Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
6 hónapja | Huszákné Vigh Gabriella | 0 hozzászólás
2024.12.11.
December 6-án nyílt meg a Magyar Kárpitművészek Egyesülete és a Római Magyar Akadémia közös együttműködésében a Határtalan KÁRPIT I MŰVÉSZET Női Szemmel című kiállítás a Falconieri Palotában. Húsz kiváló magyar és három olasz nőművész alkotásaiba pillanthat be a néző, ahol a mesterségbeli tudást és a hagyományokat, vizuális nyelven ápolják az alkotók.
A kiállítás kurátora: Pasqualetti Eleonóra, kárpitművész
társkurátorok: Keppel Márton és Barbara Pavan.
A nagysikerű megnyitón köszöntőt mondott:
· Dr. Lantos Krisztina, a Római Magyar Akadémia igazgatója
· Rátóti Zoltán, a Magyar Művészeti Akadémia alelnöke
· Keppel Márton, kurátor, művészettörténész
· Barbara Pavan, textilművész, független kurátor
Fotók: Várhelyi Klára
Párbeszédben áll három olasz művész – Lisa Mara Batacchi Silvia Beccaria és Mara Di Giammatteo – munkája a húsz magyar kárpitművész - Balogh Edit, Baráth Hajnal, Bényi Eszter, Ferenczi Zsuzsa, Hauser Beáta, Kiss Katalin, Kiss Lúcia, Kókay Krisztina, Lencsés Ida, Máder Indira, Judit Nagy, Pasqualetti Eleonóra, Pápai Lívia, Szabó Verona, Zelenák Katalin, Pázmány Judit, Sipos Éva, Kneisz Eszter és Tápai Nóra alkotásával.
A magyarországi vizuális művészetek között a kárpitművészet speciális helyet foglal el, mert képviselői szinte kivétel nélkül nők. A műfaj modern kori szárba szökkenése és felvirágzásának kezdete egybefonódik Ferenczy Noémi (1890-1957) munkásságával. Jelentősége leírhatatlan, hiszen őt tartjuk a magyar kárpitművészet megalapozójának. Az általános gyakorlattal ellentétben nemcsak tervezte alkotásait, hanem saját maga készítette is azokat. Kartonra tervezett festményeit maga szőtte. A gobelinművészet alkalmazott műfaját a grand art rangjára emelte. A II. világháborút követően a Magyar Iparművészeti Főiskola tanára volt egészen haláláig. Ennek az intézménynek a falai között tanultak és szereztek szakmai képesítést, valamint művészi elhivatottságot azok a kárpitművészek is, akiknek alkotásai ezen a kiállításon láthatóak. Azok a textilművészek is, akiknek nem a Magyar Iparművészeti Főiskola volt az alma materük, Ferenczy Noémi szellemi örökségéből táplálkoznak.
A Határtalan KÁRPIT | MŰVÉSZET női szemmel című kiállítás célja, hogy megismertesse a kortárs magyar kárpitművészet kiemelkedő képviselőit az olaszországi közönséggel. Egyúttal a kiállítás megmutatja, hogy a kortárs képzőművészet és kárpitművészet határai átjárhatók, mert kifejezési eszközeik és formaviláguk révén szoros kapcsolat van közöttük. A Magyar Kárpitművészek Egyesületének tagjai sikeresen reprezentálják a kortárs nőművészetet és immáron megkerülhetetlen szereplőivé váltak a nemzetközi művészeti életnek.
A kiállított művek több mint fele az idén megrendezett VIII. Nemzetközi Textilművészeti Triennálén debütált, amelynek mottója Tű-rés-határ volt, és ez több alkotás témájában is megjelenik. Figyelemre méltó, hogy a mesterségbeli tudást és a hagyományokat milyen elhivatottan ápolják a nőművészet képviselői és milyen hatékonyan alkalmazkodtak a világ zűrzavaros környezetéhez. Mindez tükröződik alkotásaikban az élmények leképezésében és a jelképek tisztaságának megőrzésében. Ebben a kontextusban a női lélek arra hivatott, hogy elvezesse a nézőt olyan mélységekbe, ahol dinamikusan fejtheti ki spiritualitás hatását. Ez számunkra a benső impulzus lényege; az anyagi világ és az érzékeket meghaladó valóság harmóniájának közvetítése, amelyben a művészet megszületik.
A kiállítás három termében a modern gobelinművészet konceptuális és formai irányzatait képviselő textilművek külön szekciókban jelennek meg, reflektálva a kortárs művészet panorámájára. Ezeket a húsz magyar művész által készített alkotásokat olasz művészek alkotásai gazdagítják, tökéletesen illeszkedve az egyes helyiségek kontextusába. A köztük lévő egyensúly abszolút.
A meghívott olasz művészek alkotásaikban az emlékezet és az identitás értékéről és jelentéséről adnak elmélkedéseket a szemlélőnek a technológia, a globalizáció és a mesterséges intelligencia korszakában, és ezt a szövés révén teszik, amely itt mindig ugyanazt mutatja, és mégis – mint évezredek óta – folyamatosan képes megújulni azáltal, hogy alkalmazkodik korához, értelmezi és előre látja annak alakulását.
--------------------------------------------------------------------------------------
https://culture.hu/hu/roma/esemenyek/hat%C3%A1rtalan%20-%20k%C3%A1rpit
https://zero.eu/en/eventi/325425-il-femminile-nellarte-tessile-senza-confini,roma/
-------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Aktuális mindenféle fórumtémában:
https://www.youtube.com/watch? v=h1XvCqGkrwQ
Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Templom és jászol fórumtémában:
https://www.facebook. ...
Huszákné Vigh Gabriella írta 2 napja a(z) Templom és jászol fórumtémában:
https://www.arte. it/notizie/roma/la-facciata-della...
Huszákné Vigh Gabriella 2 napja új blogbejegyzést írt: A Spanyol lépcsőn próbált lehajtani autóval egy 80 éves férfi Rómában 2025
Huszákné Vigh Gabriella 2 napja új blogbejegyzést írt: A magyar cigány futballválogatott részt vett Rómában a sportolók szentévi találkozóján 2025
Huszákné Vigh Gabriella 3 napja új blogbejegyzést írt: Római visszhangok címmel megnyílt a Római Magyar Akadémián az ösztöndíjasok éves kiállítása 2025
Huszákné Vigh Gabriella írta 3 napja a(z) Múzeumok fórumtémában:
https://more-rome. com/2022/05/30/palazzo-...
Huszákné Vigh Gabriella írta 3 napja a(z) Leó pápa fórumtémában:
https://www.origo. hu/nagyvilag/2025/06/leo...
Huszákné Vigh Gabriella új fórumtémát indított: Leó pápa
Huszákné Vigh Gabriella 5 napja új blogbejegyzést írt: Zongoraestek Rómában a Falconieri palotában 2025
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Római visszhangok címmel megnyílt a Római Magyar Akadémián az ösztöndíjasok éves kiállítása 2025
Zongoraestek Rómában a Falconieri palotában 2025
Outcomes of hope - FISE kiállítás a Római Magyar Akadémián 2025
Kőszeg városa nagy sikerrel mutatkozott be Rómában a Falconieri palotában 2025