Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
3 éve | Huszákné Vigh Gabriella | 0 hozzászólás
2021.10.15.
A 74 éves Alitalia története végleg lezárul csütörtökön, miután az olasz légitársaság egyik gépe még megtett egy utolsó utat Rómáig. A cég helyét péntektől az ITA (Italia Trasporto Aereo) veszi át.
Az Alitalia utolsó járata Szardínia szigetéről Cagliariból indult és a
repülőgép csütörtökön, 23.10 órakor szállt le a Roma-Fiumicino
repülőtéren.
Az Alitalia légitársaságot 1947-ben alapították, fénykora a 60-as-70-es években volt, ekkor a harmadik legnagyobb légi vállalat volt Európában a British Airways és az Air France után. Az első Alitalia járat 1947. május 5.-én szállt fel, s akkor a jegy ára: 7 ezer líra volt. Világszerte ismertté 1963-ban vált, amikor a Vatikán hivatalos légitársasága lett, ekkor kezdte meg VI. Pál pápa 15 éves hivatali idejét. Csaknem hatvan év alatt az Alitalia négy pápát 171 különböző országba szállított el. Pál kilenc nemzetközi utat tett meg az Alitaliával, Szent II. János Pál összesen 104-et, XVI. Benedek pápa 24-et. Ferenc pápa 34. útját a budapesti Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus jelentette.
Az Alitaliát az olaszok egykor freccia alata, azaz szárnyas nyíl néven
tisztelték. A repülőgép farkán egy A betűt formázó logó látható, amely
egy repülőgép szárnyához is hasonló, és az olasz zászló színeit viseli. A
légitársaság a pizzán és az Alfa Romeón kívül talán Olaszország egyik
legismertebb szimbóluma volt a tengerentúlon. Amikor az olasz családok
hazatértek egy távoli kirándulásról, és felléptek az Alitalia
fedélzetére, a stewardess mosolygós buongiornóval köszöntötte őket, és
gőzölgő spagettit szolgáltak fel paradicsomszósszal. Az Alitalia büszke
volt az olasz stílusra és az ételekre. Az 1950-es évektől a
légiutas-kísérőket elegáns uniformisba öltöztették, amelyet olyan neves
divattervezők alkottak, mint Giorgio Armani.
Az új állami légitársaságot, az Italia Trasporto Aereo-t (ITA) az
Alitalia utódjának tekintik, de az Európai Bizottság utasításai szerint
nem örökölhette meg az Alitalia teljes gépparkját, személyzetét és
repülési jogait. Az olasz nemzeti légitársaság 2002 óta nem volt képes
nyereséget termelni, a cég talpra állítására tett kísérletek kudarcot
vallottak. 2017-ben végleg csődbe ment, az olasz állam vette át az
irányítást, és azóta mintegy 900 millió euró támogatást nyújtott – ami a
brüsszeli versenyfelügyelet szempontjából jogellenes.
Az új vállalat, az ITA a mintegy tízezerből csak 2800 alkalmazottat és a több mint százból csak 52 gépet vehetett át.
Az Alitalia története azonban különös módon mégis folytatódhat: a
tulajdonos olasz állam ugyanis 290 millió euróért eladja az Alitalia
brand, a jól ismert név használati jogait. A vevő december 31-ig kapja
meg a márkajogokat. A leginkább érdekelt maga az ITA, az olasz állam új
nemzeti légitársasága. Ha megveszi a névhasználati jogot, az Alitalia
újra az európai légi közlekedés része lesz.
Szakértők szerint az ITA-nak igencsak szüksége lenne a bejáratott
márkanévre az olasz repülési piacon, amelyet az utóbbi években a
diszkont-légitársaságok, különösen a Ryanair és a Wizz Air többé-kevésbé
elfoglaltak. Árulkodó, hogy az ITA olyan márkaarculattal rendelkező
honlapon árulja a jegyeit, amelyen a színek és a betűtípusok
kísértetiesen emlékeztetnek a csődbe ment nemzeti légitársaságéra.
Szakértők szerint az ITA-nak minden pénzt megérne az Alitalia logója,
csak éppen az a helyzet, hogy mégsem képes minden pénzt megadni érte.
Induló tőkéje 700 millió euró, írta a Corriere della Sera, és 290 millió
elköltése a légitársaság költségvetésének jelentős részét emésztené
fel. Az új nemzeti légitársaság, az ITA azt tervezi, hogy járatokat
indít New Yorkba, Bostonba, Miamiba, Tokióba és számos európai városba
Róma és Milánó repülőtereiről.
A légitársaság 2025-ig 105 gépre növelné flottáját.
Az új vállalat, az ITA a mintegy tízezerből csak 2800 alkalmazottat és a több mint százból csak 52 gépet vehetett át.
--------------------------------------------------------------------------------------
https://mandiner.hu/cikk/20211014_hetvennegy_ev_utan_megszunik_az_alitalia_legitarsasag
https://magyarnemzet.hu/gazdasag/2021/10/arrivederci-alitalia?utm
https://www.facebook.com/watch/?ref=search&v=579624653353099&external_log_id=4817c877-bd13-4fd7-b75d-40fa6eddf1a6&q=alitalia
https://www.wantedinrome.com/news/ita-italys-new-national-airline-takes-off-as-alitalia-name-lives-on.html?fbclid=IwAR0EZrxDRhOa7uft2Nz9zGjRp5eFJ1Z1SbRZ46kOkWUcVtKs9mpTxJ9vFPs
https://www.facebook.com/italianfashionvictim/posts/3025919954350594
https://mandiner.hu/cikk/20211014_hetvennegy_ev_utan_megszunik_az_alitalia_legitarsasag
https://telex.hu/gazdasag/2021/10/14/az-olasz-kormany-nem-hajlando-tobb-kozpenzt-kolteni-a-veszteseges-alitaliara-74-ev-utan-megszunik-a-ceg
---------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------
Vetkőzéses demonstrációt tartottak az Alitalia elbocsátott stewardessei
2021.10.23.
Több mint hétezren maradhattak munka nélkül az olasz légitársaság bezárás után.
Múlthéten megszűnt megszűnt Olaszország vezető légitársasága, az
Alitalia, amelyet 1947-ben alapítottak, fénykorában – a 60-as-70-es
években – pedig Európa harmadik legnagyobb légi vállalat volt a British
Airways és az Air France után. Az elmúlt két évtizedben azonban komoly
veszteséget halmozott fel a vállalat. Mint kiderült, a cég utódjánál
pedig jóval kevesebb dolgozóra tart igényt. Ennek okán csütörtökön
flashmobot szervezett Rómában az Alitalia dolgozóit képviselő egyik
szakszervezet. A Campidoglio tér közepén demonstrálva az állásukat
vesztett légiutas-kísérők egyszerre vették le egyenruhájukat, írja a
hvg.hu.
A cég működését hosszú ideje az állami támogatások tették lehetővé,
azonban a jelenlegi, Mario Draghi vezette olasz kormány már nem volt
hajlandó több közpénzt költeni a fenntartására. A megszűnését követő
napon ITA (Italia Trasporto Aereo) néven alakult újjá a légitársaság,
azonban mindössze 52 repülőgéppel és 2950 alkalmazottal. Az Alitaliánál
mintegy 10 ezren dolgoztak, így több mint hétezer munkavállaló
maradhatott állás a nélkül, úgy hogy a koronavírus-járvány továbbra is
tombol a mediterrán országban.
--------------------------------------------------------------------------------------
https://www.fanpage.it/roma/hostess-alitalia-protestano-al-campidoglio-e-si-spogliano-nude-senza-lavoro-ne-dignita/
https://hvg.hu/vilag/20211022_vetkozes_flashmob_tiltakozas_roma?s=hk
https://www.wantedinrome.com/news/alitalia-flight-attendants-strip-in-rome-protest-against-ita-airways.html
https://www.italy24news.com/local/230551.html
---------------------------------------------------------------------------------------
--
-----------------------------------------------------------------------------------
Wizz Air-vezér: A Ryanair-főnöknek valami gondja lehet a földrajzzal
2021.10.26.
Interjút adott Váradi József, a Wizz Air elnök-vezérigazgatója a
Corrierének, amelyben beszélt a Ryanairrel való rivalizálásukról, az
olaszországi terjeszkedésről, arról, hogyan tudtak a válságban talpon
maradni, miért akarták megvenni az Easyjetet és hogy mit üzen a
tönkrement Alitaliából alakult Ita Airwaysnek.
Az igazi kérdés nem az, hogy köztünk és a Ryanair között mi zajlik,
hanem hogy mi lesz Európa többi légitársaságával – mondta Váradi József,
a Wizz Air elnök-vezérigazgatója abban az interjúban, amelyet Milánóban
adott a Corriere della Sera újságírójának. Váradi szerint mind ők, mind
a vetélytársuk stabil légitársaság, az iparág legalacsonyabb működési
költségével, míg a többiek kevésbé hatékony flottával, sokkal magasabb
működési költséggel repülnek. A Wizz Air ezért probléma nélkül tud
terjeszkedni, és a Ryanairrel is együtt tud élni.
Arra a kérdésre, hogy ha mindkét cég azt állítja magáról, hogy a
legalacsonyabbak a működési költségei, akkor melyiknek van igaza, Váradi
azt felelte: mindkettőnek. A különbség az, hogy a Wizz Air – mivel
riválisánál hosszabb távokon repül – az egy ülésre eső költség egy
kilométerre vetített költségét illetően takarékosabb. Az ír légitársaság
pedig, amely rövidebb távokat repül, egyszerűen az egy ülésre jutó
költséget veszi alapul azoknál a kimutatásainál, amelyekben ő szerepel
jobban.
Váradi azt mondta, hogy bár az iparágban jövő nyárra jelentős
áremelkedés várható, a Wizz Airnél ez nem így lesz, hiszen fiatal
flottával, alacsony költséggel közlekednek. Jelenleg nem a
hipernyereségesség a fontos, hanem a gyors terjeszkedés – tette hozzá –,
hiszen aki nem terjeszkedik, kikerül az üzletből. Lásd az Alitaliát.
Arra a kérdésre, hogy a Ryanair-vezér Michael O'Leary szerint a Wizz Air
azért repül a volt szovjet tagköztársaságokba és Abu Dzabiba, hogy
elkerülje a Ryanairrel való közvetlen szembekerülést, Váradi úgy
reagált: O'Learynek talán gondja van a földrajzzal, hiszen Olaszország
és az Egyesült Királyság, ahová sokat repül és jelentősen terjeszkedik a
cég, ugyanazon a kontinensen van, ahol a Ryanair is működik. A Wizz Air
három különböző piacra összpontosít: Nyugat-Európára,
Közép-Kelet-Európára és a Közel-Keletre.
A Wizz Air nemrég sajtóhírek szerint megkísérelte felvásárolni az
EasyJetet, a brit cég azonban visszautasította az ajánlatot. Váradi
erről csak annyit volt hajlandó mondani, hogy bár a légitársasága a
természetes fejlődésre törekszik, Nyugat-Európában az üzleti modelljük
azért nem működik, mert – a Kelettel ellentétben – ott már nem lehet új
piacokat létesíteni, tehát a légitársaságok csak egymás kárára tudják
növelni a részesedésüket. Arra a kérdésre, hogy az Olaszországban aktív,
és ugyancsak Airbus-flottával működő spanyol Volotea légitársaság is a
célkeresztjükben van-e, Váradi azt felelte: „Legalábbis ők szeretnék”.
Olaszországban a Wizz Air komoly hídfőállást épített ki, újabb és újabb
bázisokat nyit, country managert nevezett ki, a 15 gépből álló flottáját
hamarosan 24 darabosra bővíti, 2021-ben pedig már több ülőhelyet adott
el az országban, mint az EasyJet, így a Ryanair és az Alitalia (most Ita
Airways) után a harmadik helyen áll már.
Az Alitalia-utód Ita Airways vezetője nemrég azt nyilatkozta, hogy a
fapadosok csak azért nyereségesek Olaszországban, mert a repülőterek
ösztönzésképpen minden utas után fizetnek a légitársaságoknak, de Váradi
szerint ez egyszerűen baromság, ezek a kedvezmények nem jelentősek, és a
cége többet költ egy utasra Olaszországban, mint Közép-Kelet-Európában.
Olaszország nem egy olcsó piac, és az Ita Airways egyébként is
foglalkozzon inkább azzal, hogy versenyképes legyen – mondta Váradi
József.
------------------------------------------------------------------------------------
https://hvg.hu/kkv/20211026_wizz_air_ryanair_varadi_jozsef_legitarsasag?s=hk
--------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Huszákné Vigh Gabriella 5 órája új blogbejegyzést írt: A Pantheon kápolnái és fülkéi a sírokkal részletesen 2024
Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Rómában játszódó filmek fórumtémában:
Közel tíz évvel szereplése után életre kel a Bond-filmek egyik ...
Huszákné Vigh Gabriella 2 napja új blogbejegyzést írt: A Vatikánban bemutatták a 2025-ös szentév kabalafiguráját 2024
Huszákné Vigh Gabriella 2 napja új blogbejegyzést írt: Római hihetetlen piac: Piac egy múzeumban Cicero kezénél 2024
Huszákné Vigh Gabriella 3 napja új blogbejegyzést írt: Magyarok megemlékezése a római Veranói temetőben 2024
Huszákné Vigh Gabriella írta 3 napja a(z) magyarok Rómában fórumtémában:
Október 31-én délelőtt a Pápai Magyar Intézet, a Szentszéki ...
Huszákné Vigh Gabriella írta 3 napja a(z) magyarok Rómában fórumtémában:
Megemlékezést tartottunk a római Veranoi temetőben. ...
Huszákné Vigh Gabriella írta 3 napja a(z) Limoncello (talján konyha idehaza) fórumtémában:
http://www.pasticceriaregoli. com/?...
Huszákné Vigh Gabriella írta 3 napja a(z) Limoncello (talján konyha idehaza) fórumtémában:
http://orokvaros.network. hu/blog/roma-kozossegi...
Huszákné Vigh Gabriella írta 3 napja a(z) Limoncello (talján konyha idehaza) fórumtémában:
Csak egy ötlet: a Santa Maria Maggiore bazilikában lévő ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Kapacitást bővített az Alitalia Budapesten 2016
A Ryanair kapacitásait Rómába és Milánóba helyezi át Olaszországban
Villám csapott az Alitalia római gépébe 2015 augusztus
Rémálommá válhat a nyaralás: fontos figyelmeztetést küldött a Wizz Air 2023