Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
9 éve | Huszákné Vigh Gabriella | 0 hozzászólás
2015.05.14.
Tavaly márciusban kezdték el, és az idei évre ígérik a befejezését a Farnese palota Carracci galéria restaurálásának.
A Carracci galéria a francia követség fogadóterme, ahol a díszes freskókat a Carracci testvérek festették 1597-1608 között.
A teremben 30 restaurátor dolgozik, előrehaladtak a stukkó díszek felújításával, a képeken a freskók restaurálása látszik.
-
Érdekes, hogy a művészettörténeti adatbázisban csak Annibale Carraccit méltatják, a testvéréről, Agostinoról elfelejtkeznek:
-
Annibale
Carracci az itáliai művészet egyik nagy hagyományainak újjáélesztője,
Giotto, Masaccio és Raffaello nevével fémjelzett vonulatának örököse
volt. A 17-18. században úgy tekintettek a freskófestészetre, mint az
itáliai képzőművészet legsajátabb ágára és a művészi képességek
legmagasabb próbakövére. Ez nagymértékben hozzájárult a
freskófestészetben remekelő Annibale Carracci felmagasztosításához,
akinek a Farnese-palota galériájában lévő mennyezetképeit Raffaello és
Michelangelo művei, a vatikáni Stanzák és a Sistina freskói mellé
sorolták, és az olasz festészet történetének mérföldköveként tartották
számon. A freskóegyüttes munkálataihoz a festő 1597-ben látott hozzá. A képek Ovidius Átváltozások című műv
éből vett mitológiai jeleneteket ábrázolnak, a ciklus témája a mindent
legyőző szerelem, amelyet az antikvitás istenei testesítenek meg. A
mitológiai jeleneteket quadro riportato formájában
festette meg, vagyis azt az illúziót keltve, mintha a freskómezők a
falra erősített, keretbe állított táblaképek lennének. Az együttes
elrendezése, szobrokat és építészeti tagozatokat imitáló dekorációs
rendszere Michelangelo Sistina-beli mennyezetképének hatását tükrözi.
Annibale változatában a párkányra „állított” festett hermák és atlaszok
választják el a széleken sorakozó képeket, és ők „tartják” a mennyezet
közepének freskókereteit. A megfestett szobor alakok mellé
bronzreliefeket utánzó tondók is kerültek. Annibale nagy
kifejezőerővel és közvetlenséggel festette meg a történeteket,
elbeszélőstílusa Raffaello szellemében a klasszikus antikvitás derűs és
életteli megközelítését mutatja. A mennyezet közepét az együttes
legnagyobb méretű kompozíciója, Bacchus és Ariadné diadalmenete uralja. A
fennmaradt tanulmányrajzok tanúsítják, hogy Annibale a jelenet
megfestéséhez antik Bacchus-szarkofágokat tanulmányozott. A kép
kompozíciója valóban a klasszikus reliefekre emlékeztet, és az egyéni
vonásokkal felruházott alakok is klasszikus típusoknak felelnek meg.
Másrészt a freskón olyan vitalitás és dinamizmus uralkodik, amit hiába
keresnénk az antikvitásban vagy az érett reneszánszban. Minden egyes
figura alapos természettanulmány után készült, amely a Carracci-akadémia
jellemző módszerévé vált. Annibale újszerűsége és egyben alakjainak
életereje is a klasszikus előképek és a természeti modellek között
megteremtett újfajta kapcsolatban rejlik. Művészete olyan klasszikus
jelentett, aminek folytatását Poussin klasszicizmusa, Rubens életteli
festészete jelenti. ------------------------------------------------------------------------- http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/muveszetek/muveszettortenet/muveszettortenet-10-evfolyam/annibale-carracci/a-galleria-farnese-mennyezete ------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
További, felújítás előtti képek:
----------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
|
|
Huszákné Vigh Gabriella írta 6 órája a(z) gyűjtő fórumtémában:
https://www.google. ...
Huszákné Vigh Gabriella 8 órája új blogbejegyzést írt: Magyar és nemzetközi egyházi iskolák és öregdiákok találkoztak Rómában 2024
Huszákné Vigh Gabriella 16 órája új blogbejegyzést írt: Ötven éve halt meg Vittorio De Sica olasz színész, neorealista filmrendező 2024
Huszákné Vigh Gabriella 17 órája új blogbejegyzést írt: A római start után a levegőben kigyulladt a hajtóműve egy 249 utast szállító Boeingnek 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Petényi Katalin, Kabay Barna: Fénytörés c. dokumentumfilmjének római bemutatója 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: A római Diocletianus fürdőben Tony Cragg angol művész kanyargós szobrai 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Nem turistabarát restaurálások Rómában a jövő évi Szentévre 2024
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Emlékkötet jelent meg Fraknói Vilmos halálának centenáriumi évében és interjú Sági György történésszel 2024
Huszákné Vigh Gabriella 2 napja új blogbejegyzést írt: Rómában minden út az Umbilicus Urbistól indult ki a Forum Romanumon 2024
Huszákné Vigh Gabriella 3 napja új blogbejegyzést írt: Trevi kút víz nélkül, ideiglenesen beleépített sétahíddal 2024
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Kulturális Örökség Napok Rómában francia meglepetéssel 2015
A Farnese palota már teljesen bejárható virtuálisan 2015
Felújítják a Farnese palota Carracci galériáját Rómában 2014
A Farnese palota látogatása Rómában