Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
3 órája | Huszákné Vigh Gabriella | 0 hozzászólás
2024.12.11.
December 6-án nyílt meg a Magyar Kárpitművészek Egyesülete és a Római Magyar Akadémia közös együttműködésében a Határtalan KÁRPIT I MŰVÉSZET Női Szemmel című kiállítás a Falconieri Palotában. Húsz kiváló magyar és három olasz nőművész alkotásaiba pillanthat be a néző, ahol a mesterségbeli tudást és a hagyományokat, vizuális nyelven ápolják az alkotók.
A kiállítás kurátora: Pasqualetti Eleonóra, kárpitművész
társkurátorok: Keppel Márton és Barbara Pavan.
A nagysikerű megnyitón köszöntőt mondott:
· Dr. Lantos Krisztina, a Római Magyar Akadémia igazgatója
· Rátóti Zoltán, a Magyar Művészeti Akadémia alelnöke
· Keppel Márton, kurátor, művészettörténész
· Barbara Pavan, textilművész, független kurátor
Fotók: Várhelyi Klára
Párbeszédben áll három olasz művész – Lisa Mara Batacchi Silvia Beccaria és Mara Di Giammatteo – munkája a húsz magyar kárpitművész - Balogh Edit, Baráth Hajnal, Bényi Eszter, Ferenczi Zsuzsa, Hauser Beáta, Kiss Katalin, Kiss Lúcia, Kókay Krisztina, Lencsés Ida, Máder Indira, Judit Nagy, Pasqualetti Eleonóra, Pápai Lívia, Szabó Verona, Zelenák Katalin, Pázmány Judit, Sipos Éva, Kneisz Eszter és Tápai Nóra alkotásával.
A magyarországi vizuális művészetek között a kárpitművészet speciális helyet foglal el, mert képviselői szinte kivétel nélkül nők. A műfaj modern kori szárba szökkenése és felvirágzásának kezdete egybefonódik Ferenczy Noémi (1890-1957) munkásságával. Jelentősége leírhatatlan, hiszen őt tartjuk a magyar kárpitművészet megalapozójának. Az általános gyakorlattal ellentétben nemcsak tervezte alkotásait, hanem saját maga készítette is azokat. Kartonra tervezett festményeit maga szőtte. A gobelinművészet alkalmazott műfaját a grand art rangjára emelte. A II. világháborút követően a Magyar Iparművészeti Főiskola tanára volt egészen haláláig. Ennek az intézménynek a falai között tanultak és szereztek szakmai képesítést, valamint művészi elhivatottságot azok a kárpitművészek is, akiknek alkotásai ezen a kiállításon láthatóak. Azok a textilművészek is, akiknek nem a Magyar Iparművészeti Főiskola volt az alma materük, Ferenczy Noémi szellemi örökségéből táplálkoznak.
A Határtalan KÁRPIT | MŰVÉSZET női szemmel című kiállítás célja, hogy megismertesse a kortárs magyar kárpitművészet kiemelkedő képviselőit az olaszországi közönséggel. Egyúttal a kiállítás megmutatja, hogy a kortárs képzőművészet és kárpitművészet határai átjárhatók, mert kifejezési eszközeik és formaviláguk révén szoros kapcsolat van közöttük. A Magyar Kárpitművészek Egyesületének tagjai sikeresen reprezentálják a kortárs nőművészetet és immáron megkerülhetetlen szereplőivé váltak a nemzetközi művészeti életnek.
A kiállított művek több mint fele az idén megrendezett VIII. Nemzetközi Textilművészeti Triennálén debütált, amelynek mottója Tű-rés-határ volt, és ez több alkotás témájában is megjelenik. Figyelemre méltó, hogy a mesterségbeli tudást és a hagyományokat milyen elhivatottan ápolják a nőművészet képviselői és milyen hatékonyan alkalmazkodtak a világ zűrzavaros környezetéhez. Mindez tükröződik alkotásaikban az élmények leképezésében és a jelképek tisztaságának megőrzésében. Ebben a kontextusban a női lélek arra hivatott, hogy elvezesse a nézőt olyan mélységekbe, ahol dinamikusan fejtheti ki spiritualitás hatását. Ez számunkra a benső impulzus lényege; az anyagi világ és az érzékeket meghaladó valóság harmóniájának közvetítése, amelyben a művészet megszületik.
A kiállítás három termében a modern gobelinművészet konceptuális és formai irányzatait képviselő textilművek külön szekciókban jelennek meg, reflektálva a kortárs művészet panorámájára. Ezeket a húsz magyar művész által készített alkotásokat olasz művészek alkotásai gazdagítják, tökéletesen illeszkedve az egyes helyiségek kontextusába. A köztük lévő egyensúly abszolút.
A meghívott olasz művészek alkotásaikban az emlékezet és az identitás értékéről és jelentéséről adnak elmélkedéseket a szemlélőnek a technológia, a globalizáció és a mesterséges intelligencia korszakában, és ezt a szövés révén teszik, amely itt mindig ugyanazt mutatja, és mégis – mint évezredek óta – folyamatosan képes megújulni azáltal, hogy alkalmazkodik korához, értelmezi és előre látja annak alakulását.
--------------------------------------------------------------------------------------
https://culture.hu/hu/roma/esemenyek/hat%C3%A1rtalan%20-%20k%C3%A1rpit
https://zero.eu/en/eventi/325425-il-femminile-nellarte-tessile-senza-confini,roma/
-------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Huszákné Vigh Gabriella 3 órája új blogbejegyzést írt: Határtalan KÁRPIT I MŰVÉSZET Női Szemmel című kiállítás Rómában a Falconieri Palotában 2024
Huszákné Vigh Gabriella 5 órája új blogbejegyzést írt: Kétszeres avatás Rómában a Farnese téren: a Farnese palotát és a tér két szökőkutját is felavatták 2024
Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Érdekességek fórumtémában:
https://www.youtube.com/watch? v=BapqL3NOc5E
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Rómában vehetett át nemzetközi elismerést a debreceni Alföld Színpad 2024
Huszákné Vigh Gabriella 2 napja új blogbejegyzést írt: Magyar betlehemek is láthatók a Szent Péter téri 100 betlehem a Vatikánban kiállításon 2024
Huszákné Vigh Gabriella 2 napja új blogbejegyzést írt: Szeplőtelen fogantatás ünnep Rómában 2024
Huszákné Vigh Gabriella 2 napja új blogbejegyzést írt: A 14. Zenés múzeumi éjszaka rendezvény Rómában nagy buli volt 2024
Huszákné Vigh Gabriella 3 napja új blogbejegyzést írt: Kivilágították Róma karácsonyfáját: második éve a Piazza del Popolo-n tartják az ünnepséget 2024
Huszákné Vigh Gabriella 3 napja új blogbejegyzést írt: A nemzet aranyai c. film római premierje a Falconieri palotában 2024
Huszákné Vigh Gabriella írta 3 napja a(z) street art fórumtémában:
https://www.facebook. com/pages/Scuola-Media-...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A nemzet aranyai c. film római premierje a Falconieri palotában 2024
Magyar Napok a Falconieri palotában: Nádudvar és Hajdúsámson bemutatkozik 2024
Petényi Katalin, Kabay Barna: Fénytörés c. dokumentumfilmjének római bemutatója 2024
A bukaresti Magyar Kulturális Intézet zenei verseny győztesének koncertje Rómában 2024