Róma: Európa legmodernebb vonata

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1606 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6307 db
  • Fórumtémák - 219 db
  • Linkek - 1283 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1606 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6307 db
  • Fórumtémák - 219 db
  • Linkek - 1283 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1606 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6307 db
  • Fórumtémák - 219 db
  • Linkek - 1283 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1606 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6307 db
  • Fórumtémák - 219 db
  • Linkek - 1283 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu


network.hu

network.hu

network.hu

Az NTV márciusban állítja sínre Olaszország legkorszerűbb nagysebességű vonatát, az Italót. Az Italo a Milánó-Róma járaton ingyenes Wi-Fi kapcsolatot és 39 fős mozitermet is kínál majd utasainak a legújabb mozipremierekkel, de lesz mobiltelefon-mentes úgynevezett relax-utastér is.

A vonatot 98 százalékban újrafelhasználható anyagból gyártották. A tíz kocsiból álló szerelvények 450 utast tudnak szállítani három kategóriájú osztályon. A luxusszolgáltatást kínáló Club osztály bőrüléssel várja utasait. A négy vagonból álló Prima az első osztálynak felel meg, a legtöbb hellyel bíró Smart pedig az elegáns másodosztálynak. A skarlátvörös, arany színű csíkkal díszített Italón mobiltelefon-mentes úgynevezett relax-utastér is van. Az Italo elsőként teremt konkurrenciát az eddig a Trenitalia olasz állami vasúttársaság uralta nagysebességű vasúti piacon.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

http://www.alternativenergia.hu/ime-europa-legmodernebb-vonata/42268

 

http://www.ntvspa.it/en/index.html

 

http://www.idealista.it/news/archivio/2010/04/16/04992-arriva-italo-il-concorrente-di-trenitalia-sullalta-velocit-personale

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A vonatok Ferrarija

2012.04.30.

 

Olaszország olyan szempontból mindenképpen szerencsés, hogy társadalmának 20. századi közös tudatát nem katasztrófák sora, hanem olyan dolgok formálták, mint a jó foci, a divatközponttá válás, vagy éppen szenzációs sportkocsik imádata. A Ferrari szeretete minden olasz lelkében megbújó érzés, sokuk akkor is vesz egyet, ha amúgy a világon semmi vonzalom nem fűzi őket a gyors autózáshoz. Így aztán, ha egy szélsebes olasz vonatról van szó, mi más is inspirálná megálmodóit, mint az ikonikus sportkocsi? Persze az Italónak, az első olasz magán szuperexpressznek más köze is van a Ferrarihoz: hiszen az NTV mutatta be, melynek elnöke Luca di Montezemolo, a Ferrari vezére.

A gyártó - mely amúgy az új budapesti metrókocsikat is készítő francia Alstom - szerényen a világ legmodernebb szuperexpresszének nevezi a 200 méter hosszú sötétvörös lövedék alakú vonatot, amiben lehet valami, persze csak ha elfelejtjük a kínai mágnesvasútat. Az Italo ugyanazt az erőátviteli rendszert használja ugyanis, amit az 574,8 km/h vasúti sebességrekordot beállító szerelvény még 2007-ben - így tényleg nem ok nélkül nevezik a vonatok Ferrarijának. Az Italo mindent tud, ami kell, sőt: hatalmas bőrfotelek vannak benne, a francia TGV-nél szélesebbek a kocsik, és panoráma ablakokból lehet nézni a 360 km/h-s sebesség mellett elkenődő tájat. A legizgalmasabb extra talán, hogy az Italóban van külön mozikocsi is. Persze egy Róma-Nápoly út alatt ez gyakorlatilag lényegtelen, az egy órás utazás alatt legfeljebb rövidfilmeket lehetne megnézni.

Az Italo a nemzeti vasúttársasággal konkurál, és elnézve a tulajdonosi kört, van is keresnivalója az Appenin-félszigeten. Az NTV 20 százaléka ugyanis a francia TGV-t tulajdonló SNCF-é, az elnök Montezemolo, a Ferrari-vezér, az elnökségben pedig olyan olasz üzletemberek vannak, mint például Diego Della Valle, a Tod’s luxus cipőmárka első embere. A nemzeti vasúttársasággal szemben nemcsak a gyorsaság szól, hanem egy másik nagyon fontos extra is: az NTV kereskedelmi igazgatójának állítása szerint az összes munkatársuk tud angolul.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://burzsuj.blog.hu/2012/04/30/ferrari_ha_vonat_lenne

----------------------------------------------------------------------------------------------

NTV: utasok az AGV fedélzetén

2012.5.4

 

 

Megkezdődött a verseny az olasz nagysebességű vasúton, a héten már menetrend szerint közlekedik az AGV.

Április 28-án elindult az olasz NTV (Nuovo Trasporto Viaggiatori) első menetrend szerinti vonata a Milánó–Firenze–Róma–Nápoly viszonylaton. Évek óta húzódik a tűzpiros Alstom AGV szerelvények engedélyezése. Az első AGV-t még a 2008-as InnoTranson mutatták be a nagyközönségnek. Az utóbbi négy évben rendre későbbre halasztott indulási dátumok láttán bizonyára többen is akadtak, aki nem bíztak a végső sikerben.

A várakozásnak azonban vége, hétfőtől utasokkal teli AGV-k ingáznak Nápoly és Milánó között. „Fontos nap ez a számunkra, és úgy vélem, az ország számára is, mert Európában először [a nagysebességű vasúton is] lehetőségük van az utasoknak választani” – mondta a megnyitón Giuseppe Sciarrone, az egymilliárd euróból elindított NTV ügyvezető igazgatója és egyik tulajdonosa. Hozzátette: „a legolcsóbb árakat kínáljuk Európában, szolgáltatási színvonalunk pedig vetekszik Európa legjobbjaival.”

 

Május elején mindössze két vonatpárt közlekedtet az NTV Nápoly és Milánó között, május 12-től azonban – újabb AGV-k sikeres engedélyeztetését követően – napi öt vontpárra növelik a kínálatot – írja az International Railway Journal.

Június 26-án már nem csak a frekvencia, hanem a vonalhálózat is bővül: napi három vonatpár végállomása Nápoly helyett Salerno lesz és elindul az első megállás nélkül közlekedő Róma–Milánó vonat. Október 27-től indulnak a Salerno–Nápoly–Róma–Padova–Velence viszonylatú AGV-k, végül december 8-án Torinót is eléri az NTV.

Luca di Montezomolo, az NTV elnöke (mellékállásban a Ferrari elnöke és 2010-ig a Fiat elnöke) elmondta: 2014-ig 20-25 százalékra szeretnék növelni az új olasz nagysebességű magánvasút piaci részesedését.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://iho.hu/hir/ntv-utasok-az-agv-fedelzeten-120502

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

A vonatok Ferrarija – 360-nal suhan az olasz szuperexpressz – wifi, mozi a fedélzeten

2012-05-22

 

további információk:

 

http://infovilag.hu/hir-23915-vonatok_ferrarija_360_nal_suhan_az_olasz.html

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Elégedettek az állatvédők
2012. július 27.

Kutyák és macskák is elkísérhetik szerdától az olaszországi nagysebességű vasúton utazó gazdáikat.

Egyelőre csak a négylábú háziállatok szállhatnak fel a Trenitalia olasz vasutak ezen járataira, valamint az Eurostar expresszvonatra, de ez is nagy előrelépésnek számít, hiszen eddig kutyák és macskák kizárólag alacsonyabb kategóriájú szerelvényeken utazhattak - mutatott rá a Feder F.I.D.A. állatok jogait képviselő olasz szövetség.

A szövetség és a Trenitalia közötti megállapodás értelmében a kisebb méretű, vagyis a macska- és kutyaboxba beférő állatok ingyen utazhatnak. Az ennél nagyobb testméretű állatokért a menetjegy felét kell fizetni. Kivételt jelentenek a vakvezető kutyák, amelyek ingyen kísérhetik gazdáikat.

A vonaton utazó macskáknak és kutyáknak kötelező pórázt és szájkosarat viselni. Az állatoknak ezen kívül egészségügyi igazolással vagy állatútlevél is rendelkezniük kell. Olaszországban közel 15 millió macskát és kutyát tartanak háziállatként.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.vjm.hu/vilag/elegedettek-az-allatvedok/3217/

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

X
Olcsóbb vonatjegyet hozott a vasúti privatizáció Olaszországban

2012.08.10.

 

 

Csökkenő jegyárakat hozott az olaszországi nagysebességű vasúti hálózat privatizációja. Az olasz államvasutak utódjaként sokáig monopol helyzetben levő Trenitalia és a nagysebességű vasúthálózaton április 28-tól működő NTV társaság versenyét vizsgálta meg az Altroconsumo fogyasztóvédő egyesület az első három hónapban.

 

Eredményeik szerint a konkurencia jót tett az utasoknak: a Róma-Milánó közötti majdnem hatszáz kilométeres szakaszon június elején a két vasúti társaság jegyeinek árai között átlagosan 16 euró volt a különbség, ez július elejére a felére süllyedt, miután a Trenitalia csökkentette az árait.

Az NTV a legnagyobb utasforgalmat számláló Róma-Milánó és a Róma-Nápoly közötti távon kezdte meg működését. A társaság Italo nevű szerelvényei a Trenitalia Frecciarossa járataival versenyeznek.

Gianfranco Battisti, a Trenitalia utasforgalmi felelőse kétségbe vonta a fogyasztóvédők felmérésének tudományos alapját, és azt mondta, hogy a The Financial Times brit gazdasági napilap szerint a nagysebességű járatokon a Trenitalia nyújtja a legmagasabb szintű szolgáltatást egész Európában.

 

 Az NTV nem titkolt célja a Trenitalia utasainak elhódítása. A vasúti társaság bejelentette, hogy az Italo augusztus 26-tól a 600 kilométer körüli Róma-Milánó távolságot 2 óra 45 perc alatt teszi meg napi hat járattal. A Frecciarossa ugyanezt a távot 3 óra alatt járja meg.

A nagysebességű vasút a gépjármű- és légi forgalmat is helyettesítette Olaszországban, ahol az idei nyáron 21 millióan mentek nyaralni vasúttal - álapította meg az Altroconsumo.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

http://hvg.hu/gazdasag/20120810_olcsobb_olasz_vasuti_jegyek#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  

Az olasz vasút legyőzte a Ryanair-t

 

2014.01.21.

 

Az olasz gyorsvasút üzemeltetők, a Trenitalia és az Italo által gerjesztett egyre növekvő nyomás hatására áprilistól megszünteti a Róma-Ciampino és Milánó-Bergamo között közlekedő járatát a Ryanair. Az utolsó járat március 29-én üzemel majd a két olasz város között - adta hírül a ch-aviation.

 

Az oldal az olasz ANSA hírportál információira hivatkozva közölte, hogy a légitársaság azon törekvése, miszerint a járatokat a javarészt low-cost modellben működő légifuvarozók által használt Ciampino repülőtérről a forgalmasabb Fiumicino légikikötőre helyezze át technikai problémák miatt hiúsult meg, azonban ez inkább a Róma-Milánó útvonal megszűnése miatt marad el.

A magyarázat szerint Olaszország két, légiközlekedés szempontjából legforgalmasabb városa közti járat többé nem tűnik gazdasági szempontból stratégiai fontosságúnak, köszönhetően a gyorsvasút iránti egyre növekvő igénynek, amely mind kényelem, mind pedig ár tekintetében versenyképes a légi úttal.

-

-----------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=18265

 

----------------------------------------------------------------------------------------------


Hamarosan indul Európa leggyorsabb szupervonata!

 

2015.06.03.

 

Európa leggyorsabb, akár  400 km/h-s sebességre is képes vonatát helyezik üzembe június közepén Olaszországban.

A Frecciarossa 1000 első példánya - a 2013-ban, 61 évesen elhunyt Pietro Mennea olasz olimpiai bajnok és világcsúcstartó futóról elnevezett szerelvény - június 14-én kezdi meg működését Róma és Milánó között.

 

A vonat 2 óra 15 perc alatt teszi meg a 600 kilométeres távolságot, azaz 45 perccel kevesebb idő alatt, mint korábban. Egyelőre azonban legfeljebb 350 kilométeres sebességgel száguldhat, mivel a pálya még nem alkalmas ennél nagyobb sebességre. 

A gyorsasága mellett a kényelme is egyedülálló. A négy osztályon 440 ülőhellyel rendelkező szerelvény „hihetetlen komfortot” kínál - árulta el Michele Mario Elia, az olasz államvasutak vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a színvonalat a viteldíjak emelése nélkül növelik.

 

--------------------------------------------------------------------------

http://valasz.hu/vilag/hamarosan-indul-europa-leggyorsabb-szupervonata-113201

 

----------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

 

Címkék: róma vonat

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu