) viszont bögrével, pólóval, karórával vagy Anita
Ekberg-poszterrel felfegyverkezve is távozhattak. A lombos fák hűs
árnyékát elhagyva ismét a zajos utcára kerültünk, a sztrájkoló munkás
pedig csalódottan vette tudomásul, hogy az eklézsia már nem engedi, hogy
tőle is vásároljak. A metró vígan vitt visszafele a központba, én
viszont úgy éreztem, hogy számomra a Cinecittà volt az igazi központ, és
bármikor szívesen visszatérnék ide, az örök mozivárosba.
http://www.filmtett.ro/cikk/3154/egy-kis-nyari-korut-a-romai-cinecitta-filmstudioban
---------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------
FRISS TAPASZTALAT
a Róma-Szenvedély fórumról aritus-tól:
2013.07.21.
A Terminiig megyünk, ott átszállva az A metróra a Cinecittáig. ( kedd kivételével 9.30-18.30) Kívülről nem túl bizalomgerjesztő, belülről sem, mert kong az ürességtől. Viszont utólag azt mondom, megérte kimenni, élvezetes, érdekes színfolt annak, akit a film világa érdekel. Kétféle jegy van: 10 euróért megnézheted a kiállításokat egyénileg, 20 euro vezetett túra, kivisznek a díszletekhez is. (a honlapon írják mikor indul vezetés és melyik angol nyelvű). Mi a 10 eurós jegyet vettük, egy lélek nem volt rajtunk kívül, végigjártuk a kapott, nagyon jó térkép és leírás segítségével az egészet. A kertben szobrok filmekből, közelről látod, hogy fából. J Jópofa a korabeli filmfelvevőket bemutató kiállítás, aztán egy hosszú épület, melyben sötét van, a folyosó padlóján filmek peregnek és minden ajtó mögött más érdekesség vár: díszletek, jelmezek, ki hordta, melyik filmben, kellékek, kisfilm az utómunkálatokról, a maszkok készítésének fortélyai, a trükkök világa, híres rendezők bemutatása filmkészítés közben…végül kifelé haladva átmész az U571 film„tengeralattjáróján”. Komoly! Legalább két órát töltöttünk itt, nagyon meleg volt, mikor kijöttünk.
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9056467
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
Tapasztalat a Róma Szenvedély oldalról:
2014.01.19
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=128723672&t=9188752
raulista írta:
Cinecittába kétféle belépő van, ha csak a kiállítást nézné meg valaki, 10 euró, vezetéssel a díszletek között már 20.
A kiállításra azt mondták kb. egy óra, ez nekünk másfélre sikeredett. Egy interaktív táblán különböző korok jelmezeit lehetett összeállítani, ezzel jól eljátszottunk. Egy hosszú folyosóról nyíltak szobák, ahol jelmezek, kiegészítők voltak. A filmkészítés rejtelmeiből is láthattunk részleteket vetítések során. Berendezett kis filmhelyszínek is voltak és egy tengeralattjáró belseje.
Az egész nagyon különleges hangulatúra lett megcsinálva.
A vezetés is kb. egy órán át tartott. Először egy utcadíszletet láttunk, ahol most is éppen egy fiatal olasz rendező forgatott. De itt készült a New York bandái is. Aztán az ókori Rómában sétálgattunk. Furcsa volt nagyon, hogy mindern amit láttunkműanyagból készült.
Következő helyszín is a New York bandái filmből volt. Scorsese nem akart effekteket használni a tűz jelenetnél, ezért valódi tüzet csináltak. De sajnos nem jól sikerült, mert leégett a díszlet sok kamerával együtt.
Mielőtt utaztunk, azt olvastam, hogy középkori Firenzét lehet még megnézni. Lehet, hogy valamit nem jól értettünk de nekünk az jött le, hogy az a díszlet Assisinek készült. Még azt is mesélte az id. vez., hogy van egy nagy hiba benne. Évekkel később jöttek rá, hogy a zöld-fehér márvány díszítést Assisiben nem használják. Mi legalábbis ezt hámoztuk ki a mondanivalójából.
Utána még egy óriási stúdióba kukkanthattunk be.
---------------------------------------------------------------------------------------------
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9188752
------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------
cscs0827 véleménye:
2014.11.03.
Nem akartunk a vezetéses túrán résztvenni, csak a kiállítást néztük meg. Valószínűleg rossz döntés volt, mert olvastam, hogy a vezetett látogatás elég jó, viszont maga a kiállítás egy kalap szamócát sem ér, ehhez képest a 10 eurós belépőt elég borsosnak érzem. Azért hősiesen végignéztük, de az élmény abszolút felejthetőnek bizonyult.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=132317091&t=9188752
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) gyűjtő fórumtémában:
https://www.szerelvenyaruhaz. hu/aluminium-radiator
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: A római FOROF művészeti projektjei az Ulpia bazilika romjainál 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: 16. Erasmus Kulturális Találkozó Rómában zászlós felvonulással 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Lasagnét, fasírtot és zöldségköretet ebédelt Ferenc pápa 1300 nélkülözővel együtt 2024
Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) A Santo Stefano Rotondo a magyarok nemzeti temploma fórumtémában:
A bazilika ma a Collegium Germanicum et Hungaricum ...
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Guercino kiállítás Rómában a Scuderie del Quirinale-ban, bónuszként a Casino di Villa Ludovisi termei 2024
Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Vatikán kultúra, tudomány fórumtémában:
https://www.youtube.com/watch? v=Gk6mrGaxtY0 2024.11.20.
Huszákné Vigh Gabriella írta 2 napja a(z) Trevi kút fórumtémában:
A világ legismertebb szökőkútja – Trevi-kút, Róma ...
Huszákné Vigh Gabriella 2 napja új blogbejegyzést írt: A Szent Péter bazilikában Michelangelo Pieta szobra előtti biztonsági üveget kicserélték 2024
Huszákné Vigh Gabriella 3 napja új blogbejegyzést írt: Egyszeri lehetőség: gladiátorként küzdhetsz a római Colosseumban 2024
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Fél évszázad mozitörténetét mutatja be a Cinecitta egy új kiállításon
Leégett Fellini egyik műterme a római Cinecittában
Cinecittá a YouTube-on
Decemberben nyílik Rómában a Miac mozi múzeum 2019