Róma: Az olaszok megtalálták a módját, hogyan mentsék meg a legendás Vespákat 2024

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1606 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6296 db
  • Fórumtémák - 218 db
  • Linkek - 1283 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1606 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6296 db
  • Fórumtémák - 218 db
  • Linkek - 1283 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1606 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6296 db
  • Fórumtémák - 218 db
  • Linkek - 1283 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1606 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6296 db
  • Fórumtémák - 218 db
  • Linkek - 1283 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

network.hu

network.hu

2024.08.13.

A Vespa robogó annyira olasz, mint a pizza vagy a catenaccio, mégis közel állnak ahhoz, hogy a szigorú környezetvédelmi előírások áldozatává váljon. Kivéve, ha átmegy a kezdeményezés, miszerint a Vespát nemzeti kulturális örökséggé nyilvánítanák.


A kissé rafinált, de nem alaptalan kezdeményezést a Lega kormánypárt terjesztette a parlament elé, és a lényege, hogy a márka mentesülne az emissziós határértékek miatti regisztrációs korlátozások alól.

 

A kultikus robogót Corradino D’Ascanio olasz mérnök tervezte, aki harci repülőgépek tervezőjeként egy egyszerű, gazdaságos és könnyen kezelhető járművet akart létrehozni. Enrico Piaggio vállalkozó megbízásából aztán egy, a háborúban megrongálódott pontederai gyár területén kezdett tervezni „valami újat”.

Villámkarrier indult, elég 1953-ig lapozni előre az időben, amikor Gregory Peck és Audrey Hepburn a Római vakáció című filmklasszikusban egy Vespa nyergében tesz szerelmi vallomást az örök városnak, Itáliának, egymásnak és kicsit a járműnek is.

 

A tervezet – amellyel a közlekedési miniszter is egyetért – megvédené a „kétkerekű olasz szimbólumot” mindenféle forgalomkorlátozástól, valamint a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos korlátozásoktól is.

 

Az Interbrand globális márkatanácsadó cég a Piaggio csoport eszmei értékét 2022-re 1,079 milliárd euróra tette, ami 19 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az elmúlt tíz évben a Piaggio több mint 1,6 millió Vespát gyártott és adott el világszerte.

 

https://roadster.hu/vespa-kornyezetvedelem

 

 -------------------------------------------------------------------------------------

 

 

network.hu

 

 -------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 -------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 ----------------------------------------------------------------------------------------

 

 

P. Vértesaljai László: Amikor Vespák miatt nem tudsz a Rádióba menni…

 

 

 

2024.09.09.

Történt pedig most vasárnap, az Úr 2024. esztendejében, szeptember hava nyolcadikán, vasárnap reggel a Szent Péter térre vezető Via della Conciliazione sugárúton. Sűrű sorokban surrantak előttem egymás után a színes Vespa 125-ös robogók, oldalkocsival vagy anélkül, rajta mai fiatalok, éppúgy, mint tegnapi fiatalok, egészen az 1946-os első kiadás „öreg szárcsáikig” menően.


Valami tőrölmetszett olasz ez, ami benne van a levegőben, amitől Róma Róma, Nápoly Nápoly! Miért, Te el tudnád képzelni Nápolyt robogók nélkül? Lehetetlen!!! Egyszerűen nincs Itália robogó nélkül, s ha robogó, akkor Vespa nélkül! És nekik évről-évre fel kell vonulniuk a Szent Péter téren is!

Mindennapos látvány bárhol is légy, ahogy a lámpa pirosra vált, az első megálló autókat sorban utolérik a robogók és egymást megelőzve állnak már jócskán a fehér sávon túl, már bőven a járdán, és még mielőtt zöldre váltana a szemafor, az a 10-20-30 Vespa egyszerre bőg fel! Ahogy előredől mindenki rajta, ahogy a lányok főként – de nemcsak – induláskor a srácaikba kapaszkodnak! S főként ahogy kecsesen kerülgetik egymást, ösztönösen, velük született magabiztossággal! Neked autósként vagy gyalogosként sohasem szabad pánikolnod, mert ügyelnek ők bőven - magukra is!

 

A Vespa teremtése is olyan hihetetlen történet, mint ezer más dolog itt (i)talján földön. Kellett hozzá egy ötletdús olasz ember, mondjuk a genovai Enrico Piaggio, aki apja repülőgépalkatrész-gyártó üzemében egyszer csak „földre-szállt és két keréken gurulni akart”. Kis motort készített a hátsó kerék hajtására és a háború után 1946-ban rögtön szabadalmaztatta a motorínóját. Az olasz soha nem megalomániás, inkább a kisebbet szereti, pontosabban a jobbik kisebbet, vagy a kisebb jobbat. Így született meg a Vespa, a Darázs, talán a formája és a hangja miatt is.

Tény, hogy a háború utáni szegény Olaszországban az egyszerű emberek is hozzáférhettek egy kis Vespához. Én még ismertem személyesen a 2005-ben elhunyt Kovách Angelus kapucinus atyát, aki a hatvanas-hetvenes-nyolcvanas években egy száz Vespájával járta Olaszországot Trieszttől Palermoig és kereste fel a magyar családokat. Hiteles ember volt, mindenki szerette és mindig mindenhová megérkezett a megbízható Vespájával!

Pár éve a Vespa gyár Ferenc pápának is ajándékozott egy – naná! – fehér motorínót, amivel aztán az alamizsnárius bíborosa el is húzott.

És ott van még a Vespa és a film világa, ami külön történet, mint maga a Dolce vita…!

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1046254270842014&set=pcb.1046261254174649

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 ------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 --------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 --------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 --------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 ----------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 ------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 -------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

 

 -----------------------------------------------------------------------------------------

 

network.hu

----------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

 

Címkék: vespa vespa világörökség világörökség

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Huszákné Vigh Gabriella írta 8 órája a(z) Bárhova eljuthatsz fórumtémában:

A Palazzo Odescalchi belsejében, Róma...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Laterán fórumtémában:

Ospedale del Salvatore Ospedale delle Donne ...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Laterán fórumtémában:

https://esploraromablog. com/2017/05/17/sotterranei-...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Laterán fórumtémában:

Il patrimonio archeologico dell’Ospedale “San...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Laterán fórumtémában:

Spedale di S. Giovanni in Laterano https://www....

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Karácsony Rómában fórumtémában:

https://www.cinecittaworld. it/it/parco/attrazioni/presepe...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Karácsony Rómában fórumtémában:

Rómában minden készen áll: a világ legkülönlegesebb ...

Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) vatikán fórumtémában:

Idős asszony, akit kilakoltattak a Vatikánból: "Csak akkor ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu