Róma: Hetvennégy év után megszűnik az Alitalia légitársaság 2021

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1584 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6065 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1584 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6065 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1584 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6065 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1584 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6065 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

network.hu

network.hu

2021.10.15.

 

A 74 éves Alitalia története végleg lezárul csütörtökön, miután az olasz légitársaság egyik gépe még megtett egy utolsó utat Rómáig. A cég helyét péntektől az ITA (Italia Trasporto Aereo) veszi át.


Az Alitalia utolsó járata Szardínia szigetéről Cagliariból indult és a repülőgép csütörtökön, 23.10 órakor szállt le a Roma-Fiumicino repülőtéren.

 

Az Alitalia légitársaságot 1947-ben alapították, fénykora a 60-as-70-es években volt, ekkor a harmadik legnagyobb légi vállalat volt Európában a British Airways és az Air France után. Az első Alitalia járat 1947. május 5.-én szállt fel, s akkor a jegy ára: 7 ezer líra volt. Világszerte ismertté 1963-ban vált, amikor a Vatikán hivatalos légitársasága lett, ekkor kezdte meg VI. Pál pápa 15 éves hivatali idejét. Csaknem hatvan év alatt az Alitalia négy pápát 171 különböző országba szállított el. Pál kilenc nemzetközi utat tett meg az Alitaliával, Szent II. János Pál összesen 104-et, XVI. Benedek pápa 24-et. Ferenc pápa 34. útját a budapesti Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus jelentette.


Az Alitaliát az olaszok egykor freccia alata, azaz szárnyas nyíl néven tisztelték. A repülőgép farkán egy A betűt formázó logó látható, amely egy repülőgép szárnyához is hasonló, és az olasz zászló színeit viseli. A légitársaság a pizzán és az Alfa Romeón kívül talán Olaszország egyik legismertebb szimbóluma volt a tengerentúlon. Amikor az olasz családok hazatértek egy távoli kirándulásról, és felléptek az Alitalia fedélzetére, a stewardess mosolygós buongiornóval köszöntötte őket, és gőzölgő spagettit szolgáltak fel paradicsomszósszal. Az Alitalia büszke volt az olasz stílusra és az ételekre. Az 1950-es évektől a légiutas-kísérőket elegáns uniformisba öltöztették, amelyet olyan neves divattervezők alkottak, mint Giorgio Armani.

 

Az új állami légitársaságot, az Italia Trasporto Aereo-t (ITA) az Alitalia utódjának tekintik, de az Európai Bizottság utasításai szerint nem örökölhette meg az Alitalia teljes gépparkját, személyzetét és repülési jogait. Az olasz nemzeti légitársaság 2002 óta nem volt képes nyereséget termelni, a cég talpra állítására tett kísérletek kudarcot vallottak. 2017-ben végleg csődbe ment, az olasz állam vette át az irányítást, és azóta mintegy 900 millió euró támogatást nyújtott – ami a brüsszeli versenyfelügyelet szempontjából jogellenes.
Az új vállalat, az ITA a mintegy tízezerből csak 2800 alkalmazottat és a több mint százból csak 52 gépet vehetett át.


Az Alitalia története azonban különös módon mégis folytatódhat: a tulajdonos olasz állam ugyanis 290 millió euróért eladja az Alitalia brand, a jól ismert név használati jogait. A vevő december 31-ig kapja meg a márkajogokat. A leginkább érdekelt maga az ITA, az olasz állam új nemzeti légitársasága. Ha megveszi a névhasználati jogot, az Alitalia újra az európai légi közlekedés része lesz.

Szakértők szerint az ITA-nak igencsak szüksége lenne a bejáratott márkanévre az olasz repülési piacon, amelyet az utóbbi években a diszkont-légitársaságok, különösen a Ryanair és a Wizz Air többé-kevésbé elfoglaltak. Árulkodó, hogy az ITA olyan márkaarculattal rendelkező honlapon árulja a jegyeit, amelyen a színek és a betűtípusok kísértetiesen emlékeztetnek a csődbe ment nemzeti légitársaságéra.

Szakértők szerint az ITA-nak minden pénzt megérne az Alitalia logója, csak éppen az a helyzet, hogy mégsem képes minden pénzt megadni érte. Induló tőkéje 700 millió euró, írta a Corriere della Sera, és 290 millió elköltése a légitársaság költségvetésének jelentős részét emésztené fel. Az új nemzeti légitársaság, az ITA azt tervezi, hogy járatokat indít New Yorkba, Bostonba, Miamiba, Tokióba és számos európai városba Róma és Milánó repülőtereiről.


A légitársaság 2025-ig 105 gépre növelné flottáját.

 


Az új vállalat, az ITA a mintegy tízezerből csak 2800 alkalmazottat és a több mint százból csak 52 gépet vehetett át.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 


https://mandiner.hu/cikk/20211014_hetvennegy_ev_utan_megszunik_az_alitalia_legitarsasag
https://magyarnemzet.hu/gazdasag/2021/10/arrivederci-alitalia?utm
https://www.facebook.com/watch/?ref=search&v=579624653353099&external_log_id=4817c877-bd13-4fd7-b75d-40fa6eddf1a6&q=alitalia
https://www.wantedinrome.com/news/ita-italys-new-national-airline-takes-off-as-alitalia-name-lives-on.html?fbclid=IwAR0EZrxDRhOa7uft2Nz9zGjRp5eFJ1Z1SbRZ46kOkWUcVtKs9mpTxJ9vFPs
https://www.facebook.com/italianfashionvictim/posts/3025919954350594
https://mandiner.hu/cikk/20211014_hetvennegy_ev_utan_megszunik_az_alitalia_legitarsasag
https://telex.hu/gazdasag/2021/10/14/az-olasz-kormany-nem-hajlando-tobb-kozpenzt-kolteni-a-veszteseges-alitaliara-74-ev-utan-megszunik-a-ceg

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

 

network.hu

 

 --------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 ----------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 -----------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 ------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 ----------------------------------------------------------------------------------------


Vetkőzéses demonstrációt tartottak az Alitalia elbocsátott stewardessei

 

2021.10.23.

 

Több mint hétezren maradhattak munka nélkül az olasz légitársaság bezárás után.

Múlthéten megszűnt megszűnt Olaszország vezető légitársasága, az Alitalia, amelyet 1947-ben alapítottak, fénykorában – a 60-as-70-es években – pedig Európa harmadik legnagyobb légi vállalat volt a British Airways és az Air France után. Az elmúlt két évtizedben azonban komoly veszteséget halmozott fel a vállalat. Mint kiderült, a cég utódjánál pedig jóval kevesebb dolgozóra tart igényt. Ennek okán csütörtökön flashmobot szervezett Rómában az Alitalia dolgozóit képviselő egyik szakszervezet. A Campidoglio tér közepén demonstrálva az állásukat vesztett légiutas-kísérők egyszerre vették le egyenruhájukat, írja a hvg.hu.


A cég működését hosszú ideje az állami támogatások tették lehetővé, azonban a jelenlegi, Mario Draghi vezette olasz kormány már nem volt hajlandó több közpénzt költeni a fenntartására. A megszűnését követő napon ITA (Italia Trasporto Aereo) néven alakult újjá a légitársaság, azonban mindössze 52 repülőgéppel és 2950 alkalmazottal. Az Alitaliánál mintegy 10 ezren dolgoztak, így több mint hétezer munkavállaló maradhatott állás a nélkül, úgy hogy a koronavírus-járvány továbbra is tombol a mediterrán országban.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

https://www.fanpage.it/roma/hostess-alitalia-protestano-al-campidoglio-e-si-spogliano-nude-senza-lavoro-ne-dignita/
https://hvg.hu/vilag/20211022_vetkozes_flashmob_tiltakozas_roma?s=hk
https://www.wantedinrome.com/news/alitalia-flight-attendants-strip-in-rome-protest-against-ita-airways.html
https://www.italy24news.com/local/230551.html

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 --

 

network.hu

 

 -----------------------------------------------------------------------------------

 

 

Wizz Air-vezér: A Ryanair-főnöknek valami gondja lehet a földrajzzal

 

2021.10.26.

Interjút adott Váradi József, a Wizz Air elnök-vezérigazgatója a Corrierének, amelyben beszélt a Ryanairrel való rivalizálásukról, az olaszországi terjeszkedésről, arról, hogyan tudtak a válságban talpon maradni, miért akarták megvenni az Easyjetet és hogy mit üzen a tönkrement Alitaliából alakult Ita Airwaysnek.

Az igazi kérdés nem az, hogy köztünk és a Ryanair között mi zajlik, hanem hogy mi lesz Európa többi légitársaságával – mondta Váradi József, a Wizz Air elnök-vezérigazgatója abban az interjúban, amelyet Milánóban adott a Corriere della Sera újságírójának. Váradi szerint mind ők, mind a vetélytársuk stabil légitársaság, az iparág legalacsonyabb működési költségével, míg a többiek kevésbé hatékony flottával, sokkal magasabb működési költséggel repülnek. A Wizz Air ezért probléma nélkül tud terjeszkedni, és a Ryanairrel is együtt tud élni.

Arra a kérdésre, hogy ha mindkét cég azt állítja magáról, hogy a legalacsonyabbak a működési költségei, akkor melyiknek van igaza, Váradi azt felelte: mindkettőnek. A különbség az, hogy a Wizz Air – mivel riválisánál hosszabb távokon repül – az egy ülésre eső költség egy kilométerre vetített költségét illetően takarékosabb. Az ír légitársaság pedig, amely rövidebb távokat repül, egyszerűen az egy ülésre jutó költséget veszi alapul azoknál a kimutatásainál, amelyekben ő szerepel jobban.

Váradi azt mondta, hogy bár az iparágban jövő nyárra jelentős áremelkedés várható, a Wizz Airnél ez nem így lesz, hiszen fiatal flottával, alacsony költséggel közlekednek. Jelenleg nem a hipernyereségesség a fontos, hanem a gyors terjeszkedés – tette hozzá –, hiszen aki nem terjeszkedik, kikerül az üzletből. Lásd az Alitaliát.

Arra a kérdésre, hogy a Ryanair-vezér Michael O'Leary szerint a Wizz Air azért repül a volt szovjet tagköztársaságokba és Abu Dzabiba, hogy elkerülje a Ryanairrel való közvetlen szembekerülést, Váradi úgy reagált: O'Learynek talán gondja van a földrajzzal, hiszen Olaszország és az Egyesült Királyság, ahová sokat repül és jelentősen terjeszkedik a cég, ugyanazon a kontinensen van, ahol a Ryanair is működik. A Wizz Air három különböző piacra összpontosít: Nyugat-Európára, Közép-Kelet-Európára és a Közel-Keletre.

 

A Wizz Air nemrég sajtóhírek szerint megkísérelte felvásárolni az EasyJetet, a brit cég azonban visszautasította az ajánlatot. Váradi erről csak annyit volt hajlandó mondani, hogy bár a légitársasága a természetes fejlődésre törekszik, Nyugat-Európában az üzleti modelljük azért nem működik, mert – a Kelettel ellentétben – ott már nem lehet új piacokat létesíteni, tehát a légitársaságok csak egymás kárára tudják növelni a részesedésüket. Arra a kérdésre, hogy az Olaszországban aktív, és ugyancsak Airbus-flottával működő spanyol Volotea légitársaság is a célkeresztjükben van-e, Váradi azt felelte: „Legalábbis ők szeretnék”.

Olaszországban a Wizz Air komoly hídfőállást épített ki, újabb és újabb bázisokat nyit, country managert nevezett ki, a 15 gépből álló flottáját hamarosan 24 darabosra bővíti, 2021-ben pedig már több ülőhelyet adott el az országban, mint az EasyJet, így a Ryanair és az Alitalia (most Ita Airways) után a harmadik helyen áll már.

Az Alitalia-utód Ita Airways vezetője nemrég azt nyilatkozta, hogy a fapadosok csak azért nyereségesek Olaszországban, mert a repülőterek ösztönzésképpen minden utas után fizetnek a légitársaságoknak, de Váradi szerint ez egyszerűen baromság, ezek a kedvezmények nem jelentősek, és a cége többet költ egy utasra Olaszországban, mint Közép-Kelet-Európában. Olaszország nem egy olcsó piac, és az Ita Airways egyébként is foglalkozzon inkább azzal, hogy versenyképes legyen – mondta Váradi József.

------------------------------------------------------------------------------------


https://hvg.hu/kkv/20211026_wizz_air_ryanair_varadi_jozsef_legitarsasag?s=hk

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Címkék: alitalia repülő

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) gyűjtő fórumtémában:

https://kultura.hu/ferenc-papa- megkapta-az-orszagos-...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu