Róma: A Vespa motor, a bicikli és a művészet ideje Rómában

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1583 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6058 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1583 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6058 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1583 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6058 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1583 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6058 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

network.hu

network.hu

network.hu

2013.07.24.

 

 

Rómában mindig van valami új, illetve valami megújult dolog. A legújabb múzeum Rómában most éppen egy kis Vespa múzeum, ami egy hete nyílt. A Vespa kedvelőinek kiváló alkalom, hogy ellátogassanak ide, mint ahogy tette ezt egy indonéz úriember, igaz ő elindulásakor nem tudta, hogy itt fog kikötni. Hogy lehetséges ez? Úgy, hogy a múzeum akkor még nem nyílt meg, amikor egy évvel ezelőtt saját 1961-ben gyártott Vespa motorjával elindult Rómába, - de megérte megtennie a többezer kilométert, hiszen mire ideért megnyílt a Spazio Museo della Vespa kismotor múzeum.

-

A múzeumról három napja tettem föl videót, úgy látom, hogy nem nagyon nézegetitek, szerintem érdemes belekukkantani.

-

A másik téma egy kiállítás, melynek nemcsak a tartalma, de a helye is érdekes, neve Centro Studi Cappella Orsini, ami a Campo di Fiori közelében van - egy templomi épület, de nem a Szent Rita templomról van szó, ahol szintén kiállításokat rendeznek.

Ez az épület a Santa Maria in Grottapinta szakrális céloka már nem használatos templom, ami a Pompeius színház romjaira épült. Valószínűleg a romok miatt kapta nevét - A festett barlang Szűz Mária temploma, s már a 12. században említés van róla. Egyterű templom volt, így kiállítótere is egy helységből áll. Még annyit megemlítenék, hogy a Madonna kegyképét 1465-ben átvitték a közeli S.Lorenzo in Damaso templomba, ami a Cancellaria palota épületében van.

-

Az itt rendezett Romamobile című kiállítás ősz végéig (november végéig) látható, s leginkább a művészek által újrafogalmazott bicikliket lehet látni, kiegészítve egyéb járművekkel, mint pl. kis autókkal. A kiállítás videóján úgy láttam, hogy a játékautókkal lehet játszani.

-

-------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------

http://roma.repubblica.it/cronaca/2013/07/20/foto/dall_indonesia_a_roma_con_una_vespa_del_1961-63378828/1/#1

 

--------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------

 

 

network.hu

 

 -------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 -----------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 -------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 -------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 -------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------

 

A kis darázs kalandjai

 

 

2013.10.16.

 

Posted on October 6, 2013


forrás:kaileyflynn.blogspot.com

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

A Vespa motorok szerelmesei immár múzeumi keretek között is megismerkedhetnek kedvencük történetével a Spazio Museo della Vespa római kiállítás kapcsán. 

Amennyiben nem adódna alkalmunk meglátogatni a nemrég nyílt múzeumot, álljon itt egy kis kitekintés a Vespa történetének legfontosabb állomásairól.

Kezdésként talán a legfontosabb megemlíteni, hogy a Vespa története nem teljes Enrico Piaggio neve után elkeresztelt Piaggio gyár nélkül, ahol az első robogókat gyártották le 1946-ban.

A forradalmian új formatervezésű kétkerekűt azonban megelőzte egy másik prototípus, úgynevezett Paparino (gúnár) megalkotása, amely mind a kor szakmai zsűrije mind a közvélemény előtt hatalmasat bukott. Ezt követően Enrico új tervezőmérnököt, bizonyos Corradino D’Ascaniot bízott meg, aki egy sokkal kifinomultabb prototípussal állt elő, amelyet Piaggio első asszociációja nyomán Vespa-nak (darázsnak) neveztek el.  Így született meg a XX. század egyik legismertebb márkaneve a Vespa, ami Európától Amerikán keresztül hatalmas rajongótábort szerzett magának.

De minek is köszönhető a sikerük?

Kétségkívül a siker egyik fontos elemének tekinthetjük Ascanio tervezőmérnök tökéletes választását. Piaggio egy olyan szerkezetet képzelt el, amely az autó és kerékpár kombinációjával megkönnyíti a második világháború utáni nem éppen könnyed közlekedést. Ascanio elmondása szerint nem szerette a kétkerekű járműveket, gondolatai a repülőgépek formavilága és működése körül forgott, amelynek köszönhetően egy olyan formavilággal állt elő, amely mind praktikumában, mind formájában meghaladta a kor modelljeit. Ez az újszerű látásmód a Vespa történetében végig jelen maradt, köszönhetően a fejlesztőmérnökök folyamatos újításainak, amellyel sokáig képesek voltak a piacot uralni.

A siker másik fontos eleme a Vespa, mint márkafogalom kiépítése és népszerűvé tétele. Ennek megteremtéséért már a kezdetek kezdetétől intenzív marketingkampányt folytattak. Többek között ők voltak az elsők, akik női alakkal népszerűsítették a kétkerekű járművet. Emellett a kor népszerű filmjeiben, mint például a közönségsikert arató, 1953-ban megrendezésre kerülő Római vakáció, is feltűntek az egyre népszerűbbé váló robogók.

Hamarosan a Vespa nemcsak egyszerű motor, hanem jóval több lett ennél. Egy életérzés, amelynek követői szerte a világon klubokat alapítva osztották meg egymással a legújabb kalandjaikat, élményeiket a kedvencükkel kapcsolatban.

-

--------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------

http://magyarolasz2013.wordpress.com/2013/10/06/a-kis-darazs-kalandjai/

-

-----------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Címkék: bicikli campo dei fiori grottapinta kiállítás motor átjáró

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu