Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
9 éve | Huszákné Vigh Gabriella | 0 hozzászólás
2015.08.09.
Rómában a Villa Borghese állandó kiállítása tömegeket vonz, most Azzedine Alaia október 25-ig tartó ideiglenes kiállítása még vonzóbbá teszi a látogatást a galériába.
A divattervező ruhakölteményeit puha szobroknak nevezve kontraszként állítja a márványból és bronzból készült szobrok mellé.
A mai, fiatalabb generációnak nem biztos, hogy mond valamit Azzedine
Alaïa neve. Pedig az egyik legnagyobb hatású tervezőről van szó.
Alaïa 1939-ben Tunéziában született, gabonatermelő családba,
Édesanyjának azonban volt affinitása a divathoz, s valószínűleg jó szeme
is ahhoz, hogy rájöjjön mi érdekli fiát. Tőle kapta az első Vogue-ot.
Sőt hazugságra is vetemedett, fiát idősebbnek mondta, hogy ezáltal
bejuttathassa a helyi művészeti szakiskola szobrász szakára.
Szobrász
nem lett belőle, de a látásmód, amit ott tanult befolyásolta későbbi
munkáit. Egy újságban olvasta, hogy varrodába keresnek alkalmazottat.
Gyorsan megtanult varrni- ezt a nővére által tanulta meg- s hamarosan a nagy divatházak modelljeit másolta le, s varrta meg ismerőseinek.
Miután szerzett némi gyakorlatot, párizsba vette az irányt és kemény öt napig volt Christian Diornál cimkebevarró. Ekkor ugyanis kirúgták.
Ezután Guy Laroche-hoz került, ahol két szezonon át maradt. Később
Thierry Muglernek is segédkezett, valamint egy arisztokrata családnak is
dolgozott mindenesként. Itt figyelt fel rá a Blegiers család, akikhez
átszegődött ugyanerre a feladatra. A változás viszont már ekkor
elkezdődött. Nemcsak a hercegnő ügyes-bajos dolgait intézhette, hanem a
családtagok ruháit is tervezhette, varrhatta. Így sikerült
megismerkednie a korabeli arisztokrácia tagjaival, és kialakítania a
jövendőbeli klientúrájának alapjait.
Első kollekcióját Charles Jourdannak tervezte a hetvenes években. A
közönség nem fogadta lelkesedéssel, de a szakma annál inkább felfigyelt
rá. Megkérdőjelezhetetlenül szakmája mesterének tekintik mind a mai
napig.
Saját kollekcióit rendszertelenül mutatja be, leginkább csak akkor, amikor kedve van hozzá.
------------------------------------------------------------------------
http://pumpkin-paradise.com/azzedine-alaia-miatt-is-erdemes-parizsba-latogatni/
http://www.thediaryissue.com/home-slider/exhibition-alaia/
http://www.demotix.com/news/8264402/bernini-and-caravaggio-rub-shoulders-modern-fashion-rome#media-8264201
--------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------
videó a kiállításról:
2015.08.09.
http://video.corriere.it/bernini-canova-alaia-moda-come-scultura-soffice/05b3fd40-2719-11e5-b94a-8cedf57f8ffd
http://video.repubblica.it/rubriche/reptv-news/reptv-news-marchetti-moda-e-arte-lo-stilista-di-greta-garbo-incontra-bernini/206054/205159
---------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------
----------------------
-------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------
-------------------------
---------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------
Friss tapasztalat. csak itt még a rendezés alatti kiállítást látták:
Castagna írta:
2015.08.10.
A múzeum előtt üldögéltünk. 10:45-kor a vouchert jegyre váltottuk. Leadtuk a csomagokat (az értékeknek egy kis szatyrot adtak; kihangsúlyozták, hogy ne hagyjunk a leadott táskában semmi értékeset). Pontban 11 órakor engedtek be a múzeumba, először a képtárba lehetett felmenni az emeletre. Én úgy emlékeztem, hogy itt nem lehet fotózni, de ezt semmi és senki nem tiltotta ott jártunkkor. Elbűvöltek a gyönyörű termek és a festmények. A kapott térkép segítségével szépen sorban jártuk a termeket (a többség nem így tett, hanem a lépcsőházhoz legközelebbi teremmel kezdett). Csodálattal néztük a Raffaello, Caravaggio, Tiziano képeket, és az összhatást. Egy kicsit zavarta az élményt, hogy a “Couture-Sculpture. Azzedine Alaïa in the History of Fashion” kiállítás előkészületei zajlottak (Alaïa tunéziai divattervező, 65 alkotása látható 2015. 07. 11-10. 25. között). Itt-ott próbababák voltak fekete vászonnal letakarva. Néha le-leállították a látogatók áramlását egy-egy átjáróban, ahol kiskocsikon húzták a készülő kiállítás darabjait. Az egy óra gyorsan elrepült, így egy szinttel lejjebb mentünk, hogy ott is legyen elegendő időnk. Bernini szobrai lenyűgözőek, magukhoz láncolják az embert, legszívesebben egész napra itt maradtunk volna, hogy minden egyes apró részletet kiélvezhessünk. Leginkább az Apollo e Dafne szobra ragadott meg. A márványból faragott falevelek finomsága, az egész alkotás mozgalmassága és ezzel szemben az adott pillanat mozdulatlansága, hihetetlen hatású (az ember látja maga előtt a folytatást). A Salone d’ ingresso teljesen körbe volt paravánozva, így ezt nem tudtuk megnézni. Miután végig néztük a termeket és a teraszon látható alkotásokat, visszatértünk a legjobban tetsző Bernini szobrokhoz, hogy a két óra látogatási idő minden percét kihasználva még egyszer megcsodáljuk. És sajnos lejárt az időnk (ide is visszavágyunk). A büfében szépen kényelmesen megebédeltünk, majd kikértük a csomagunkat.
------------------------------------------------------------------------
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=135920740&t=9188752
------------------------------------------------------------------------
|
|
Huszákné Vigh Gabriella írta 30 perce a(z) Szentév 2025 fórumtémában:
https://www.comune.roma. it/web/it/notizia/120-anni-della-...
Huszákné Vigh Gabriella 3 órája új blogbejegyzést írt: P. Vértesaljai László: Átléptem a Szent Kapun 2024
Huszákné Vigh Gabriella 4 órája új blogbejegyzést írt: A karácsonyi ebéd, amely megnyitja a Sant'Egidio közösség reményét 2024
Huszákné Vigh Gabriella 6 órája új blogbejegyzést írt: P. Vértesaljai László: Átadták a zarándokfolyosót, mely az Angyalhídtól vezet a Szent Péter térig 2024
Huszákné Vigh Gabriella új linket töltött fel: Tiscali
Huszákné Vigh Gabriella 14 órája új blogbejegyzést írt: Ferenc pápa megnyitotta a Szent Péter bazilika Szent Kapuját 2024
Huszákné Vigh Gabriella 4 napja új blogbejegyzést írt: Átadták a Szent Péter térre vezető zarándokút indítóállomását és az aluljárót 2024
Huszákné Vigh Gabriella 4 napja új blogbejegyzést írt: Új szabályozások a Trevi kútnál 2024
Huszákné Vigh Gabriella 4 napja új blogbejegyzést írt: Rómában a Milvius hídi csatára kulturális előadással emlékeztek 2024
Huszákné Vigh Gabriella írta 4 napja a(z) Trevi kút fórumtémában:
A Trevi kút a restaurálás után új látogatási módokkal nyílik...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Louise Bourgeois modern kiállítás a Borghese Galériában, Rómában 2024
Örökbe adható Rómában a híres Borghese Galéria
A Borghese park kizöldült mozgólépcsője Rómában 2021
Rómában a Villa Borghese parkban szabadtéri kiállítás nyílt "Vissza a természetbe" címmel