Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az NTV márciusban állítja sínre Olaszország legkorszerűbb nagysebességű vonatát, az Italót. Az Italo a Milánó-Róma járaton ingyenes Wi-Fi kapcsolatot és 39 fős mozitermet is kínál majd utasainak a legújabb mozipremierekkel, de lesz mobiltelefon-mentes úgynevezett relax-utastér is.
A vonatot 98 százalékban újrafelhasználható anyagból gyártották. A tíz kocsiból álló szerelvények 450 utast tudnak szállítani három kategóriájú osztályon. A luxusszolgáltatást kínáló Club osztály bőrüléssel várja utasait. A négy vagonból álló Prima az első osztálynak felel meg, a legtöbb hellyel bíró Smart pedig az elegáns másodosztálynak. A skarlátvörös, arany színű csíkkal díszített Italón mobiltelefon-mentes úgynevezett relax-utastér is van. Az Italo elsőként teremt konkurrenciát az eddig a Trenitalia olasz állami vasúttársaság uralta nagysebességű vasúti piacon.
-----------------------------------------------------------------------------------------------:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
http://www.alternativenergia.hu/ime-europa-legmodernebb-vonata/42268
http://www.ntvspa.it/en/index.html
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2012.04.30.
Olaszország olyan szempontból mindenképpen szerencsés, hogy társadalmának 20. századi közös tudatát nem katasztrófák sora, hanem olyan dolgok formálták, mint a jó foci, a divatközponttá válás, vagy éppen szenzációs sportkocsik imádata. A Ferrari szeretete minden olasz lelkében megbújó érzés, sokuk akkor is vesz egyet, ha amúgy a világon semmi vonzalom nem fűzi őket a gyors autózáshoz. Így aztán, ha egy szélsebes olasz vonatról van szó, mi más is inspirálná megálmodóit, mint az ikonikus sportkocsi? Persze az Italónak, az első olasz magán szuperexpressznek más köze is van a Ferrarihoz: hiszen az NTV mutatta be, melynek elnöke Luca di Montezemolo, a Ferrari vezére.
A gyártó - mely amúgy az új budapesti metrókocsikat is készítő francia Alstom - szerényen a világ legmodernebb szuperexpresszének nevezi a 200 méter hosszú sötétvörös lövedék alakú vonatot, amiben lehet valami, persze csak ha elfelejtjük a kínai mágnesvasútat. Az Italo ugyanazt az erőátviteli rendszert használja ugyanis, amit az 574,8 km/h vasúti sebességrekordot beállító szerelvény még 2007-ben - így tényleg nem ok nélkül nevezik a vonatok Ferrarijának. Az Italo mindent tud, ami kell, sőt: hatalmas bőrfotelek vannak benne, a francia TGV-nél szélesebbek a kocsik, és panoráma ablakokból lehet nézni a 360 km/h-s sebesség mellett elkenődő tájat. A legizgalmasabb extra talán, hogy az Italóban van külön mozikocsi is. Persze egy Róma-Nápoly út alatt ez gyakorlatilag lényegtelen, az egy órás utazás alatt legfeljebb rövidfilmeket lehetne megnézni.
Az Italo a nemzeti vasúttársasággal konkurál, és elnézve a tulajdonosi kört, van is keresnivalója az Appenin-félszigeten. Az NTV 20 százaléka ugyanis a francia TGV-t tulajdonló SNCF-é, az elnök Montezemolo, a Ferrari-vezér, az elnökségben pedig olyan olasz üzletemberek vannak, mint például Diego Della Valle, a Tod’s luxus cipőmárka első embere. A nemzeti vasúttársasággal szemben nemcsak a gyorsaság szól, hanem egy másik nagyon fontos extra is: az NTV kereskedelmi igazgatójának állítása szerint az összes munkatársuk tud angolul.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://burzsuj.blog.hu/2012/04/30/ferrari_ha_vonat_lenne
----------------------------------------------------------------------------------------------
NTV: utasok az AGV fedélzetén
2012.5.4
Április 28-án elindult az olasz NTV (Nuovo Trasporto Viaggiatori) első menetrend szerinti vonata a Milánó–Firenze–Róma–Nápoly viszonylaton. Évek óta húzódik a tűzpiros Alstom AGV szerelvények engedélyezése. Az első AGV-t még a 2008-as InnoTranson mutatták be a nagyközönségnek. Az utóbbi négy évben rendre későbbre halasztott indulási dátumok láttán bizonyára többen is akadtak, aki nem bíztak a végső sikerben.
A várakozásnak azonban vége, hétfőtől utasokkal teli AGV-k ingáznak Nápoly és Milánó között. „Fontos nap ez a számunkra, és úgy vélem, az ország számára is, mert Európában először [a nagysebességű vasúton is] lehetőségük van az utasoknak választani” – mondta a megnyitón Giuseppe Sciarrone, az egymilliárd euróból elindított NTV ügyvezető igazgatója és egyik tulajdonosa. Hozzátette: „a legolcsóbb árakat kínáljuk Európában, szolgáltatási színvonalunk pedig vetekszik Európa legjobbjaival.”
Május elején mindössze két vonatpárt közlekedtet az NTV Nápoly és Milánó között, május 12-től azonban – újabb AGV-k sikeres engedélyeztetését követően – napi öt vontpárra növelik a kínálatot – írja az International Railway Journal.
Június 26-án már nem csak a frekvencia, hanem a vonalhálózat is bővül: napi három vonatpár végállomása Nápoly helyett Salerno lesz és elindul az első megállás nélkül közlekedő Róma–Milánó vonat. Október 27-től indulnak a Salerno–Nápoly–Róma–Padova–Velence viszonylatú AGV-k, végül december 8-án Torinót is eléri az NTV.
Luca di Montezomolo, az NTV elnöke (mellékállásban a Ferrari elnöke és 2010-ig a Fiat elnöke) elmondta: 2014-ig 20-25 százalékra szeretnék növelni az új olasz nagysebességű magánvasút piaci részesedését.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://iho.hu/hir/ntv-utasok-az-agv-fedelzeten-120502
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A vonatok Ferrarija – 360-nal suhan az olasz szuperexpressz – wifi, mozi a fedélzeten
további információk:
http://infovilag.hu/hir-23915-vonatok_ferrarija_360_nal_suhan_az_olasz.html
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kutyák és macskák is elkísérhetik szerdától az olaszországi nagysebességű vasúton utazó gazdáikat.
Egyelőre csak a négylábú háziállatok szállhatnak fel a Trenitalia olasz vasutak ezen járataira, valamint az Eurostar expresszvonatra, de ez is nagy előrelépésnek számít, hiszen eddig kutyák és macskák kizárólag alacsonyabb kategóriájú szerelvényeken utazhattak - mutatott rá a Feder F.I.D.A. állatok jogait képviselő olasz szövetség.
A szövetség és a Trenitalia közötti megállapodás értelmében a kisebb méretű, vagyis a macska- és kutyaboxba beférő állatok ingyen utazhatnak. Az ennél nagyobb testméretű állatokért a menetjegy felét kell fizetni. Kivételt jelentenek a vakvezető kutyák, amelyek ingyen kísérhetik gazdáikat.
A vonaton utazó macskáknak és kutyáknak kötelező pórázt és szájkosarat viselni. Az állatoknak ezen kívül egészségügyi igazolással vagy állatútlevél is rendelkezniük kell. Olaszországban közel 15 millió macskát és kutyát tartanak háziállatként.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.vjm.hu/vilag/elegedettek-az-allatvedok/3217/
--------------------------------------------------------------------------------------------
Olcsóbb vonatjegyet hozott a vasúti privatizáció Olaszországban
2012.08.10.
Csökkenő jegyárakat hozott az olaszországi nagysebességű vasúti hálózat privatizációja. Az olasz államvasutak utódjaként sokáig monopol helyzetben levő Trenitalia és a nagysebességű vasúthálózaton április 28-tól működő NTV társaság versenyét vizsgálta meg az Altroconsumo fogyasztóvédő egyesület az első három hónapban.
Eredményeik szerint a konkurencia jót tett az utasoknak: a Róma-Milánó közötti majdnem hatszáz kilométeres szakaszon június elején a két vasúti társaság jegyeinek árai között átlagosan 16 euró volt a különbség, ez július elejére a felére süllyedt, miután a Trenitalia csökkentette az árait.
Az NTV a legnagyobb utasforgalmat számláló Róma-Milánó és a Róma-Nápoly közötti távon kezdte meg működését. A társaság Italo nevű szerelvényei a Trenitalia Frecciarossa járataival versenyeznek.
Gianfranco Battisti, a Trenitalia utasforgalmi felelőse kétségbe vonta a fogyasztóvédők felmérésének tudományos alapját, és azt mondta, hogy a The Financial Times brit gazdasági napilap szerint a nagysebességű járatokon a Trenitalia nyújtja a legmagasabb szintű szolgáltatást egész Európában.
Az NTV nem titkolt célja a Trenitalia utasainak elhódítása. A vasúti társaság bejelentette, hogy az Italo augusztus 26-tól a 600 kilométer körüli Róma-Milánó távolságot 2 óra 45 perc alatt teszi meg napi hat járattal. A Frecciarossa ugyanezt a távot 3 óra alatt járja meg.
A nagysebességű vasút a gépjármű- és légi forgalmat is helyettesítette Olaszországban, ahol az idei nyáron 21 millióan mentek nyaralni vasúttal - álapította meg az Altroconsumo.
-------------------------------------------------------------------------------------
http://hvg.hu/gazdasag/20120810_olcsobb_olasz_vasuti_jegyek#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az olasz vasút legyőzte a Ryanair-t
2014.01.21.
Az olasz gyorsvasút üzemeltetők, a Trenitalia és az Italo által gerjesztett egyre növekvő nyomás hatására áprilistól megszünteti a Róma-Ciampino és Milánó-Bergamo között közlekedő járatát a Ryanair. Az utolsó járat március 29-én üzemel majd a két olasz város között - adta hírül a ch-aviation.
Az oldal az olasz ANSA hírportál információira hivatkozva közölte, hogy a
légitársaság azon törekvése, miszerint a járatokat a javarészt low-cost
modellben működő légifuvarozók által használt Ciampino repülőtérről a
forgalmasabb Fiumicino légikikötőre helyezze át technikai problémák
miatt hiúsult meg, azonban ez inkább a Róma-Milánó útvonal megszűnése
miatt marad el.
A magyarázat szerint Olaszország két,
légiközlekedés szempontjából legforgalmasabb városa közti járat többé
nem tűnik gazdasági szempontból stratégiai fontosságúnak, köszönhetően a
gyorsvasút iránti egyre növekvő igénynek, amely mind kényelem, mind
pedig ár tekintetében versenyképes a légi úttal.
-
-----------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=18265
----------------------------------------------------------------------------------------------
2015.06.03.
Európa leggyorsabb, akár 400 km/h-s sebességre is képes vonatát helyezik üzembe június közepén Olaszországban.
A Frecciarossa 1000 első példánya - a 2013-ban, 61 évesen elhunyt Pietro Mennea olasz olimpiai bajnok és világcsúcstartó futóról elnevezett szerelvény - június 14-én kezdi meg működését Róma és Milánó között.
A vonat 2 óra 15 perc alatt teszi meg a 600 kilométeres távolságot, azaz 45 perccel kevesebb idő alatt, mint korábban. Egyelőre azonban legfeljebb 350 kilométeres sebességgel száguldhat, mivel a pálya még nem alkalmas ennél nagyobb sebességre.
A gyorsasága mellett a kényelme is egyedülálló. A négy osztályon 440 ülőhellyel rendelkező szerelvény „hihetetlen komfortot” kínál - árulta el Michele Mario Elia, az olasz államvasutak vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a színvonalat a viteldíjak emelése nélkül növelik.
--------------------------------------------------------------------------
http://valasz.hu/vilag/hamarosan-indul-europa-leggyorsabb-szupervonata-113201
----------------------------------------------------------------------------
|
|
Huszákné Vigh Gabriella 12 órája új blogbejegyzést írt: Róma restaurált szökőkútjai megszépülve nyílnak meg a szentévre2024
Huszákné Vigh Gabriella 13 órája új blogbejegyzést írt: 130 éve született Szőnyi István: Szőnyi római évei kiállítás a Falconieri palotában 2024
Huszákné Vigh Gabriella 14 órája új blogbejegyzést írt: Magyar Napok a Falconieri palotában: Nádudvar és Hajdúsámson bemutatkozik 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Olaszországi magyar katolikus közösségek találkozója Rómában 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Konferencia Rómában a Holokauszt 80. évfordulóján 2024
Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Szentév 2025 fórumtémában:
https://nyugatifeny. hu/2024/11/28/vatikan-szent-...
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Magyar elnökség által rendezett békekoncert Rómában a Szent Ignác bazilikában 2024
Huszákné Vigh Gabriella 3 napja új blogbejegyzést írt: Rómában új múzeumi központot avattak a Via del Corso-n Marc Chagall remekművével 2024
Huszákné Vigh Gabriella 3 napja új blogbejegyzést írt: Narancssárgába borult Városháza és múzeumok Rómában november 25 alkalmából 2024
Huszákné Vigh Gabriella 3 napja új blogbejegyzést írt: Magyar kiállítás nyílt a római parlament alsóházában az uniós elnökség tiszteletére 2024
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
XIX. századi pápai vonat a Centrale Montemartini múzeumban 2016
Nyúl Debóra: Így telt egy felejthetetlen napom az Örök Városban 2024
Széles-Horváth Anna: Néha Rómáig kell menni, hogy megtudjunk valamit magunkról 2024
Schuster Borka: Rómában töltenéd a húsvétot? Ezeket érdemes tudnod, amikor az utazást tervezed 2024