Róma: Fórum (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1422 fő
  • Képek - 4868 db
  • Videók - 1353 db
  • Blogbejegyzések - 3712 db
  • Fórumtémák - 193 db
  • Linkek - 1259 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1422 fő
  • Képek - 4868 db
  • Videók - 1353 db
  • Blogbejegyzések - 3712 db
  • Fórumtémák - 193 db
  • Linkek - 1259 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1422 fő
  • Képek - 4868 db
  • Videók - 1353 db
  • Blogbejegyzések - 3712 db
  • Fórumtémák - 193 db
  • Linkek - 1259 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1422 fő
  • Képek - 4868 db
  • Videók - 1353 db
  • Blogbejegyzések - 3712 db
  • Fórumtémák - 193 db
  • Linkek - 1259 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Fórum

Ezt a témát Huszákné Vigh Gabriella indította 8 éve

A Forumról indítok fórumot, annak ürügyén, hogy tavaly megnyitották a Vesta szüzek házát, és még sok újdonság várható.

Hozzászólások eddig: 207

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

Huszákné Vigh Gabriella üzente 4 napja

3. Here we are invited to sit on a stool and put on the VR headset. The later structures above and around us are removed, and the original sunlit illumination is restored. The elaborate and colourful wall and floor cladding is recreated, as are the abundant fountains gushing over the exotic imported marbles of Greece, Turkey, and North Africa: we are presented with palace bling as a geological map of the Roman Empire. If we lift our heads we see stuccoed vaults embedded with coloured glass and precious stones (sections of which are visible in situ during the visit and also in the small but exquisite Palatine Museum next door, also only accessible with the SUPER ticket). The whole experience is extremely well done, and quite exhilarating (not to mention a little dizzying, I can see why they have us sit down!). When we remove the VR headsets the fragmentary surviving sections of the palace decorations take on a new significance, glimpses of all that remains after centuries of pillaging.

The second part of the visit includes projections which gradually recreate a painted garden (of the sort seen at Livia’s Villa at Prima Porta, and highlight traces of graffiti, probably made by palace workmen as they hung around outside the massive fifty seater communal lavatory for palace employees.

This is a very successfully realized and rich vignette, which offers a glimpse into the opulence (and practicalities) of a corner of Nero’s first, short-lived, royal residence.

(The Domus Transitoria is open Fri, Sat, Sun, Mon only, timed visits available in Italian and English, pre-booking advised. To book a tour with Agnes, go to her website, Understanding Rome, and contact her directly.)
2019.10.11.
https://classicalstudies.org/node/32808?fbclid=IwAR0t5H1OiHtXC8C8xlgOkeF4d2i7Pn_oIipqUzyuBrQgEb449aIdV5VjLmw

https://www.coopculture.it/en/heritage.cfm?id=286

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 4 napja

2. Suetonius, Nero, 31

The fire to which he refers was the great fire of 64 CE (during which the emperor is often said to have “fiddled while Rome burned”). It broke out in the stands of the Circus Maximus and raged for nine days, and would ultimately be blamed by the emperor upon Christianity, a troublesome and mysterious monotheistic religious cult which had emerged in the east of the Empire and which posed a threat to the aristocratic emperor’s divine right to rule.

Land cleared by fire would in part be appropriated for the wildly ambitious expansion of the palace complex, and the Domus Transitoria would be supplanted by the new Golden House.

Four years after the fire, Nero was murdered (or perhaps forced to take his own life) and the year of civil war that followed would end with the creation of a very different sort of emperor: Nero had been an aristocrat, claiming descent from the very gods who had ordained the foundation of the city, Vespasian was a salt of the earth man of the people: a jowly general. In his enthusiasm to demonstrate the change of regime, those sections of Nero’s palace which had strayed beyond the Palatine Hill were reclaimed for public use: most notably the great private lake in the valley between the Palatine, Caelian, and Esquiline Hills was drained and the Colosseum was built in its place.

It is a small section on the summit of the hill, immediately below the “Domus Flavia” built by Domitian, Vespasian’s younger son, which was opened to the public in April of this year, and is visitable as part of a c.30 minute tour which includes evocative and skillfully realized narrated projections and a fantastic virtual reality experience which add to the experience enormously.

At the entrance to the site, to the right of the entrance to the Palatine Museum, one descends the stairs, and a narrated projection in part of a former nymphaeum (monumental fountain) gives an introduction to the site then we are ushered into an adjacent space, once also part of the nymphaeum but today cut into by walls which support the palace of Domitian above.

2019.10.11.
https://classicalstudies.org/node/32808?fbclid=IwAR0t5H1OiHtXC8C8xlgOkeF4d2i7Pn_oIipqUzyuBrQgEb449aIdV5VjLmw

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 4 napja

Exploring the Newly Reopened Domus Transitoria, Nero’s First Palace on the Palatine Hill
2019.10.11.
Years of restoration work on the Palatine Hill and in the Roman Forum which—together with the Colosseum—now make up the Parco Archeologico del Colosseo has been coming to fruition over the last few years. After decades of sporadic work, rusting scaffolding, and locked gates, a fabulous flurry of activity has yielded an ever greater number of visitable sites.

Many of these are accessible as part of the SUPER ticket, which provides access to the Palatine Hill and the Roman Forum (but not the Colosseum), and includes access to eight excellent “bonus” sites: Santa Maria Antiqua, Temple of Romulus, Palatine Museum, the Neronian Cryptoporticus, the Aula Isiaca and Loggia Mattei, the Houses of Augustus and Livia, and—most recently—the Domus Transitoria.

Just a stone’s throw from the chaos of crowds, tour buses, and interminable queues at the Colosseum, the relentlessly evocative and bucolic greenery of the Palatine Hill is a perennially calm and glorious place to explore. It was here that Romulus is said to have founded Rome, and this sacred connection led it to become the site of the houses of the patrician families of the early Republic. These subsequently became the foundations of the residences of the movers and shakers of the late Republic, which were, in turn, incorporated first in part into the underpinning of the House of Augustus, and then gradually in their entirety into the sub-structures of ever more audacious imperial residences until the whole hill—all twenty acres of it—was part of a complex known by a word synonymous with the hill: the Palace. Thus it was that the elusive and hazy legend of Romulus would underpin a very tangible palimpsest of over a millennium of Rome’s history, a reminder of the Romans’ perpetual obsession with their own origins, and of the genius loci—the spirit of the place.
The most recent of the locations to be added to the circuit of bonus sites included in the excellent value SUPER ticket, and one that is undoubtedly worth the ticket cost all by itself, is the Domus Transitoria: a section of the first palace of the fifth Roman emperor, Nero.

In his biography of Nero, Suetonius describes the Domus Transitoria thus:

There was nothing however in which [Nero] was more ruinously prodigal than in building. He made a palace extending all the way from the Palatine to the Esquiline, which at first he called the House of Passage [Domus Transitoria], but when it was burned shortly after its completion and rebuilt, the Golden House [Domus Aurea].


https://classicalstudies.org/node/32808?fbclid=IwAR0t5H1OiHtXC8C8xlgOkeF4d2i7Pn_oIipqUzyuBrQgEb449aIdV5VjLmw

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 1 hete

A Colosseumba kapható drága jegyeket hirdető oldal:
2019.10.02.
Tickets for Colosseum
https://www.tiqets.com/en/rome-c71631/colosseum-l145769?partner=t4t&tq_campaign=hungary

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 2 hete

Nagyszabású Karthágó kiállítás nyílt Rómában a Colosseumban2019
2019.09.30.
Rómában szeptember 27-én nyílt a Colosseumban és a Forumon az ókori Karthágóról nagyszabású kiállítás, ahol több jelentős külföldi múzeumból érkeztek a műkincsek, - így Tunéziából, a Bardo Nemzeti Múzeumból, mely a világ egyik legszebb múzeuma a pun gyűjteményével; aztán Libanonból, a Bejrúti Nemzeti Múzeumból, és Spanyolországból is, Madridból és Cartagenaból. Érdekesség, hogy a műkincsek mellett van egy filmtörténetileg érdekes mű, egy rekonstruált díszletdarab, ami az 1914-es Cabiria című filmben szerepelt, a Moloch isten, mely mind a karthágói, mind a föníciai valláshoz köthető. A Giovanni Pastore rendezte filmből a Moloch istent a Colosseum bejáratához helyezték, hogy már ott üdvözölje a látogatókat.
A kiállítás 2020 március 29-ig lesz nyitva.



https://roma.repubblica.it/cronaca/2019/09/27/foto/mostra_carthago_roma_colosseo-237068104/#1
https://www.facebook.com/parcocolosseo/
https://parcocolosseo.it/en/2019/08/carthago-the-immortal-myth-from-27-september-the-new-large-scale-exhibition-of-parco-archeologico-del-colosseo/

https://archeologiavocidalpassato.com/2019/09/28/carthago-il-mito-immortale-al-colosseo-e-al-foro-romano-nel-tempio-di-romolo-e-nella-rampa-imperiale-la-prima-grande-esposizione-con-oltre-400-reperti-interamente-dedicata-alla/

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 2 hete

https://parcocolosseo.it/en/2019/08/carthago-the-immortal-myth-from-27-september-the-new-large-scale-exhibition-of-parco-archeologico-del-colosseo/
2019.09.30.
Carthago. The immortal myth. From 27 september the new large-scale exhibition of Parco archeologico del Colosseo
The history and culture of one of the most powerful and fascinating cities of the ancient Mediterranean is on display from 27 September to 29 March 2020 with the exhibition Carthago. Il mito immortale – “Carthago. The immortal myth”.

The Colosseum, the Temple of Romulus and the Imperial Ramp at the Roman Forum will all host extraordinary materials, on loan from national archaeological museums in Italy and abroad, including the Carthage National Museum and the Bardo in Tunisia, and the national museums of Beirut in Lebanon, and Madrid and Cartagena in Spain.

The large-scale exhibition is curated by Alfonsina Russo, director of the Parco archeologico del Colosseo, who is also in charge of its international coordination, together with Francesca Guarneri, Paolo Xella and José Ángel Zamora López, with Martina Almonte and Federica Rinaldi.

The exhibition, promoted by the Parco archeologico del Colosseo, with the organization of Electa, features precious reconstructions and multimedia installations side-by-side with never before displayed artifacts, all the result of the research campaigns conducted by the Superintendency of the Sicilian Sea in the Aegadian Islands. Our goal is to help familiarize the public with the series of historical events that unite the two great powers of the ancient world, Carthage and Rome.

Visitors will embark on a journey starting from the foundation of the Phoenician East to the refounding of the new Colonia Iulia Concordia Carthago, touching upon important events in the rise of Christianity, the new religion of which Carthage would become an important center of diffusion. The exhibition concludes with an epilogue on the ancient city’s rediscovery in the light of the modern and contemporary imagination.

A reconstruction of the terrible deity Moloch, linked to Phoenician and Carthaginian religions and featured in the 1914 film Cabiria (directed by Giovanni Pastore and written by Gabriele D’Annunzio) will be stationed at the entrance to the Colosseum to welcome visitors to the exhibition.

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 2 hete

https://archeologiavocidalpassato.com/2019/09/28/carthago-il-mito-immortale-al-colosseo-e-al-foro-romano-nel-tempio-di-romolo-e-nella-rampa-imperiale-la-prima-grande-esposizione-con-oltre-400-reperti-interamente-dedicata-alla/?fbclid=IwAR1zqjTUQGs1KardgPWOwAo76-mGr2EvlYbnUP5w0ljbdSO3nTXAqGwoSik

2019.09.20.

153438_ece3a91ba409_s

roma_colosseo_mostra-carthago_ingresso.jpg

153439_04b246697758_s

tunisia_cartagine_ricostruzione-virtuale-porto-tophet_disegno-punto-rec-studios.jpg

153440_548ff3e13700_s

levanzo_area-battaglia-egadi_rostro-4_foto-soprintendenza-del-mare.jpg

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 2 hete

https://www.leaders.com.tn/article/28059-exposition-carthage-a-rome-le-mythe-immortel?fbclid=IwAR1oT6s1uAYUOQMZe6-gKD6OJrIj56cQ7Wg-86hUemh-mD8Xr89qmGtvvm8
2019.09.29.
Il s’agit de la première grande exposition internationale entièrement dédiée à l'histoire de Carthage ce qui témoigne de l’excellence des relations de coopération dans le domaine archéologique entre la Tunisie et l’Italie.

Plus de 90 pièces archéologiques provenant de la Tunisie et plus précisément des musées nationaux du Bardo et de Carthage y seront exposées et qui ont fait l’objet d’une convention de prêt signé entre L’Institut National du Patrimoine et le Parc Archéologique du Colisée. Plus de 400 pièces au total seront exposées en provenance des plus prestigieux musées d'Italie et de l'étranger dont le musée national de Beyrouth et les musées archéologiques nationaux de Madrid et de Carthagène en Espagne.

L'exposition, qui couvre les périodes punique, romaine et chrétienne de Carthage, est très documentée et complétée par des reconstitutions minutieuses et des installations multimédias. Elle occupe non seulement le colisée, mais également une partie du forum romain : le temple de Romulus et la voie impériale.

L’Ambassade de Tunisie en Italie prévoit d’accompagner cette présence exceptionnelle d'une série d'événements culturels périodiques tout au long de l’exposition. Ce programme culturel varié, en cours de finalisation, comprend un atelier de mosaïque; un spectacle de danse ; une exposition de Photo, projections de films tunisiens ; un concert de musique et une conférence.

A l’occasion de sa visite à Rome, le Ministre Mohamed Zine El Abidine s’est entretenu, avec son homologue italien, Dario Franceschini. La rencontre était l’occasion d’échanger sur les projets de coopération culturelle en cours et d’étudier les possibilités de renforcer la coopération culturelle entre les deux pays dans plusieurs domaines.

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 2 hete

Il mito di Cartagine in mostra al Colosseo
2019.09.28.
https://roma.repubblica.it/cronaca/2019/09/27/foto/mostra_carthago_roma_colosseo-237068104/#1

Oltre 400 reperti, tra prestiti delle maggiori istituzioni museali del Mediterraneo e anche qualche inedito per raccontare "l'altra" Cartagine e il suo lungo rapporto con Roma: è Carthago. Il mito immortale, prima grande mostra interamente dedicata a una delle più potenti e affascinanti civiltà del mondo antico, fino al 29 marzo negli spazi del Colosseo e del Foro Romano, nel tempio di Romolo e nella Rampa Imperiale. "Una mostra - racconta il direttore del Parco archeologico, Alfonsina Russo, curatrice dell'esposizione insieme a Francesca Guarnieri, Paolo Xella e José Angel Zamora Lopez con Martina Almonte e Federica Rinaldi - per superare gli stereotipi che il mondo moderno e contemporaneo ha dato a Cartagine, da sempre una città aperta sul Mediterraneo ma che ancora oggi viene vista come l'alterità, il nemico". Si, perchè Cartagine noi l'abbiamo sempre vista con gli occhi di Roma, raccontata dai Romani e dalle loro fonti letterarie. "Una prospettiva in realtà - spiega la Russo - molto condizionata dalla rivalità tra le due città". Ma proprio i più recenti scavi e le ricerche degli ultimi decenni hanno avviato una diversa riflessione. Tra opere d'arte, reperti archeologici, apparati multimediali, si va dalle origini fenicie della città nel IX secolo a.C. alla Cartagine cristiana del VI d.C,., ripercorrendo la storia della sua cultura e dei suoi abitanti, l'espansione nel Mediterraneo e la ricchezza degli scambi commerciali e culturali tra le guerre puniche e l'età augustea, il complesso processo di romanizzazione che portò Roma ad annientare la sua temibile rivale nel controllo dei mari nella battaglia delle Egadi (241 a.C) e ancora la nuova Colonia Concordia Iulia Carthago, città monumentale tra ricchissimi edifici e mosaici spettacolari.

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 órája a(z) október fórumtémában:

Luci su San Giovanni: la basilica di Roma brilla con la ...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 órája a(z) magyarok Rómában fórumtémában:

Madarassy István ötvös, szobrászművész kiállítása...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Művészek, alkotók, művek, alkotások fórumtémában:

https://www.ilmessaggero. ...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Művészek, alkotók, művek, alkotások fórumtémában:

Rómában is a Mona Lisa a szupersztár a Leonardo ...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) magyarok Rómában fórumtémában:

Magyar kortárs alkotások Róma házfalain 2019.10.14. ...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Pápai audiencia fórumtémában:

UDIENZA PAPALE PER GLI SPOSI 2019.10.14. http://www....

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Pápai audiencia fórumtémában:

Ingyenes???? http://www. romeguide.it/index.php?...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Pápai audiencia fórumtémában:

Friss házasok. Szerdánként ugyanis nem véletlenül ...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Művészek, alkotók, művek, alkotások fórumtémában:

László Fülöp festőművész kiállítása 2019.10.14. ...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Ferenc pápa fórumtémában:

3. De vajon hogyan kerülhettek ezek a márványfülkébe? Az...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu