Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2013.08.14.
Ignazio Marinót ugyan nem egészen három hónapja, május végén választották meg Róma főpolgármesterévé, már ennyi idő alatt valóságos sztár lett. Az emberek ugyanis nemcsak azt értékelik, hogy biciklijével rója az utakat, hanem tervezett "forradalmát" is elismeréssel illetik. Ennek első lépéseként jelentős leépítéseket vitt véghez a főpolgármesteri hivatalban.
Másfél hete pedig valóra váltotta egyik nagy választási ígéretét, kitiltotta a járműveket a Colosseum környékéről.
Az
ugyan talán nem volt akkora meglepetés, hogy a balközép Demokrata Párt
(PD) jelöltje, Ignazio Marino legyőzte május végén, az önkormányzati
választás második fordulójában Gianni Alemanno főpolgármestert, arra
azonban alighanem saját maga sem számított, hogy majdnem kétharmados
többséggel utasítja maga mögé a jobboldali politikust. A diadal tehát
megkérdőjelezhetetlen volt. Így úgy érezheti, jelentős támogatással
viheti véghez reformjait.
Rómának szüksége is van a
megújulásra. Hol is van már 2001, amikor a főváros eufóriában úszott,
miután a népszerűbbik helyi focicsapat, az AS Roma 75 ponttal nyerte meg
a Serie A-t! A sárga-pirosak fényes eredménye után hetekig ünnepeltek a
helybéliek, a Circus Maximusban pedig szinte világraszóló ünnepet
tartottak. Ma már azonban nem sok okuk van a rómaiaknak a lelkesedésre.
A
helyzet ugyanis gyászossá vált. A válság nagyon érzékenyen érintette a
fővárost. Az egy főre jutó jövedelem az utóbbi öt évben 14 százalékkal,
évi 28 300 euróra csökkent. A tehetősebb olasz városok listáján ezzel
Róma az ötödikről a nyolcadik helyre csúszott vissza. Ugyanezen időszak
alatt a fiatalok munkanélkülisége 26-ról 40 százalékra kúszott.
Az
életszínvonal csökkentését felgyorsította a rezsi, valamint a
közlekedés költségeinek növekedése. A metró- és a buszjegyek ára
megkétszereződött. A megélhetés költségeit mutató index az Istat
statisztikai hivatal szerint csak az eltelt négy év folyamán 64
százalékkal nőtt. Így a drágulás a fővárosban a legdrámaibb. A
nehézségek miatt a főváros a korábbi tervekkel szemben mégsem pályázik a
2020-as olimpia megrendezésére.
A hármas metró építkezései
leálltak, a Fiumicino-repülőtér bővítésével kapcsolatos tervek is az
asztalfiókban maradtak. Róma egyik legfontosabb intézménye a helyi
közlekedési vállalat, amely 12 ezer személyt foglalkoztat. Ám itt is
elbocsátások várhatóak, miután részben a korrupció miatt a cég
vesztesége 2011-ben elérte a 180 millió eurót. A különös az, hiába
dolgoznak rengetegen a vállalatnál, így is nagyon sokan panaszkodnak a
tömegközlekedés alacsony színvonalára.
A levegő minősége is hagy
kívánnivalót maga után. Sok helybéli szerint Rómát lassacskán Peking
2-vé lehetne átkeresztelni: sűrű füstköd lepte el az antik műemlékeket
is. Mindez elviselhetetlen lármával párosul a sok autó miatt. Naponta
körülbelül 600 ezer gépkocsi közlekedik a főváros utcáin. "Sokan azonban
már akkor is autóba ülnek, ha a következő sarkokig kell menniük, pedig
gyalog, vagy kerékpárral is elmehetnének oda" - panaszkodott a Die
Weltnek Marino.
Ő maga is jó példával próbál elől járni, hiszen
kerékpárral rója az utat. "Optimista vagyok, s meggyőződésem, hogy
később a rómaiakra is átragad a példa" - vélekedik. Hogy nem a levegőbe
beszél, hamar bizonyítani kívánta: eladja a főpolgármesteri hivatal 226
szolgálati gépkocsiját. A hivatal alkalmazottainak busszal - vagy két
keréken - kell közlekedniük. Ignazio Marino hamar belopta magát a
rómaiak szívébe. Amikor kerekezik, sok járókelő üdvözli, s kíván sikert
forradalmához.
Valóban nagy változásokat tervez. Sőt, már rövid
hivatali ideje alatt is számos újítást vitt véghez. Augusztus eleje óta
csak a gyalogosok járhatnak a Colosseum felé vezető Via Dei Fori
Imerialin, ahol még júliusban is hatalmas volt a forgalom, hiszen
rengeteg autó és robogó haladt el itt. A harmincas évek elején a "duce",
Benito Mussolini építette meg a sugárutat a Piazza Veneziától a
Colosseumig a fasiszta felvonulások számára. Építése során rengeteg kárt
okoztak, lerombolták a középkori Róma jelentős részét, s 2000 embert
költöztettek el.
Amikor augusztus 4-én
megnyitották az utat, úgy tűnt, Marino mintha kezdené visszaadni az
önbizalmat a rómaiak számára. Rövid időre nem a gazdasági nehézségekkel
foglalkoztak, hanem önfeledten ünnepeltek. Úgy látszott, mintha már nem
is látnák annyira reménytelennek a jövőt. A nagy eseményt egész éjszaka
tartó programsorozattal ünnepelték, helyiek és turisták tízezrei
özönlötték el a Colosseum környékét. Maga a főpolgármester szerint 150
ezren voltak jelen.
Színielőadások és akrobatamutatványok
színesítették a hajnalig tartó dínomdánomot. Az utolsó magánjármű
szombat hajnalban haladhatott végig a Colosseumnál. Azóta csak a
tömegközlekedési eszközök, taxik, kerékpárosok és gyalogosok haladhatnak
az útszakaszon. Úgy tűnik azonban, Gianni Alemanno volt polgármester
még nem nyugodott bele májusi választási vereségébe. Hívei ugyanis
tüntetettek az új városvezető reformjai ellen.
Az út lezárása az
autósok nagy veresége, s a környezetvédők hatalmas győzelme, hiszen ők
már régóta követelték: gyalogoszónává kell átalakítani a környéket. Az
autósok viszont arra panaszkodnak, hogy dél felől sokkal nehezebb
megközelíteni a főváros középső és északabbi területeit. Amiatt sem
könnyű megszokniuk az új forgalmi rendet, mert több környező utcában
megváltozott a menetirány, így újra kell tanulniuk a római közlekedést.
Aki fittyet hányna az előírásokra, azt 85 eurós büntetéssel sújtják.
Marinót
azonban nem hatja meg az autósok kesergése. Későbbi tervei között egy
2500 hektáros park kialakítása is szerepel. Róma városvezetője ugyanis
arról álmodik, hogy fák lepjék el a fővárost, s végre tiszta legyen a
levegő. Ez azonban aligha valósítható majd meg egyik napról a másikra.
Marino a polgármesteri
hivatalnál is jelentős átalakításokat remél. Új szakembereket hív a
hivatalhoz, de sok régebbitől megválik. Szerinte ugyanis a költségeket
tovább kell csökkenteni. "A közlekedési hatóság vezetőjeként nincs
szükségem olyanokra, akik lovakhoz értenek" - magyarázza.
Világszerte ismert sebész
Ignazio Marino római polgármester 1955-ben született szicíliai apa gyermekeként. Nem nevezhető tősgyökeres fővárosinak, hiszen Genovában nőtt fel. Egyetemi diplomát azonban már Rómában szerzett, ahol a Szent Szív Katolikus Egyetemen orvosként tanult. Később a Cambridge-i, majd a Pittsburgh-i Egyetemen szerzett orvosi tapasztalatokat. Marino csakhamar elismert sebész lett. Pittsburghben ugyanis 1992-1993 között tagja volt a híres sebész, Thomas Starzl csapatának, aki a májátültetés terén szerzett elévülhetetlen érdemeket: 1963-ban végezte első májátültetését emberen.
Marino 1997-ben a szicíliai
Palermóban májtranszplantációs intézetet hívott életre. 2001-ben pedig
az első szervátültetést hajtotta végre HIV-fertőzött személyen. A
műtétnek híre ment más európai országban is. Azért is keltett nagy
feltűnést, mert a beteget más kórházakban nem voltak hajlandóak
megműteni. Igaz, bírálták is Marinót amiatt, hogy túl nagy kockázatot
vállal, végül azonban sikerrel járt. 2002-ben a Philadelphiában a Thomas
Jefferson Egyetem sebészprofesszora lett.
Orvosi pályafutása
során összesen 650 szervátültetést hajtott végre. Mintegy 170 cikket
jelentetett meg különböző orvosi szaklapokban. 2005-ben könyvet
jelentetett meg keresztény hite és az orvosi szakma kapcsolatáról. A mű
legfőbb mondandója az volt, empátiával kell viseltetnünk minden
embertársunk iránt.
Massimo D'Alema egykori olasz miniszterelnöknek volt komoly szerepe abban, hogy Marinót elindította a politikai pályán.
Ő
győzte meg arról, hogy induljon a 2006-os választáson a Baloldali
Demokraták színeiben. Be is választották a szenátusba, ahol az
egészségügyi bizottság elnöke lett. A 2008-as voksoláson ismét bekerült a
felsőházba. 2009-ben indult a Demokrata Párt elnökválasztásán, de csak
harmadik lett 12,5 százalékkal. A 2013-as főpolgármester-választáson a
balközép szövetség támogatásával választották meg városvezetőnek.
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
m
|
|
Huszákné Vigh Gabriella írta 5 órája a(z) gyűjtő fórumtémában:
https://www.google. ...
Huszákné Vigh Gabriella 8 órája új blogbejegyzést írt: Magyar és nemzetközi egyházi iskolák és öregdiákok találkoztak Rómában 2024
Huszákné Vigh Gabriella 15 órája új blogbejegyzést írt: Ötven éve halt meg Vittorio De Sica olasz színész, neorealista filmrendező 2024
Huszákné Vigh Gabriella 17 órája új blogbejegyzést írt: A római start után a levegőben kigyulladt a hajtóműve egy 249 utast szállító Boeingnek 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Petényi Katalin, Kabay Barna: Fénytörés c. dokumentumfilmjének római bemutatója 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: A római Diocletianus fürdőben Tony Cragg angol művész kanyargós szobrai 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Nem turistabarát restaurálások Rómában a jövő évi Szentévre 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Emlékkötet jelent meg Fraknói Vilmos halálának centenáriumi évében és interjú Sági György történésszel 2024
Huszákné Vigh Gabriella 2 napja új blogbejegyzést írt: Rómában minden út az Umbilicus Urbistól indult ki a Forum Romanumon 2024
Huszákné Vigh Gabriella 3 napja új blogbejegyzést írt: Trevi kút víz nélkül, ideiglenesen beleépített sétahíddal 2024
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Róma új polgármestere spórol
A balközép jelöltje, Roberto Gualtieri lesz Róma főpolgármestere 2021
Keményen megizzasztották Róma főpolgármesterét 2017
Először lett nő Róma főpolgármestere 2016