Róma: Forradalom az olasz fővárosban

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1605 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6284 db
  • Fórumtémák - 218 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1605 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6284 db
  • Fórumtémák - 218 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1605 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6284 db
  • Fórumtémák - 218 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1605 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6284 db
  • Fórumtémák - 218 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

network.hu

network.hu

2013.08.14.

 

 

Ignazio Marinót ugyan nem egészen három hónapja, május végén választották meg Róma főpolgármesterévé, már ennyi idő alatt valóságos sztár lett. Az emberek ugyanis nemcsak azt értékelik, hogy biciklijével rója az utakat, hanem tervezett "forradalmát" is elismeréssel illetik. Ennek első lépéseként jelentős leépítéseket vitt véghez a főpolgármesteri hivatalban.

 


Másfél hete pedig valóra váltotta egyik nagy választási ígéretét, kitiltotta a járműveket a Colosseum környékéről.
Az ugyan talán nem volt akkora meglepetés, hogy a balközép Demokrata Párt (PD) jelöltje, Ignazio Marino legyőzte május végén, az önkormányzati választás második fordulójában Gianni Alemanno főpolgármestert, arra azonban alighanem saját maga sem számított, hogy majdnem kétharmados többséggel utasítja maga mögé a jobboldali politikust. A diadal tehát megkérdőjelezhetetlen volt. Így úgy érezheti, jelentős támogatással viheti véghez reformjait.

 


Rómának szüksége is van a megújulásra. Hol is van már 2001, amikor a főváros eufóriában úszott, miután a népszerűbbik helyi focicsapat, az AS Roma 75 ponttal nyerte meg a Serie A-t! A sárga-pirosak fényes eredménye után hetekig ünnepeltek a helybéliek, a Circus Maximusban pedig szinte világraszóló ünnepet tartottak. Ma már azonban nem sok okuk van a rómaiaknak a lelkesedésre.

A helyzet ugyanis gyászossá vált. A válság nagyon érzékenyen érintette a fővárost. Az egy főre jutó jövedelem az utóbbi öt évben 14 százalékkal, évi 28 300 euróra csökkent. A tehetősebb olasz városok listáján ezzel Róma az ötödikről a nyolcadik helyre csúszott vissza. Ugyanezen időszak alatt a fiatalok munkanélkülisége 26-ról 40 százalékra kúszott.

Az életszínvonal csökkentését felgyorsította a rezsi, valamint a közlekedés költségeinek növekedése. A metró- és a buszjegyek ára megkétszereződött. A megélhetés költségeit mutató index az Istat statisztikai hivatal szerint csak az eltelt négy év folyamán 64 százalékkal nőtt. Így a drágulás a fővárosban a legdrámaibb. A nehézségek miatt a főváros a korábbi tervekkel szemben mégsem pályázik a 2020-as olimpia megrendezésére.

A hármas metró építkezései leálltak, a Fiumicino-repülőtér bővítésével kapcsolatos tervek is az asztalfiókban maradtak. Róma egyik legfontosabb intézménye a helyi közlekedési vállalat, amely 12 ezer személyt foglalkoztat. Ám itt is elbocsátások várhatóak, miután részben a korrupció miatt a cég vesztesége 2011-ben elérte a 180 millió eurót. A különös az, hiába dolgoznak rengetegen a vállalatnál, így is nagyon sokan panaszkodnak a tömegközlekedés alacsony színvonalára.

 


A levegő minősége is hagy kívánnivalót maga után. Sok helybéli szerint Rómát lassacskán Peking 2-vé lehetne átkeresztelni: sűrű füstköd lepte el az antik műemlékeket is. Mindez elviselhetetlen lármával párosul a sok autó miatt. Naponta körülbelül 600 ezer gépkocsi közlekedik a főváros utcáin. "Sokan azonban már akkor is autóba ülnek, ha a következő sarkokig kell menniük, pedig gyalog, vagy kerékpárral is elmehetnének oda" - panaszkodott a Die Weltnek Marino.

Ő maga is jó példával próbál elől járni, hiszen kerékpárral rója az utat. "Optimista vagyok, s meggyőződésem, hogy később a rómaiakra is átragad a példa" - vélekedik. Hogy nem a levegőbe beszél, hamar bizonyítani kívánta: eladja a főpolgármesteri hivatal 226 szolgálati gépkocsiját. A hivatal alkalmazottainak busszal - vagy két keréken - kell közlekedniük. Ignazio Marino hamar belopta magát a rómaiak szívébe. Amikor kerekezik, sok járókelő üdvözli, s kíván sikert forradalmához.

Valóban nagy változásokat tervez. Sőt, már rövid hivatali ideje alatt is számos újítást vitt véghez. Augusztus eleje óta csak a gyalogosok járhatnak a Colosseum felé vezető Via Dei Fori Imerialin, ahol még júliusban is hatalmas volt a forgalom, hiszen rengeteg autó és robogó haladt el itt. A harmincas évek elején a "duce", Benito Mussolini építette meg a sugárutat a Piazza Veneziától a Colosseumig a fasiszta felvonulások számára. Építése során rengeteg kárt okoztak, lerombolták a középkori Róma jelentős részét, s 2000 embert költöztettek el.

 


Amikor augusztus 4-én megnyitották az utat, úgy tűnt, Marino mintha kezdené visszaadni az önbizalmat a rómaiak számára. Rövid időre nem a gazdasági nehézségekkel foglalkoztak, hanem önfeledten ünnepeltek. Úgy látszott, mintha már nem is látnák annyira reménytelennek a jövőt. A nagy eseményt egész éjszaka tartó programsorozattal ünnepelték, helyiek és turisták tízezrei özönlötték el a Colosseum környékét. Maga a főpolgármester szerint 150 ezren voltak jelen.

Színielőadások és akrobatamutatványok színesítették a hajnalig tartó dínomdánomot. Az utolsó magánjármű szombat hajnalban haladhatott végig a Colosseumnál. Azóta csak a tömegközlekedési eszközök, taxik, kerékpárosok és gyalogosok haladhatnak az útszakaszon. Úgy tűnik azonban, Gianni Alemanno volt polgármester még nem nyugodott bele májusi választási vereségébe. Hívei ugyanis tüntetettek az új városvezető reformjai ellen.

Az út lezárása az autósok nagy veresége, s a környezetvédők hatalmas győzelme, hiszen ők már régóta követelték: gyalogoszónává kell átalakítani a környéket. Az autósok viszont arra panaszkodnak, hogy dél felől sokkal nehezebb megközelíteni a főváros középső és északabbi területeit. Amiatt sem könnyű megszokniuk az új forgalmi rendet, mert több környező utcában megváltozott a menetirány, így újra kell tanulniuk a római közlekedést. Aki fittyet hányna az előírásokra, azt 85 eurós büntetéssel sújtják.

Marinót azonban nem hatja meg az autósok kesergése. Későbbi tervei között egy 2500 hektáros park kialakítása is szerepel. Róma városvezetője ugyanis arról álmodik, hogy fák lepjék el a fővárost, s végre tiszta legyen a levegő. Ez azonban aligha valósítható majd meg egyik napról a másikra.

 


Marino a polgármesteri hivatalnál is jelentős átalakításokat remél. Új szakembereket hív a hivatalhoz, de sok régebbitől megválik. Szerinte ugyanis a költségeket tovább kell csökkenteni. "A közlekedési hatóság vezetőjeként nincs szükségem olyanokra, akik lovakhoz értenek" - magyarázza.

Világszerte ismert sebész

network.hu

Ignazio Marino római polgármester 1955-ben született szicíliai apa gyermekeként. Nem nevezhető tősgyökeres fővárosinak, hiszen Genovában nőtt fel. Egyetemi diplomát azonban már Rómában szerzett, ahol a Szent Szív Katolikus Egyetemen orvosként tanult. Később a Cambridge-i, majd a Pittsburgh-i Egyetemen szerzett orvosi tapasztalatokat. Marino csakhamar elismert sebész lett. Pittsburghben ugyanis 1992-1993 között tagja volt a híres sebész, Thomas Starzl csapatának, aki a májátültetés terén szerzett elévülhetetlen érdemeket: 1963-ban végezte első májátültetését emberen.

 

 

Marino 1997-ben a szicíliai Palermóban májtranszplantációs intézetet hívott életre. 2001-ben pedig az első szervátültetést hajtotta végre HIV-fertőzött személyen. A műtétnek híre ment más európai országban is. Azért is keltett nagy feltűnést, mert a beteget más kórházakban nem voltak hajlandóak megműteni. Igaz, bírálták is Marinót amiatt, hogy túl nagy kockázatot vállal, végül azonban sikerrel járt. 2002-ben a Philadelphiában a Thomas Jefferson Egyetem sebészprofesszora lett.

Orvosi pályafutása során összesen 650 szervátültetést hajtott végre. Mintegy 170 cikket jelentetett meg különböző orvosi szaklapokban. 2005-ben könyvet jelentetett meg keresztény hite és az orvosi szakma kapcsolatáról. A mű legfőbb mondandója az volt, empátiával kell viseltetnünk minden embertársunk iránt.
Massimo D'Alema egykori olasz miniszterelnöknek volt komoly szerepe abban, hogy Marinót elindította a politikai pályán.

Ő győzte meg arról, hogy induljon a 2006-os választáson a Baloldali Demokraták színeiben. Be is választották a szenátusba, ahol az egészségügyi bizottság elnöke lett. A 2008-as voksoláson ismét bekerült a felsőházba. 2009-ben indult a Demokrata Párt elnökválasztásán, de csak harmadik lett 12,5 százalékkal. A 2013-as főpolgármester-választáson a balközép szövetség támogatásával választották meg városvezetőnek.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 --------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------

 

 


 

 

 

 

 

m

Címkék: bicikli polgármester róma

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu