Róma: vatikáni múzeumok (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1477 fő
  • Képek - 4987 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 4505 db
  • Fórumtémák - 213 db
  • Linkek - 1263 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1477 fő
  • Képek - 4987 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 4505 db
  • Fórumtémák - 213 db
  • Linkek - 1263 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1477 fő
  • Képek - 4987 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 4505 db
  • Fórumtémák - 213 db
  • Linkek - 1263 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1477 fő
  • Képek - 4987 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 4505 db
  • Fórumtémák - 213 db
  • Linkek - 1263 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

vatikáni múzeumok

Ezt a témát Huszákné Vigh Gabriella indította 4 éve

a múzeumok fórumban nagyon sok múzeum szerepel, a vatikáni múzeum olyan jelentős, hogy érdemes új fórumot indítani

Hozzászólások eddig: 311

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

Huszákné Vigh Gabriella üzente 2 hete

Our Museums might be closed but we are still working on projects, big or small, that still require funding. Today we would like to focus on the beautiful Sala Ducale.
The Sala Ducale is in the oldest part of the Vatican Apostolic Palace, built during the time of Popes Innocent II (1198-1216) and Nicolas III (1277-1280). The space was used for official ceremonies to receive important personalities, such as the “Dukes of highest power,” thus resulting in its name, the Ducal Hall. It was also used as a public Consistory, wherein the solemn assembly of the cardinals headed by the Pope would gather together to discuss and deliberate on topics such as beatifications and sanctifications (these were also open to other clergy and laity).
The restoration of this unique space has been already partially funded and we are looking to secure the other costs.
2021.06.04.
https://www.facebook.com/VaticanMuseumsPatrons/photos/pcb.3531878096848942/3531877986848953
https://www.facebook.com/claviggiani/photos/pcb.688106937919309/688106164586053

168341_becfcf4fc514_s

126141934_3531878000182285_4933362023484081777_n.jpg

168342_773261d4031e_s

1102395_688106091252727_5784706802474331810_o.jpg

168343_11929063852d_s

10256088_688106164586053_5948967745239670405_o.jpg

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 3 hete

A Vatikáni Múzeum titkai: Fáraók a pápai udvarban 2021

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 3 hete

3. Az ókori egyiptomiak számára a szarkofág volt az a mikrokozmosz, amelyben a múmiát, a temetési apparátus legértékesebb tárgyát tartották és őrizték. Örökkévalóságot biztosított az egyén számára. Ezen belül az elhunyt minden nap újjászületik a nap felkelésével. Ékszerek, amulettek, cipők és személyes használatú tárgyak alkották azokat a kellékeket, amelyek elkísérték az embert a túlvilág felé vezető útján. „A temetési papiruszok - folytatja Alessia Amenta - mágikus képleteket és szertartásokat tartalmaznak, amelyek garantálják, hogy az elhunyt eljut az örökkévalóságig” - egyfajta „útlevél” a síron túlra. Az ikonográfiai képek között szerepel az isteni Osiris, az alvilág istene és a halottak bírója, aki előtt az elhunytak szívét mérlegen mérték, hogy értékeljék magatartását. A szív volt az egyetlen szerv, amely a múmiában maradt. A tüdőt, a májat, a gyomrot és a beleket kivették, és a balzsamozók a test mumifikálásának pillanatában kanópuszedényekbe helyezték, hogy a túlvilágon újra aktiválódjanak.
Részét képezi a kiállításnak a halál és halálkultusz legjelentősebb ókori egyiptomi emléke, melyet hivatalosan Holtak vagy Halottak Könyvének, illetve Halotti Könyvnek is neveznek.
A többek között varázsigéket tartalmazó ókori szöveg az elhunytat hivatott átsegíteni a túlvilágra, és különféle formákban például papiruszokon, múmiavásznakon és a szarkofágokon is feltűnt.

Az Egyiptomi Múzeum termeiben, amelyek ma is őrzik az első szobák tizennyolc százának egzotikus díszeit, a szemet sok vizuális inger éri: az udjahorresneti szobor köntösébe írt hieroglifák, a Krisztus előtti 6. század fontos szereplője, hogy így lehetővé váljon Egyiptom perzsa meghódításának elbeszélése. I. e. 525- ben II. Kambüszész perzsa nagykirály Pelusiumnál legyőzi a III. Pszammetik egyiptomi fáraó seregét, majd a Perzsa birodalomhoz csatolja Egyiptomot.
Látható itt a 11. dinasztia (i. e. 3. évezred vége) idején egy thébai sírból származó csónak kis famodellje; a Nílus impozáns szobra, amely az I. vagy 2. századból származik, Sobek a Nílus folyó krokodil istene, a katonaság védőszentje és a fáraók védője.

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 3 hete

2. A gyűjtemény egyik egyedi jellemzője, ellentétben az egyiptomi műtárgyak többi nagy gyűjteményével, hogy a Vatikáni Gyűjtemény a Római Birodalom idejétől kezdve az Urbs -ban (Róma városában) őrzött tárgyakat gyűjtötte össze. Egyiptomi eredetik voltak, vagy egyiptomi alkotások, amelyeket az ókori Rómában hoztak létre a patríciusok villáinak díszítésére. Különös jelentőséggel bírnak a tivoli Hadrianus-villa maradványai, úgy mint az Ozirisz-Antinosz fenséges szobra, vagy azok, amelyeket az akkori Capitoliumi múzeumból hoztak ide.
Alessia Amenta, a Vatikáni Múzeumok egyiptomi és közel-keleti régiségek osztályának kurátora beszámolt egy kevésbé ismert részletről XVI. Gergely pápa Egyiptom iránti érdeklődésével kapcsolatban: az úgynevezett római expedícióról.
"Őszentsége parancsára 1840 decemberétől 1841 augusztusáig három Fedeltà, San Pietro és San Paolo (Hűség, Szent Péter és Szent Pál) nevű hajó indult a római Ripa Grande kikötőből, hogy a Nílus fölött Felső-Egyiptomba hajózzon. A tárgyak és a tudományos dokumentumok elhozatala - a Tiberis folyótól a Nílus első kataraktáig 1165 km (kb. 724 mérföld) volt. A vállalkozásról még egy 1841. január 21-i felirat is megemlékezik a Philae-szigeten fekvő Izisz templomban. "
Kevesen tudják, hogy van egy obeliszk, ami soha nem érkezett meg Egyiptomból Rómába. Luigi Ungarelli a múzeum megkoronázásaként azt tervezte, hogy a legrégebbi fennmaradt obeliszket, amelynek mérete meghaladja a 20 métert (majdnem 66 láb) és az I. Szenuszret fáraóig nyúlik vissza, a Vatikán Fenyőtoboz udvarának közepére helyezteti, ahol ma az Arnaldo Pomodoro szobor található. A tudós 1843-ban bekövetkezett halálával azonban ez a grandiózus projekt nem valósult meg.

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 3 hete

A Vatikáni múzeumokban a Gregorián egyiptomi múzeum meglátogatása lehetőséget kínál a fáraók korának izgalmask átélésére.
1838. április 2-án történt, hogy XVI. Gergely pápa megparancsolta Camerlengójának, hogy ne vásároljon több etruszk, görög vagy római tárgyat, csak egyiptomi tárgyakat. Luigi Ungarelli barnabita atya, miután megbízást kapott a pápától az új egyiptomi múzeum felállítására a Vatikánban, lelkesen ír oktatójának és barátjának, Ippolito Rosellininek. Rossellini volt az olasz egyiptológia alapítója, sőt a világ első professzora, aki egyiptológiai tanszéket kapott. Ő azonban nem fogadta el a megbízást, hanem erre a vállalkozásra kedvenc tanítványát javasolta.
Hogyan vált a misztikumból tudomány?
Idő kellett hozzá. A Vatikán aktív szerepet játszott a nemzetközi régészeti mozgalom megszilárdításában, amelynek köszönhetően az egyiptológia tudománya megszületett. Ettől kezdve a "rejtély" kérdése tudomány lett. Az időszakot a Rosetta-kő véletlenszerű felfedezése indította el az 1799-es napóleoni hadjárat során. A francia Jean François Champollion a követ tanulmányozva megfejtette a hielogrifákat, a „néma” és rejtélybe burkolt ősi nílusi civilizáció „beszédét”.
Rómának már a császári kortól kezdve hatalmas gyűjteménye volt az egyiptomi leletekből. Champollion Rómába megy elméleteinek megerősítésére. A tudóst meleg fogadtatás várta 1826-ban XII. Leó pápa zárt körű rendezvényén, és lenyűgözte a papiruszgyűjtemény a Vatikán Apostoli Könyvtárában.
Bár XVI. Gergely az egyházat tökéletesnek tartotta, és ellensége volt minden új dolognak, pl. hatalomra kerülésekor, 1831-ben betiltotta a Pápai Állam területén a gázlámpás közvilágítást és a vasutat, mivel mindkettőt Sátán útjának tartotta, - az Egyiptomi múzeum létrejötte kétségtelenül az ő érdeme.
1838-tól saját személyes pénzügyeit felhasználva szerezte meg az összes egyiptomi művet, amelyek római gyűjteményekben voltak, vagy amelyek az antikvitás piacán elérhetők voltak. Egy bronzérem és egy hieroglif felirat, amelyet Ungarelli írt, és amely a Gregorián Egyiptomi Múzeum második termében a felső díszléc hosszában húzódik, emlékezik meg a múzeum felavatásáról: „Őfelsége, a Legfelsőbb Pápa, a nagylelkű Gergely, minden ország keresztény népének atyja, hogy Róma városa fényeskedjen nagylelkűségével, összegyűjtötte a nagy és gyönyörű ókori egyiptomi alakokat, és helyet adott nekik 1839-ben, a megkoronázásának hónapjában, ami Megváltó Isten VI. világa, (amely egyben) őfelsége megkoronázásának napja, (uralkodásának) kilencedik évében."

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 3 hete

5. Between crocodiles and lionesses

In the Egyptian Museum’s halls, which even today preserve the exotic decorations of the eighteen hundreds in the first rooms, the eye is bombarded by a lot of stimuli: the hieroglyphics inscribed on the robe of the statue in Udjahorresnet, an important character of the 6th century B.C., have allowed the narration of stories from the period of the Persian conquest of Egypt that took place in 525 B.C.; the small wooden model of a boat from a Theban sepulcher from the 11th Dynasty (end of the 3rd millennium B.C.); the imposing statue of the Nile, of Roman production from the 1st or 2nd century A.D., at whose feel a crocodile is sculptured, sacred to the god Sobek, deity of water and floods.

Fascinating are the suggestions that emanate from the animal sculptures, from the wooden sarcophagi decorated with cat mummies or of the anthropomorphic statues. Mario Cappozzo, Assistant Curator of the Department of Egyptian and Near Eastern Antiquities comments: “Our ‘Sekhmet Project’ studies the hundreds of lioness statues traced to the goddess Sekhmet and her most ferocious countenance. All of them come from the extraordinary scenery of the funerary temple of Amenhotep III in Thebes (Waset). In ancient Egypt, gods co-existed together, represented under human, animal, or mixed forms. In particular, these bizarre beings which were so enchanting to the ancients, were none other than depictions of various aspects of the god,” Mario Cappozzo concludes.

From pharaohs to Patriarchs

“I will now speak about Egypt, because this place possesses many wonderful things and presents monuments that surpass every story and comparison with any other place.” This awe expressed by Herodotus of Halicarnassus in The Histories is an experience that is renewed amidst the halls of the Gregorian Egyptian Museum, where the monuments tell of the incomparable civilization of the pharaohs and the story of a country that was crucial to the history of salvation: a land traversed by the biblical Patriarchs and that was a place of refuge from persecution for the Holy Family.

https://www.vaticannews.va/en/vatican-city/news/2021-05/vatican-egyptian-museum-mummies-ancient-egypt.html
2021.05.24.

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 3 hete

4. From ancient Egypt to the Middle Ages

Studying the paint stratigraphy has brought to light the knowledge of a painting technique equal to the process adopted by Giotto in the Middle Ages and used by his skilled laborers. “It was a discovery that filled a huge gap between the ancient period (the ancient Egyptians did not leave anything written relative to painting techniques) and the medieval age when, for the first time, the painting technique for use on wood was codified in the book Il libro dell’arte o Trattato di Pittura (The Book of the Art or Treatise of Painting) by Cennino Cennini, a fourteenth-century Tuscan painter.” Even visually, the yellow background of the sarcophagi under study reminds one of the golden background of medieval panels, which demonstrates the same intention of transfiguring what is depicted into an otherworldly dimension.

The sarcophagus and the voyage to eternity

For the ancient Egyptians, the sarcophagus was the microcosm in which the mummy, the most precious object of the funerary apparatus, was kept and preserved. It insured eternity to the individual. Within it, the deceased would be born again each day with the rising of the sun. Jewels, amulets, shoes, and objects of personal use made up the paraphernalia that would accompany the person on his or her voyage to the afterlife. “The funerary papyri,” Alessia Amenta continues, “contain magical formulas and rituals that would guarantee that the deceased reach eternity” – a sort of “passport” for beyond the grave. Among the iconographic images is the divinity Osiris, god of the Underworld and judge of the dead, before whom the heart of the deceased would be weighed on a balance to evaluate his or her conduct. The heart was the only organ that was left inside the mummy. Lungs, liver, stomach and intestines were instead extracted and placed by the embalmers in canopic jars at the moment the body was mummified so that they would be reactivated in the afterlife.

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

Huszákné Vigh Gabriella írta 5 órája a(z) November fórumtémában:

https://www.facebook. com/photo?...

Huszákné Vigh Gabriella írta 5 órája a(z) November fórumtémában:

La processione dei Sacconi Rossi Al calar della sera del ...

Huszákné Vigh Gabriella írta 6 órája a(z) Június fórumtémában:

Il nuovo Murales di Alberto Sordi https://www.facebook....

Huszákné Vigh Gabriella írta 8 órája a(z) Június fórumtémában:

2. A Sony képalkotó és képérzékelő technológiái ...

Huszákné Vigh Gabriella írta 8 órája a(z) Június fórumtémában:

Besegít a Sony a római okos város kísérletébe 2021.06.18. ...

Huszákné Vigh Gabriella írta 8 órája a(z) Június fórumtémában:

2. Ennek érdekében intelligens buszmegállók kerülnek ...

Huszákné Vigh Gabriella írta 8 órája a(z) Június fórumtémában:

Róma nem egy nap alatt épült, de a Sony gyorsan okossá...

Huszákné Vigh Gabriella írta 10 órája a(z) magyarok Rómában fórumtémában:

https://www.youtube.com/watch? v=Z0k52gF9pDA https://www....

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu