Róma: Művészek, alkotók, művek, alkotások (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1606 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6307 db
  • Fórumtémák - 219 db
  • Linkek - 1285 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1606 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6307 db
  • Fórumtémák - 219 db
  • Linkek - 1285 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1606 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6307 db
  • Fórumtémák - 219 db
  • Linkek - 1285 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1606 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6307 db
  • Fórumtémák - 219 db
  • Linkek - 1285 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Művészek, alkotók, művek, alkotások

Ezt a témát Huszákné Vigh Gabriella indította 13 éve

Oly sok gyönyörű mű van Rómában, hogy érdemes külön-külön beszélni róluk.

Hozzászólások eddig: 253

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

Huszákné Vigh Gabriella üzente 3 éve

3. A modern festészet atyjának is tartott manierista festőóriás rövid élete során híres, sőt hírhedt volt, valóságos botrányhős. Életműve mindössze 80 festményt ölel fel, hatása mégis meghatározó volt, hiszen sokan vitték tovább egyes egyedi stílusjegyeit. A chiaroscuro (a fény és árnyék drámai alkalmazása) és a drámai, szinte színpadi megvilágítások mestere volt. Olyan fényhatásokat használt, melyek modern filmrendezőket is megihlettek. Jan Vermeer van Delft (1632-1675) és Rembrandt (1606-1669) művészete nem létezne nélküle, Eugène Delacroix (1798-1863) és Édouard Manet (1832-1883) festészete pedig nem lenne ugyanaz.


2021.10.26.
https://www.gyoriszalon.hu/news/15716/60/
https://www.wantedinrome.com/news/italy-celebrates-450-years-of-caravaggio.html
https://papageno.hu/intermezzo/2021/10/caravaggio-kepeit-adja-elo-egy-szintarsulat/

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 3 éve

2. Műveit forradalmian új stílusban alkotta meg. Lényege a fény-árnyék kontrasztja volt, a mély árnyékból kiemelkedő, drámaian megvilágított alakok (ez később a barokk festészet egyik fő ismertetőjegyévé vált), valamint elhatárolódott a bibliai témák eszményített ábrázolásától, és a vallásos jeleneteket, hősöket életszerűen vitte vászonra.

Egész életében a maga útját járta, nem követte a divatos irányzatokat. Pályája elején, mikor nem volt pénze modellekre, barátait, ill. magát festette meg (pl. Beteg Bacchus-gyermek, Gyümölcskosarat tartó fiú). Már első ismert művei is rendhagyó témaválasztásúak voltak, és újszerű módon tükrözték a valóságot. Ez persze nem tetszett a fizetőképes vásárlóközönségnek, de szerencsére voltak olyan képei is, melyeken egyéni stílusa még nem jelentkezett teljes egészében, nem tért el annyira a megszokottól (pl. Izsák feláldozása), és ezek hozták meg számára az ismertséget. Nagyon hamar szembetűnővé vált egyedi látás- és ábrázolásmódja: Bűnbánó Magdolnája egy szomorú, elkeseredett parasztlány, aki sírva üldögél a tőle idegen cifra öltözékben; a Jövendőmondóban jelent meg először a stílusjegyévé vált semleges, már-már elmosódó háttér; Gyümölcsös kosarában átlagos, sőt féregrágta gyümölcsök láthatók.

Francesco Maria Del Monte bíborossal (1549-1627) való megismerkedése pozitív hatással volt művészetére, kezdett kialakulni végleges stílusa, a fény-árnyék kontrasztra épülő kompozíció és ábrázolás (pl. Diadalmas Ámor, Medúza). Vallásos témájú festményei továbbra se találtak lelkes fogadtatásra, hiszen a reneszánsz korában az emberi szépséget dicsőítették a művészek, Caravaggio viszont a pillanatban megmutatkozó lelki folyamatot mutatta meg (pl. Emmausi vacsora). A bibliai témák hétköznapi környezetbe helyezésével közel hozta a kor emberéhez (pl. Szent Máté elhívatása, Szent Máté mártíromsága). Az egyház részéről rengeteg támadás érte a művészt, nemcsak a vallásos témák realisztikus ábrázolásmódjáért, hanem a modellek miatt is, akikről megmintázta alakjait, hiszen bárki felismerhette a római éjszaka ismert figuráit (csavargókat, prostituáltakat stb.). Nem csoda, hogy hivatalos elismerésben soha nem részesült, az egyházi megrendelésre készült képeit – néhány kivételtől eltekintve – sorra visszautasították, és botrányosnak minősítették provokatív ábrázolásmódja miatt. De pártfogója teljes művészi szabadságot biztosított számára, így sorra születtek remekművei vallási és világi témákban egyaránt, melyek megdöbbentették, felkavarták vagy felvillanyozták az embereket.

2021.10.26.
https://www.gyoriszalon.hu/news/15716/60/

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 3 éve

450 éve született Caravaggio itáliai festőművész 2021
2021.10.26.
https://www.wantedinrome.com/news/italy-celebrates-450-years-of-caravaggio.html
https://www.gyoriszalon.hu/news/15716/60/

450 évvel ezelőtt, 1571. szeptember 29-én született Michelangelo Merisi da Caravaggio vagy Michelangelo Amerighi da Caravaggio itáliai festőművész, aki Caravaggio (1571-1610) néven vonult be a művészettörténetbe, melynek egyik legrejtélyesebb és legforradalmibb alakja volt.

Pályája során lázadóként szállt szembe kora művészeti elvárásaival (késő reneszánsz), így vált a manierizmus iskolateremtő képviselőjévé, és a 17. századi naturalisztikus ábrázolás kiemelkedő alakjává, s teremtette meg a drámai realizmus új nyelvét. Rövid pályafutása során jelentős életművet hagyott hátra, utat mutatva követőinek, a caravaggistáknak.

Milánóban, szülővárosában volt tanonc, Simone Peterzanode (1535-1599) műhelyében, majd 1590 körül Rómába ment, ahol eleinte nyomorban élt, de tehetsége egyre több megrendeléshez és befolyásos pártfogóhoz juttatta (pl. Francesco Maria Del Monte bíboros). Ez utóbbira nagy szüksége is volt, hogy kimentsék a botrányos helyzetekből, melyekbe időről időre belekeveredett. Életmódja végül egy gyilkossági ügyhöz vezetett, így menekülnie kellett a felelősségre vonás elől. Nápolyban kötött ki, ahol szintén ünnepelt művészként élhetett, majd Máltára költözött, és belépett a lovagrendbe. De nem bírt a vérével, itt is verekedett, melynek eredményeképpen börtönbe került. Rosszul viselte a raboskodást, de végül sikerült megszöknie. Először Szicíliába menekült, majd visszatért Nápolyba, ahol tisztelték munkáját. Itt festette meg utolsó képeit is, a Keresztelő Szent Jánost és a Szent Orsolya mártíromságát.

Halálának körülményeiről több elmélet is született: gyilkosság áldozata lett, elfertőződött sebei miatt vagy szifiliszben halt meg, valamilyen járványban (malária, tífusz), esetleg ólommérgezésben hunyt el, összeesküvés áldozata lett. Egy 2001-ben talált halotti levél szerint magas láz végzett vele, és egy közös sírba temették a Nápolyi Királyságban, Porto Ercoléban. Egy ásatás során előkerült maradványokról azt feltételezték, hogy esetleg Caravaggio lehet. 2010-ben DNS-mintákat vettek ma is élő Merisi-leszármazottaktól, és összehasonlították a csontokkal. Megállapították, hogy nagy valószínűséggel (85%) az ő maradványait találták meg, melyeket Porto Ercole központjában kialakított emlékparkban helyeztek végső nyugalomba. 2018-ban olasz és francia kutatók megállapították, hogy a Staphylococcus aureus baktérium okozta fertőzésben halt meg.

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 3 éve

4. Studio di Canova a via delle Colonnette: sulle pareti esterne della casa sono visibili frammenti marmorei, diverse statue, delle targhe e una Targa con il busto del Canova.

5. Antonio Canova, Monumento funerario di Clemente XIV, 1783-87, conservata nella Basilica dei Santi Apostoli a Roma. Il modello in gesso dell'opera è raffigurato nel disegno di Chiarottini.

169427_1577e2fa62eb_s

4.jpg

169428_669aed6aa73a_s

5.jpg

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 3 éve

1. Roberto Roberti, Lo Studio di Canova in Roma, Museo Civico di Asolo

2. Disegno acquarellato di Francesco Chiarottini dello studio di Antonio Canova, 1786, Musei Civici di Udine. Sulla destra si scorgono il modello in gesso ed il marmo corrispondente della figura del Pontefice. In primo piano due collaboratori dello scultore sono alle prese con un trapano a corda. Sullo sfondo a sinistra sopra la mensola dove sono collocate alcune teste si intravvede anche il modellino della scultura oggi conservato alla Gipsoteca di Possagno.

3. Studio di Canova a via delle Colonnette: sulle pareti esterne della casa sono visibili frammenti marmorei, diverse statue, delle targhe e una Targa con il busto del Canova.

169424_a9cc69e1672f_s

1.jpg

169425_36562100ac20_s

2.jpg

169426_a79c8b54a66f_s

3.jpg

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 3 éve

Antonio Canova stúdiója (Possagno, 1757 - Velence, 1822) itt: via delle Colonnette
Miután 1779 -ben Rómába költözött, Canova kezdetben a Palazzo Venezia székhelyű Serenissima nagykövetségének vendége volt, köszönhetően Gerolamo Zulian velencei szentszéki nagykövetnek. Rövid időn belül olasz és külföldi ügyfelek kezdenek megjelenni a stúdiójában.
1783 -ban, amikor a Serenissima új nagykövete vette át Rómát, Canova áthelyezte műtermét a via delle Colonnette -be, a via di Ripetta közelében. A stúdió később a Grand Tour utazók egyik római állomása lett.
Chateaubriand ezt írja: "1803 -ban kétszer is meglátogattam őt a boltjában; a kalapáccsal a kezében fogadott. Őszintébb és szelídebb levegővel mutatta meg hatalmas Bonaparte -szobrát [utal Bonaparte Napóleonra, mint Marsra. béketeremtő Londonban] és Herkulese Liciát a hullámokba dobta [Licia a római Modern Művészeti Galériában] ... Útközben találkoztam korom legnagyobb szobrászával ".
Stendhal 1811 -ben Rómába érkezve találkozik a szobrászművésszel: "Megtaláltam ezt az igazi nagyszerű embert, aki egészen más egyszerűségű, mint a mi kis finomításaink. Amikor beszél, olcsó olasz".
A római Canova gyakorolt ​​szobrászatot öntvények, másolatok és restaurációk megvalósítására. A városban valójában nagyon aktívak voltak az ásatásokból, bontásokból és épületek rekonstrukcióiból származó régészeti leletek restauráló műhelyei, és számos olyan szoborművészeti stúdió, ahol ókori szobrokat másoltak. Ezen műhelyek között Bartolomeo Cavaceppi, Carlo Albacini, a velencei szobrász által látogatott, aki felfedezte a "pontszerzés" módszerét, azaz másolatot készít a hegyes bronz elemekről, amelyeket egy modellre alkalmaztak, amelyeket a méretek átvitelére használtak. márványtömb.
Francesco Chiarottini rajza a Canova műtermének belsejét képviseli 1786 -ban, nagyjából azokban az években, amikor a szobrász megalkotta XIV. Kelemen temetési emlékművét, amelyből a művész elfogadta ezt az eljárást.

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 3 éve

Lo studio di Antonio Canova (Possagno, 1757 - Venezia, 1822) in via delle Colonnette
Trasferitosi a Roma nel 1779, inizialmente Canova è ospite dell’Ambasciata della Serenissima che ha sede a Palazzo Venezia, grazie all’accoglienza di Gerolamo Zulian, ambasciatore veneto presso la Santa Sede. In breve tempo i committenti italiani e stranieri iniziano a presentarsi nel suo studio.
Nel 1783, quando subentra un nuovo ambasciatore della Serenissima a Roma, Canova sposta il suo studio in via delle Colonnette, presso la via di Ripetta. Lo studio diventa in seguito una delle tappe romane dei viaggiatori del Grand Tour.
Scrive Chateaubriand: "Nel 1803 andai a trovarlo due volte nella sua bottega; mi ricevette con il mazzuolo in mano. Mi mostrò con l'aria più candida e più mite la sua enorme statua di Bonaparte [si riferisce a quella di Napoleone Bonaparte come Marte pacificatore a Londra] e il suo Ercole che scaglia Licia nei flutti [Licia nella Galleria d'Arte Moderna a Roma] ... Ho incontrato sul mio cammino il più grande scultore del mio tempo".
Stendhal al suo arrivo a Roma nel 1811 va a conoscere lo scultore: "Trovai questo vero grand'uomo di una semplicità ben diversa dalle nostre piccole raffinatezze. [...] Quest'uomo che riesce con lo scalpello a rendere sentimenti così sublimi, quando parla è un italiano dozzinale".
Canova a Roma aveva praticato gli studi di scultura per la realizzazione di calchi, copie e restauri. In città, infatti, erano molto attive le botteghe di restauro di reperti archeologici rinvenuti da scavi, demolizioni e ricostruzioni di edifici e gli studi di scultura dove si procedeva a copiare le sculture antiche, erano numerosi. Fra questi laboratori quello di Bartolomeo Cavaceppi, di Carlo Albacini, frequentati dallo scultore veneto che vi scoprì quel metodo di “cavar punti” cioè di realizzare una copia utilizzando piccoli elementi appuntiti in bronzo applicati su un modello che servivano per trasferire dimensioni nel blocco di marmo.
Il disegno di Francesco Chiarottini rappresenta l’interno dello studio di Canova nel 1786, pressappoco negli anni in cui lo scultore stava realizzando il Monumento funerario a Clemente XIV, a partire dal quale l’artista adotta questa procedura.
2021.10.02.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=579607243389848&set=pcb.10159509703013745

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 3 éve

Michelangelo Buonarroti monumentális síremlékét a firenzei Santa Croce bazilikában Giorgio Vasari tervezett 1564 és 1576 között.

https://www.facebook.com/claviggiani/photos/pcb.4515755125154452/4515754981821133/

169094_45ec548567de_s

240788173_4515755005154464_3427815868355304672_n.jpg

169095_700e73b6ca39_s

239610049_4515755015154463_7864515160405749954_n.jpg

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu