Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Építészeti és technológiai csodává varázsolták Róma külvárosi vasútállomását. A Tiburtina lett a nagysebességű vasutak római központi pályaudvara.
"A Tiburtinán naponta egy közepes méretű olasz város halad át. Az itt fel- és leszálló napi háromszázezer utassal ez az állomás lett Itália legnagyobb szolgáltatási és vásárlóközpontja is" - nyilatkozta Desideri a 19. század végén épített és az utóbbi négy év alatt modernizált pályaudvar avatásán.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
-----------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.06blog.it/galleria/la-nuova-stazione-tiburtina-03/8
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ultramodern csomópont az örök városban – befejezés előtt áll Róma Tiburtina pályaudvara
2012.08.31.
Több mint tíz évnyi várakozás után befejezés előtt áll az olasz nagysebességű vasúthálózat első állomása Rómában. A város legforgalmasabb állomásától - a Termini pályaudvartól - veszi át a TGV vonatok fogadását-indítását, csökkentve annak jelenlegi túlzsúfoltságát. Jövőre a rendszer további nyolc állomását adják át Torinóban, Bolognában, Nápolyban, Firenzében és Reggio Emiliában.
A város keleti részén elhelyezkedő Tiburtina - Róma második legnagyobb pályaudvara - az olasz nagysebességű vasúti közlekedés kiszolgálása mellett egy újonnan kialakított városközpont is lett. A létesítmény célja egy nemzetközi, regionális és városi közlekedési csomópont létrehozása, valamint a Róma Pietralata és Nomentano városrészek közötti kapcsolat visszaállítása, amelyeket egykor a vasútvonal megépítése választott el s egymástól. Az olasz főváros legfontosabb vasúti és közúti csomópontja kapcsolódik itt össze: városi buszok és vidéki járatok végállomásával.
Az állomást 1866-ban építették, a felújítási terveket 2004-ben készítették. A munkálatok ténylegesen 2007. decemberében kezdődtek el, a régi állomásépület lebontásával. Négy év alatt készültek el a munkával, 2011. november 28-án nyitották meg újra a vasúti közlekedés előtt - először az épületnek csak az egyik felét, a keleti oldalt.
A látogatónak az az első benyomása, hogy egy ultramodern repülőtéri csarnok épületébe lépett be. A hatalmas üvegdoboz 300 méter hosszú, amelyből a hídszerkezet 240 méteres, 10 méter magassággal és 55 méter szélességgel. Az állomást most még csak részlegesen használják, korlátozott számú vonatot fogad, a 20 vágányból a mai napig csak néhányat fektettek le; a kiszolgáló 29 liftet és 52 mozgólépcsőt viszont már üzembe helyezték. Az információs kijelzőn is olvashatjuk már az érkező és induló vonatok információit. Az állomás napi utaslétszáma 2015-ig várhatóan eléri 450.000 főt - ez 140 nagy sebességű vonatot és 290 regionális vonatot jelent naponta.
Az épület a város felé hatalmas konzollal fordul, amelynek mérete és szerkezete számos térbeli meglepetést hordoz: központjában egy széles sugárút húzódik, amelyet a csarnok mennyezetére felfüggesztett, nyolc hatalmas „buborék” szegélyez. A „lebegő” dobozok lenyűgöző belső teret hoznak létre, tér a térben kompozíciójukkal. Bennük exkluzív VIP társalgókat, üzleteket, jegyirodákat, éttermeket és internet-szolgáltatásokat alakítottak ki. A központi térből vágánypáronként külön-külön beszállókapun keresztül jutunk le mozgólépcsőkön a vágányokhoz. A vasúti csomópont legtöbb szolgáltató egysége még befejezés előtt áll.
A metrócsatlakozás szintjén - a -1. szinten - hosszú gyalogos aluljáró köti össze a keleti és a nyugati városrészt a vasúti sínek alatt. Így ezzel az emeleti plázától távol, annak funkcióját nem zavarva, gyors átjutást biztosít közöttük. Londoni mintára „Kiss & Ride” parkolókat alakítottak ki a -1. és -2. szinten, ahol rövid ideig tartó megállás - egy csóknyi idő - engedélyezett a 430 gépkocsi befogadására alkalmas parkolóban.
A hatalmas közlekedési beruházás hatására felgyorsult a terület élete és kiugró fejlődést eredményezett. A környéken bevásárlóközpont, nyolc irodablokk, hipermarket, hotel, sport- és kulturális célú épületek létesítése is tervbe van véve, emellett a környező parkokat, tereket, utakat, parkolókat és szállodákat is felújították.
Az állomásépületek jól jelzik az olasz modernizáció szakaszait, egy újabb szakasz kezdetét sejteti a Tiburtina állomás. A Paolo Desideri építész által tervezett állomás épülete figyelemreméltó közlekedési létesítmény, lenyűgöző mérnöki teljesítmény.
Bácsalmásy Zoltán
építész
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://epiteszforum.hu/node/21700?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+epiteszforum+%28%C3%A9p%C3%ADt%C3%A9szf%C3%B3rum+-+%C3%A9p%C3%ADt%C3%A9szet+.+v%C3%A1ros+.+vizu%C3%A1lis+kult%C3%BAra%29
|
|
Huszákné Vigh Gabriella írta 5 órája a(z) gyűjtő fórumtémában:
https://www.google. ...
Huszákné Vigh Gabriella 7 órája új blogbejegyzést írt: Magyar és nemzetközi egyházi iskolák és öregdiákok találkoztak Rómában 2024
Huszákné Vigh Gabriella 15 órája új blogbejegyzést írt: Ötven éve halt meg Vittorio De Sica olasz színész, neorealista filmrendező 2024
Huszákné Vigh Gabriella 16 órája új blogbejegyzést írt: A római start után a levegőben kigyulladt a hajtóműve egy 249 utast szállító Boeingnek 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Petényi Katalin, Kabay Barna: Fénytörés c. dokumentumfilmjének római bemutatója 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: A római Diocletianus fürdőben Tony Cragg angol művész kanyargós szobrai 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Nem turistabarát restaurálások Rómában a jövő évi Szentévre 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Emlékkötet jelent meg Fraknói Vilmos halálának centenáriumi évében és interjú Sági György történésszel 2024
Huszákné Vigh Gabriella 2 napja új blogbejegyzést írt: Rómában minden út az Umbilicus Urbistól indult ki a Forum Romanumon 2024
Huszákné Vigh Gabriella 3 napja új blogbejegyzést írt: Trevi kút víz nélkül, ideiglenesen beleépített sétahíddal 2024
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Elhúzódik az új római sportstadion építése
Hatalmas könyvvásár Róma Felhőjében, a Fuksas tervezte Nuvolában
Elkészült Rómában Fuksasék hipermodern Felhője 2016
Róma egyik terére viszik az Arany Lótuszt a MAXXI múzeumból 2016