Róma: Vatikáni Múzeummozi 3D-ben a magyar mozikban

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1581 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6050 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1581 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6050 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1581 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6050 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1581 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6050 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

network.hu

2015.01.03.

 

Múzeumi tárlatvezetés a mozivásznon, 70 perc, 2014
angol nyelven, magyar felirattal

Rendező: Marco Pianigiani

forgatókönyv: Donato Dallavalle
operatőr: Massimiliano Gatti
vágó: Luciano Larotonda
producer: Francesco Invernizzi
szereplők: Antonio Paolocci professzor, a Vatikáni Múzeum igazgatója, Paolo Casiraghi

 

Filmismertető

Az exkluzív dokumentumfilm soha nem látott minőségben tárja a nézők elé a Vatikáni Múzeum kétezer éves múltra visszatekintő gyűjteményének legkiemelkedőbb műalkotásait és a Sixtus-kápolna lenyűgöző freskóit, a Múzeum igazgatója, Antonio Paolocci professzor kalauzolásával.

Az Ultra HD 4K minőségben forgatott és a 3D technológiát maximálisan kiaknázó filmben többek között olyan remekművekben mélyülhetnek el a nézők, mint Michelangelo, Raffaello, Leonardo da Vinci, Giotto és Caravaggio műalkotásai, a Laokoón-csoport továbbá 19–20. századi művészek, köztük Van Gogh, Chagall és Salvador Dalí festményei.

A festmények és freskók szemléltetéséhez újfajta térábrázolási technikát alkalmaztak: a nagy felbontású képrészletek a síkból kiemelkedve mélységet is adnak a műalkotásoknak. Ez az új nézőpont a 3D vetítéstechnikával kombinálva lehetővé teszi a nézők számára, hogy még jobban elmélyülhessenek a festmények, freskók és oltárképek rétegzettségében és részleteiben.

 

Az URÁNIA mozi figyelmeztetése:

Felhívjuk kedves Nézőink figyelmét, hogy a film megtekintése 3D-ben technikai okok miatt csak a Dísztermi előadásokon lehetséges. Megértésüket köszönjük!

 

-------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

------------------------------------------------------------------------

Részletes film ismertető:

 

Vatikáni Múzeum 3DNagyszerű film, egy rendkívül izgalmas utazás, hogy felfedezzük a pápák által az elmúlt 500 évben összegyűjtött legkiválóbb műalkotásokat. Az világon először készítettek ultra HD 4K/3D kamerákkal felvételeket a Vatikáni Múzeumban és a Sixtus-kápolnában, hogy megmutassák a hit inspirálta remekműveket.

 

A film eddig sosem látott minőségben mutatja be a világ művészettörténetének felbecsülhetetlen darabjait. Ennek a nagyszabású produkciónak a forgatása négy hónapot vett igénybe, felhasználva a legújabb generációs technológiát, hasznosítva a síkból való kitörésre kifejlesztett, rendkívüli térábrázolási technikákat, amit a több mint 40 freskónál és festménynél alkalmaztak. Ez térrekonstrukció kitágítja a látószöget, hogy a néző szó szerint elmélyülhessen a művekben. Egy 40 szakértőből álló olasz produkciós csapat nem kevesebb mint 3 000 km-t térképezett fel a folyosókkal és termekkel teli csodálatos környezetben, hogy megragadják a világ egyik leglátogatottabb múzeumának pompáját."A Vatikáni Múzeumok 3D" meghitt, ugyanakkor nagyvonalú megközelítéssel élteti tovább az olyan rendkívüli művek szépségét, mint az Athéni iskola Raffaellótól vagy Michelangelo freskói, melyek a Sixtus-kápolnát díszítik beleértve az Ádám teremtését és a fenséges Utolsó ítéletet, valamint további műveket Raffaellótól, Leonardo da Vincitől, Giottótól, Caravaggiótól és 19-20.századi művészektől, köztük Van Goghtól, Chagalltól, Dale-től és Fontanától. Ezek a művek az állomásai annak az egyedülálló utazásnak, amelyen a Vatikáni Múzeum igazgatója, Antonio Paolucci professzor kalauzolja végig a nézőket.

 

Ez az exkluzív dokumentumfilm a művészetet úgy mutatja be, mint egy magasztos eszközt, köteléket a művész és a hit vagy inkább a különböző vallások között kezdve Giotto keresztény hitétől Chagall zsidó hitvallásáig. Chagall, Salvador Dalí és Raffaello zseniális műveinek egy része ide került vagy egyenesen itt és ide készült beleértve néhányat a legerőteljesebb műalkotások közül, amelyeket ember valaha létrehozott. A Vatikáni Múzeum igazgatója, AntonioPaolucci professzo megjegyzi :
"A Vatikáni Múzeumról mindig többes számban beszélnek, mivel a pápák azt akarták, hogy felölelje és megőrizze az emberi művészet egyetemes egészét. A Vatikáni Múzeum titka az, hogy kényelmes ütemben kell keresztül menni rajta. A látogató használhat ugyan útikönyveket, de a legfontosabb, hogy hagyja magát elragadni, bárhova vezetik a léptei... és akkor az a benyomása lesz, hogy valamiigazán csodálatos dolog részévé válik. A történelem és az emberiség sorsának részévé... erről szól a Vatikáni Múzeum."

-

 

network.hu

 

-

Paolucci 1939-ben született Riminiben. Művészettörténetből szerzett diplomát. 29 éves korában a kulturális javak területen kezdett vezetői karriert.Velencében és Veronában volt szuperintendáns, az Opificio delle Pietre Dure igazgatója és a Polo Múzeum szuperintendánsa, valamint a Toszkánai Kulturális Javak ügyvezető igazgatója. 1995 januárjától 1996 májusáig a Kulturális Javakminiszteri posztját töltötte be a Lamberto Dini vezette szakértői kormányban.Jelenleg a " Scuderie" del Quirinale művészeti bemutatók Tanácsadó Testületének elnöke. A Kulturális Javak Legfelsőbb Tanácsának alelnöke és a Firenzei Városi Múzeum tanácsadója. A Vatikáni Múzeum igazgatójának XVI. Benedek pápa nevezte ki, 2007-ben.


A „VATIKÁN MÚZEUM 3D”-BEN MEGJELENŐ MŰALKOTÁSOKA filmben újfajta térábrázolási kameratechnikátalkalmaztakminden műalkotás bemutatásánál,mélységet adva nekik, aminek segítségével anézők jobban elmélyülhetnek, gyönyörködhetnekbennük.

 

MICHELANGELO MŰVEI

 

Pietà: 1498. augusztus 27-én kötelezte el magát Michelangelo a francia Jean de Bilhèresde Lagraulas bíboros, egykor Saint-Denis apátja előtt, hogy kifaragja a márvány Pietàt, az életnagyságú, lepelbetakart Szűz Máriát, amint a halot tKrisztust tartja a karjaiban. A dokumentumfilmből kiderül, hogy a Vatikáni Múzeumban őrzött eredeti Pietàt, ezt a csodálatos munkát arra szánták, hogy művészek generációit ihlesse meg, és szolgáljon nekik példaképül.

-

 

network.hu

 

-

SIXTUS-KÁPOLNA Boltozat, különös hangsúlyt fektetve az Ádám teremtése freskóra: a boltív freskóinak befejezése foglalta le a művészt 1508 júliusától 1512 októberéig. A középpontban Michelangelo a Teremtés kilenc jelenetét festette meg. Oldalt találhatók az Ignudi, a medaliont viselő csupasz figurák, a Királyok könyvéből vett jelenetek. A boltív alapjánál kapott helyet a tizenkét látnok, azaz a prófétákés a szibillák, monumentális trónusokon ülve. Alattuk a lunettákon megfestve láthatók Krisztus ősei.Végül, a négy sarokparapetben a művész Izrael népe csodálato smegváltásának egyes jelenteit mutatta be. 1510 augusztusában Michelangelo elkészült a boltozat elsőfelével, a bejárati faltól Éva teremtéséig. A munkálatoknak 1512. október 31-én kellett befejeződniük, mivel a Pápa november 1-jére mise celebrálását tervezte a kápolnában.Utolsó Ítélet: anagykompozíció – melyet Michelangelo 1536 és 1541 között készített –Krisztusdomináns alakjával a középpontban, az Ítélet kihirdetése előtti pillanatot ragadja meg.

 

RAFFAELLO MŰVEI

II. Gyula termei: a négyszoba, maRaffaello termekként ismerjük, a Pápai palota emeleti lakosztályainak részét képezte, amelyet a della Rovere családbeli II. Gyula (pápa 1503–1513) választott rezidenciájául, és melyet utódai is használtak. A freskókat Raffaello és segédei készítették 1508 és 1524 között.

 

Átváltozás:

A Giuliode Medici bíboros megbízásából készült oltárkép két egymást követő jeleneten ábrázolva beszéli el Máté evangéliumából: az átváltoztatást (fent), Krisztus dicsfényben ál lMózes és Illés próféták között, és a találkozást az apostolokkal (lent), a megszállott fiatalember történetét, akit később Krisztus csodával határos módon meggyógyított, miután visszatérta Tabor-hegyről. A festmény Raffaello utolsó műve volt, melyet a művész szellemi végrendeletének tekintenek. Aprominens 16. századi festő, építész és művészettörténész,Giorgio Vasari Művészélet rajzokjában a művet a „legünnepeltebb, leggyönyörűbb és leg istenibb” jelzőkkel illette.

 

LEONARDO DA VINCI MŰVEI

 

Szent Jeromos: Leonardo befejezetlen műve. Leonardo páratlanul sokoldalúember volt a művészetek és a tudományok terén. A formát és a teret úgy ábrázolta, annyi érzelmet fejezett kirajtuk keresztül, ahogy addig még soha senki. Giotto munkái inspirálták. Leonardo Szent Jeromosa valószínűleg azon festmények egyike volt, amelyeket Firenzében készített, mielőtt Milánóba ment(1482). Aművet,amely egykor a festő Angelica Kaufmann tulajdona volt, Joseph Fesch bíborosfedezte fel az egyház számára újra, a 19. században, és IX. Pius pápa vásárolta meg a Vatikáni Múzeum részére 1845-ben.

 

-

 

network.hu

 

-

 

network.hu

 

-

MÁS MŰVÉSZEK ALKOTÁSAI

 

Laokoón-csoport:

Ageszander, Athenodorosz és Polüdorosz szobrászok munkája, az i.e. 1. századr atehető, és a Vatikáni Múzeum Clementinus Pius Múzeum részében tartják. A bonyolult szoborcsoportaz Aeneis híres jelenetét mutatja be, amikor a trójai Laokoónra és fiaira tengeri kígyók támadnak. E munka láttán Michelangelo végre megértette, mi a küldetése szobrászként: hogy felszabadítsa a márványba zárt életet.

-

 

network.hu

 

-

Belvedere torzó:

az ünnepelt márványtorzó, mely jól ismert volt Rómában a 15. század elején, az athéni szobrász, Apollóniusz munkája. Egyike a művészek által mind a mai napig leginkább csodált antik szobroknak. Az évszázadok során a szobrot számos értelmezéssel ruházták fel. A manapság leghitelesebb hipotézis a mitikus Heraklésszel azonosítja, amint éppen az erejét gyűjti egy nehéz munkát követő pihenés során. Csakúgy, mint a Laokoón, a Belvedere torzó is elemi erővel hatott Michelangelo művészi pályájára, segített megtalálni az útját. Augustus Prima Porta: a szobor a korai 1. századra datálható, Augustus felesége, Livia villájában találták, a Prima Portán, a Via Flaminia mentén. A császárt úgy ábrázolja, amint beszédet mond a katonáknak. Mellvértet és köpenyt visel.

 

A kétfogatú kocsi terme: ez a terem a nevét az ott található kétlovas márvány szekérről kapta. A szekértest egy 1. századi római töredékből származik, míg a lovak 1788-ból.

Stefaneschi triptichon: Giotto oltárképe a régi Szent Péter-bazilika számára készült. Eltekintve a zidőszakra jellemző arany háttértől, láthatóvá teszi Giotto forradalmi művészi fejlődését, kezdve aSzent Ferenc tanításáról támadt gondolatoktól, a szentek és angyalok testébe kúszó realizmusig.

 

Levétel a keresztről (Krisztus sírbatétele): Caravaggio munkája – aki, mint a nagy mesterek: Giotto,Leonardo és Michelangelo, korszakosat alkotott azáltal, hogy – a valaha látott legnaturalisztikusabb realizmust ötvözte a legnyugtalanítóbb vallási jelenetekkel. Caravaggio meggyötört kapcsolata a vallással kövezte ki az utat a művészet és a vallás szétválásához. A Levétel a keresztrőlt tartják az egyik legnagyobb mesterművének. Caravaggio valójában nem ábrázolja sem a temetést, sem alevételt, Krisztust nem akkor mutatja, amint a sírba teszik, hanem akkor, amikor hívő asszonyokjelenlétében Nikodémus és János sírkővel zárják le a sírt

 

.Elfeledett Pietà Van Goghtól: elmegyógyintézetbe zárva, Van Gogh megszállottan másolta DelacroixPietáját. Érezhető Michelangelo hatása. Ez Van Gogh egyetlen vallási témájú műve, az egyik utolsó ahalála előtt. Megindító és bensőséges.

 

Vörös pietà: Chagall munkája, egy zsidó származású orosz művészé, aki kidolgozta saját világát, ami a20. század egyik legjellegzetesebb festőjévé tette. Festészete az objektív és szubjektív ábrázolásmesteri szintézisén alapul. Ezt példázza a kérdéses festmény. A Pietà jelenet tárgyilagos elemei az a néhány vastag fekete kontúr, mely körvonalazza a főbb alakokat. De ennek a nem keresztényművésznek a szélsőségesen szubjektív értelmezése azonnal kiderül a vörös egyértelmű túlsúlyából,ami Krisztus kiontott vérére emlékeztet, valamint a kusza vonalakból a háttérben, amelyek talán a tömeget reprezentálják vagy esetleg a romhalmazt. Ebben a munkában Chagall az ő személyes Piétalátomását a II. világháború borzalmaiba helyezi.

 

Kereszthalál Salvador Dalítól: mint minden szürrealista, Dalí egyházellenes volt, mégis érintkezésipontot keresett a vallással; az 1950-es években készített egy sor festményt, amelyen a vallási téma azalkotó sötét és zavaros világával harcol.Madonna Lucio Fontanától: feltűnő átdolgozása Michelangelo Pietájának a 20. század egyiknagymesterétől. Fontana Szűz Máriája durva, befejezetlen, habár megindító és lélegzetelállító.

----------------------------------------------------------------------------

http://www.urania-nf.hu/docs/VatikaniMuzeum3D-v2.pdf

-----------------------------------------------------------------------

 

 

network.hu

 

 ----------------------------------------------------------------------------

 

Vatikáni Múzeum: A szépség alkotómesterei 3D-ben

 

 

2015.01.11.

 

A világ tíz leggazdagabb műgyűjteménye közé számítják a Vatikáni Múzeumot, amely valójában nem egy, hanem tizennégy múzeum. Évente több mint ötmillióan keresik fel a világ minden tájáról, hogy a különböző művészettörténeti korok remekművein keresztül eljussanak a Sixtus-kápolnába.

 

Mert kétség sem fér hozzá: a Vatikáni Múzeum látogatóinak fő célja Michelangelo remeklésének a megtekintése: a múzeumi útvonalak is így vannak tervezve. A kilométeres sor már reggel a vatikáni falak mellett tekergőzik, sűrűbb napokon egészen az Újjászerveződés teréig, a Piazza del Risorgimentóig. Odabenn is nagy a nyüzsgés, s akit ez zavar, az néha arra gondol, inkább egy nyitás előtti exkluzív tárlatvezetésre kellett volna befizetnie.

 

Részben a csendesebb barangolás élményével ajándékozza meg nézőit Marco Pianigiani hetvenperces dokumentumfilmje, amelyet az Uránia mozi tűzött műsorára, és több vidéki városban is látható.

A film ugyan nem vezet el olyan, a nagyközönség elől elzárt – s csak a reggeli nyitás előtti, külön programokon látható – helyekre, mint mondjuk a Fra Angelico freskójával díszített Miklós-kápolna, s azt sem lehet állítani, hogy minden fontos művet megmutat – e múzeum megismerése gazdagsága okán valójában életcél lehet –, ám amit elsőre, vagy mindenképp látni kell, azt megmutatja. Ráadásul tárlatvezetőnek a Vatikáni Múzeum igazgatóját, Antonio Paolucci professzort kapja a néző, amit – túl a virtualitáson – egy exkluzív program résztvevője sem mondhat el magáról.

 

A film az első hangsúlyt természetesen a rodoszi Hagészandrosz, Athénodórosz és Polüdórosz művére, a Laokoón-szoborcsoportra helyezi, amit 1506-ban találták meg Rómában Néró palotájának romjai között, s e művel alapította meg II. Gyula pápa a vatikáni gyűjteményt. Ez az a remekmű, amely Michelangelo művészetére nagyban hatott, pedig ekkor már huszonéves „sihederként" megfaragta a Dávidot és a Pietát is – Mária arcvonásaiban saját édesanyját megörökítve.

Az ókornál maradva: Pianigiani filmje elidőzik a Belvedere-torzónál vagy Augustus Prima Portájánál – a császár legismertebb, egytonnás szobránál –, s a művészettörténeti szakirodalomnak megfelelően párhuzamba állítja Michelangelo és Raffaello művészi „vetélkedését" – utóbbi komolyságában e sorok írója erősen kételkedik, hisz mindkét művészóriás bővelkedett az alkotói megbízásokban, Michelangelo többet be sem tudott fejezni. A film fő témája a múzeum fő látványosságai után adja magát: Michelangelo és Raffaello.

 

Utólag – e film láttán − kézenfekvőnek tűnik, a Vatikáni Múzeumról szóló könyvek mégsem hívják fel úgy a figyelmet arra a párhuzamra, amely a különböző korok Pietà-ábrázolásainál érdemes szemügyre venni: legfőképp Michelangelo szobra, Caravaggio Sírbatétele és Van Gogh Ismeretlen Pietája közötti párhuzam a szembetűnő.

 

A film megmutatja Chagall és Dalí e tematikájú művét is, ezzel kárpótolva a múzeum sok látogatójának mulasztását: a VI. Pál pápa által 1973-ban alapított Modern egyházi gyűjtemények a többség csak átrohan, pedig megér ez is egy külön misét. VI. Pál a kortárs képzőművészet lelkes támogatója volt, a művészeket ő nevezte híres levelében a szépség alkotómestereinek.

 

Pazar film, pazar színekkel: nosztalgiázóknak, Rómával ismerkedőknek, művészetszeretőknek egyaránt ajánlott. Egyetlen hibája, hogy a Goethe-idézetekben is bővelkedő, nagyon szép narráció nem szinkronizált.

 

(Vatikáni múzeum, színes, feliratos, olasz dokumentumfilm, 70 perc, 2014. Rendező: Marco Pianigiani. Forgalmazó: Pannonia Entertainment)

 

 

-------------------------------------------------------------------------

http://mno.hu/grund/vatikani-muzeum-a-szepseg-alkotomesterei-3d-ben-1267138/

 

-------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

Címkék: 3d film vatikáni múzeumok

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu