Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Magyar kéz rajzolta a legújabb exkluzív olasz szupersportautót.A magyar főtervező még csak 29 éves, de ez már a második megvalósult szupersportkocsija!
A korábban az Antas és Vulca modellekkel hírnevet szerzett, pontederai székhelyű Faralli & Mazzanti legújabb alkotása az évente mindössze öt példányban, teljes egészében kézi munkával épülő Mugello sportkocsi.
A cég első középmotoros sportkocsijának az exkluzív kivitel és az igencsak limitált darabszám mellett az adja különlegességét, hogy formáját a cégvezető Luca Mazzanti és az F&M magyar főtervezője, Tárnok Zsolt kezei rajzolták. A 29 éves dizájner három éve dolgozik főtervezőként a cégnél, a Mugello előtt a cég előző, félmillió dolláros Vulca sportgépét is ő tervezte.
Míg Tárnok korábbi munkája, a Vulca klasszikusabb sportkocsi volt, a Mugellón inkább a modern stílusjegyek dominálnak.
Technikai adatokat egyelőre nem közöltek az autóról.
Igaz, hogy magáról az autóról egyelőre nem árultak el többet a fotóknál, de az biztos, hogy eddigi szokásaiknak megfelelően nem gördítenek majd akadályokat a vásárlók egyéni kívánságainak teljesítése elé.
---------------------------------------------------------------------------------------------
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/fm_mugello_olasz_szuperauto_magyar_dizajnertol-6533
-----------------------------------------------------------------------------------------------
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Tizennégykarátos autó
A Rolls-Royce Ghost hagyományos modelljei sem olcsók, nagyjából 76 millió forintot kell áldoznia annak, aki a patinás nevű márkát akarja vezetni. Ám aki a 24 karátos arannyal dukkózott autócsodát akarja vezetni, igen sokat kell fizetnie. Annyi biztos, a válságos időkben vevő eddig még nem jelentkezett rá. Készítője büszke legújabb rekorderautójára, az elegancia és a jó ízlés netovábbjának tartja, a szakértő szerint azonban túl csicsás.
– Nem mondom, hogy nem furikáznék benne szívesen, de kissé émelyítő ez a sok csillogás – állítja a Royce-ok egyik legjobb ismerője, Phillip Brooks. – Belül gyönyörű, kényelmes bőrülés várja gazdáját, emellett minden 25 karátos arannyal van lefújva. Akárcsak a hagyományos Ghost, dupla turbómotorjával igen szép sebességre, akár 250 km/órára is képes.
---------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/tizennegykaratos-auto-2075002
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Olasz luxusautók magyar tervezője
2012. április 23.
Tárnok Zsolt, farmerben és pólóban, akiről senki sem hinné, hogy százmilliós luxusautók megálmodója. Ezeknek a csodálatos formáknak a kitalálója és tervezője csak ritka vendég saját hazájában. Az MTI-Press munkatársának vallott pályájáról.
diplomamunkája is egy olyan autó volt, amely még esélyes a megvalósulásra. Az egyetem utolsó évét cserediákként Skóciában töltötte, ahol nagyon sok kisgarázsban pályaverseny-autókat építenek. Az egyik ilyen cégnek készített zártkarosszériás formatervet. Ezt követően, az egyetem befejezése után ment Olaszországba járműdizájnt tanulni. Onnan való hazatérése után, 2007-ben Magyari Gáborral, barátjával tervező céget alapítottak.
Nincs idejük arra, hogy a maguk kedvtelésére tervezgessenek olyasmit, ami majd valakinek megtetszik. Csak megrendelésre dolgoznak, vagy ha van megfelelő pályázat, akkor arra állítják össze a pályaművüket.
Mostanában sok időt tölt külföldön, a Faralli & Mazzanti autóműhelynek készült Vulca után építik az új típust. "Ez hosszú időt vesz igénybe, a tervezés után is nyolc-kilenc hónapot dolgoznak a teljesen manufakturálisan gyártott gépkocsikon. Ezt az új, középmotoros kocsit, az Evantrát is én terveztem a cégnek. Nyilván, egy prototípus elkészítése során nagyon sok probléma léphet fel, ezért az év felét minden bizonnyal Olaszországban fogom tölteni."
Magyarországon főként ipari formaterveket készítenek. Ilyen volt az egyik szálloda komplett beléptető rendszerének tervezése. "Emellett vannak megszállottak és álmodozók, akik kocsit építenek, és a tervezéssel minket keresnek meg. Egy buszokat Kínában gyártató cég is megkeresett, új távolsági buszok formatervét készíttette el velünk. Csupán járműtervezésből Magyarországon nem lehetne megélni. Engem elsősorban a lehetőség vitt Olaszországba, hogy azzal foglalkozzam, amivel igazán szeretek. Mint szabadúszó tervezőnek az igazi elismerés az, hogy már a harmadik autót építik, amelyet én terveztem. A most készülő Evantra nagy fordulópontot jelent az életemben. Ebből a típusból évente legfeljebb öt darabot fognak készíteni. Az elsőt már meg is rendelték. Úgy gondolom, a következő pár évem arról fog szólni, hogy ezt a típust fogjuk változtatni, mint ahogy más luxusautók esetében már előfordult. Ily módon akár tíz éven keresztül is életben lehet tartani egy adott típust."
-----------------------------------------------------------------------------------------------http://www.3szek.ro/load/cikk/48595/olasz_luxusautok_magyar_tervezoje
----------------------------------------------------------------------------------------------Kilenc hónap alatt születik a magyar–olasz sportkocsi
2012. május 2.
Mint a mesében: Tárnok Zsolt megálmodta, megrajzolta, egy patinás olasz cég megépítette a csodakocsit. A magyar formatervezésű Vulca S mind a tíz példánya elkelt, darabonként százmillió forint feletti áron. Azóta is szorosak a szálak az F & M stúdió és Zsolt között, aki lapunknak elmondta: továbbra is folyamatos az együttműködés, több projekten is dolgoznak, ám ezek csak akkor kerülnek nyilvánosságra, amikor biztosan elkelt az autó. Ügyfeleik szeretik nagyon is személyre szabatni sportkocsijaikat.
Van olyan autórajongó meg rendelő, aki nem talál ízlésének megfelelőt a piacon, ezért az ő igényeinek megfelelőt terveznek, olykor pedig a cégvezetés határozza meg, hogy melyik irányba szeretnék fejleszteni a márkát, és akkor annak megfelelően dolgozzák ki az új típus követelményeit, alapkoncepcióját, majd ezután jön Zsolt munkája, a forma megtervezése. Az biztos, hogy nem kerül a programba mikrobusz vagy kisteherkocsi.
Természetesen marad a klasszikus alapelv, ami az exkluzív sportautó kategóriában határozza meg a F & M fő profilját. A legújabb modell két dologban más elődeinél: ez nem Gran Turismo, vagyis nem négyszemélyes családi túraautó. A középmotoros, kétüléses Evantra sokkal sportosabb, és versenypályán is megállja a helyét. A korábbi F & M-autókkal ellentétben ennek karosszériája már nemcsak időigényes és drága kézi munkával kialakított alumíniumból, hanem kompozitanyagokból készül. Ezzel az árát és a tömegét is csökkenteni lehet, ami különösen fontos egy sportkocsinál. Bár a kompozit drágább anyag a fémnél, ám formasablonokkal csökkenthető az egy kocsira eső gyártási költség, így alacsonyabb lehet az ár is. A belső teret és a részleteket a megrendelő igényeinek és anyagi lehetőségének megfelelően alakítják, így az autók nem csak színükben különböznek.
Ennél nagyobb változtatások is rendelhetők, ám az már csak a kézi kialakítású és a jóval drágább alumíniumkarosszériával lehetséges, így akár az egész autó karaktere is megváltoztatható. Egy ilyen exkluzívmárka esetében nincs listaár, és a variálhatóság miatt nehéz pontos összeget mondani, de az biztos, hogy a Lamborghini Gallardo vagy a Ferrari 458 modell árához közelít, ami nagyjából 40-50 millió forintos összeget jelent. Annak ellenére, hogy különleges minden darab, azért a pia con versenyképesnek kell lenni.
Egy Evantra kilenc hónap alatt készül el, az egyedi gyártású könnyűszerkezetes acélvázra kerülnek a kompozitelemek. Tárnok Zsolt Magyarországon él, de minden fontosabb munkafázisnál jelen van, ami két-három hetente jelent itáliai utazást. A legújabb modellt már átadták tulajdonosának. Nemcsak formája, de részmegoldásaiban is extravagáns az Evantra, melynek ajtajai a szokásostól eltérően hátra- és felfelé nyílnak. Tárnok Zsolt szerint ez nemcsak látványos, de kényelmes beszállást is jelent, ráadásul a mély és sportos kagylóülésből könnyen elérhető a kilincs. Egy Lamborghininél vagy az 500-as SL Mercedesnél kisebb méretű emberek számára gondot jelent a zárás, ráadásul némelyik parkolóház mennyezetébe ütközik az ajtó. A Vulca példányszáma tíz darabban volt limitálva, az Evantrából ennél nagyobb a terv, de évente legfeljebb öt készül majd.
Álomgyári magyarok
A dél-korai Kia márka frankfurti dizájnközpontját vezető Kovács Miklós művei futnak legnagyobb példányban az utakon: a linzi főiskola után az Audinál dolgozó Kovács tervezte a Zsolnán készülő Kia cee’d modellt és a Venga kisautót. Az évi 30-40 darab autót építő Bugattinál dolgozik Hartai Tamás, aki 2007-ben végzett a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen (MOME): a VW konszernhez tartozó márka stúdiót működtet a németországi Wolfsburgban és a franciaországi Molsheimben. A Renault Technocentre munkatársa, Wittinger Csaba 2006-ban végzett a MOME-n, szakmai gyakorlaton volt a Skodánál, majd a BMW-nél készült diplomamunkájáért Magyar Formatervezési Díjat kapott.
2007 szeptemberétől dolgozik Franciaországban. A soproni egyetem ipari formatervező szakának elvégzése után Juhász Tibor a torinói IAAD – Instituto Arte Applicata e Design intézetben dolgozott VW-, Yamaha-, Renault- és FIAT-projekteken, jelenleg a Renault formatervezője.
Etruszk forrás
Az olasz F & M cég minden modelljének nevét az egykoron Toscanában virágzó etruszk kultúrából merítette, ebben az Evantra a halhatatlanság istennőjét jelenti. A céget alkotó Farelli és Mazzanti család korábban restaurálással foglalkozott, majd új autókat is épített a közös műhelyben, ám mindkét tevékenység annyira fellendült, hogy 2011 nyarán szétköltözött a restauráló- és az autógyártó részleg, mely egyre több megrendelést kap.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://nol.hu/auto/20120502-kilenc_honap_alatt_szuletik
------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------
Reklámfilmben száguld a magyar tervezésű autócsoda
2014.03.09.
Mozgás közben látható Tárnok Zsolt (31) sportkocsija az olasz Mazzanti Automobil manufaktúra első hivatalos videóján.
Mint arról beszámoltunk, a kívül-belül a magyar formatervező által megálmodott 701 lóerős Mazzanti Evantra igazi aszfaltszaggatónak számít: 3,2 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres tempót, és képes akár 350 km/órás sebességgel száguldani.
A műhely, Pisa közelében, Toszkánában készültek a felvételek a tesztelések alatt. Az autó nagyon jól viselkedett, fokozatosan kap egyre nagyobb terhelést minden komponens, hogy meggyőződjünk a megfelelő működésről – árulta el a Blikknek Zsolt. Mint mondta, az Evantrából most épül a második darab, ami várhatóan április végén mutatkozik be Monacóban. A szakember egy másik munkája hamarosan Magyarországon is látható lesz. A BMW egyik legnépszerűbb autójának továbbgondolásából született TM concept30 március végén, a budapesti AMTS kiállításon mutatkozik be először. A gyári karosszériaelemeket felcserélő 12 darabos csomag bármely E30-as kupéból modern, letisztult sportautót varázsol.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/reklamfilmben-szaguld-a-magyar-tervezesu-autocsoda-2241255
------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Huszákné Vigh Gabriella írta 5 órája a(z) gyűjtő fórumtémában:
https://www.google. ...
Huszákné Vigh Gabriella 8 órája új blogbejegyzést írt: Magyar és nemzetközi egyházi iskolák és öregdiákok találkoztak Rómában 2024
Huszákné Vigh Gabriella 15 órája új blogbejegyzést írt: Ötven éve halt meg Vittorio De Sica olasz színész, neorealista filmrendező 2024
Huszákné Vigh Gabriella 17 órája új blogbejegyzést írt: A római start után a levegőben kigyulladt a hajtóműve egy 249 utast szállító Boeingnek 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Petényi Katalin, Kabay Barna: Fénytörés c. dokumentumfilmjének római bemutatója 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: A római Diocletianus fürdőben Tony Cragg angol művész kanyargós szobrai 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Nem turistabarát restaurálások Rómában a jövő évi Szentévre 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Emlékkötet jelent meg Fraknói Vilmos halálának centenáriumi évében és interjú Sági György történésszel 2024
Huszákné Vigh Gabriella 2 napja új blogbejegyzést írt: Rómában minden út az Umbilicus Urbistól indult ki a Forum Romanumon 2024
Huszákné Vigh Gabriella 3 napja új blogbejegyzést írt: Trevi kút víz nélkül, ideiglenesen beleépített sétahíddal 2024
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Fabrizio Plessi Folyékony labirintusa
Történelmi párhuzamok a művész szemével
Rómába érkezett a Magyar - olasz emlékházak kiállítás
A Római Magyar Akadémián nyílik Kemény Judit kiállítása