Róma: utolsó itélet5 (kép)

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1583 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6062 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1583 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6062 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1583 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6062 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1583 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6062 db
  • Fórumtémák - 217 db
  • Linkek - 1281 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

utolsó itélet5

Az emberiség története utolsó nagy, drámai mozzanatának ábrázolásában a kor új vallásosságának szemlélete, de egyben az elkövetkezô idôszak mûvészi formálásának sajátságai is kibontakozni látszanak. A szakálltalan Krisztus középponti alakja egy antik istenfigura diadalmas szépségében jelenik meg, belôle sugárzik ki az erô, amely szenvedélyes vagy fájdalmas mozdulatokba görbíti a körülötte gomolygók tagjait, félelemmel vagy reménységgel telíti arckifejezésüket.
Michelangelo talán ebben a kompozíciójában szakított végérvényesen az érett reneszánsz harmonikus szépségeszményével, a színek és a vonalvezetés tudatosan keresett bájával,hogy helyébe a "terribilita"-t, a megrázó, a megdöbbentô fogalmát állítsa.
http://wwwold.sztaki.hu/~smarton/muveszet/michelangelo/index.htm

sixtus kápolna

Látta 433 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Nagy Béla üzente 12 éve

Köszönöm.

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 12 éve

Michelangelo a megadott témákat a rá jellemző abszolút függetlenséggel gondolta el. Az ekkor már hetvenes éveiben járó idős mester - az Utolsó ítélet gondolataival a szívében, kezében a két öregkori Pietáját faragó mozdulatokkal – olyan helyzetben ábrázolja az Apostolfejedelmet és a Népek Apostolát, mely semmiképpen nem a pápaság nagyszerűségét, hanem Isten kegyelmének mindenhatóságát mutatja. A két apostol a földön fekszik. Pált hatalmas villám teríti földre, az égen a Sixtus kápolna ítélő Krisztusa emberfeletti erővel jelenik meg: jobbjával leteríti Pálban a bűnös embert, balja pedig ellentmondást nem tűrő határozottsággal mutat Damaszkuszra, ahol majd megtapasztalja az Úr kegyelmét, és ahol majd megnyílnak a szemei.
A kápolna másik falán – ugyancsak nagyjából hatszor hat méter nagyságú mezőn - Péter apostol alakja látható. Ő is fekszik, a földre terített keresztre helyezték rá a testét, fejjel lefelé. Arcát fölemeli, szinte kiemelkedik a képből, és a szemlélőre néz. Tekintete szinte vádló, egyszerre mutatja a sebeket és bántalmakat, melyeket el kell szenvednie, saját Krisztus-tagadásaitól mindenképpen. Egy biztos, Michelangelo nem a triumfáló egyházat festette meg, hanem Isten nagyságát, erejét, értelmét, szemben az egyház emberi gyengeségeivel.

C:\Users\Sz.Gép\Desktop\Cappella Paolina Vatikán\Újra eredeti színeiben tündököl a Michelangelo-festette Pál kápolna a Vatikánban.mht

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 12 éve

Valószínüleg Lorenzo Sabbatini és Frederico Zuccari freskói lehetnek az alábbiak alapján:

"A Capella Paolina falain két másik reneszánsz festő, Zuccari és Sabatini további nyolc freskója is látható, így a restaurálásnak nem volt célja, hogy erőszakoltan Michelangelót állítsa a középpontba, de a két oldalfalon látható Michalangelo-művek így is magukra vonják a tekintetet - fejtette ki a Vatikáni Múzeumok igazgatója."
Forrás:
http://www.mult-kor.hu/20090701_restauraltak_michelangelo_ket_utolso_freskojat

Válasz

Nagy Béla üzente 12 éve

Köszönöm a virtuális linket, amellyel megnézhettem a Vatikán Cappella Paolina kápolnáját. Ezen jól látható a két egymással szemben levő Michelangelo kép, viszont mindkét képtől jobbra és balra is van egy-egy keskenyebb kép, ezeket is Michelangelo festette?

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 12 éve

A Sixtus kápolnától pár lépésre nyíló Cappella Paolinát a katolikus egyházfő használja, és nem áll nyitva a nagyközönség előtt. Szent Péter vértanúsága mellett Michelangelo Szent Pál megtérését örökítette meg a kápolna falain.

http://mult-kor.hu/20090703_michelangelo_onarckepe_a_papai_kapolnaban

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 12 éve

XVI. Benedek a szexualitás valódi vonzerejéről
A pápa kifejtette: a test és szeretet teológiájának összepárosításában található meg az ember útjának egysége. Ezt az útmutatást jelölte ki a pápa a Michelangelo festményein látható meztelen alakok példájából kiindulva. Olyan testek ezek, amelyekben fény, élet és ragyogás lakozik. A nagy művész így akarta bemutatni, hogy testünk misztériumot rejt magában: a lélek megnyilvánul és működik benne. Isten tervében nincs tehát ellentét test és lélek között. Ádám és Éva teste tökéletes harmóniában jelenik meg a bűnbeesés előtt: az érosz az isteni szeretet elfogadása és annak viszonzása. A szeretetben az ember újjáteremtődik, vagyis egy új élet kezdődik, a két személy új egységének élete egy testben.

http://www.magyarkurir.hu/hirek/xvi-benedek-szexualitas-valodi-vonzerejerol
http://roma.repubblica.it/cronaca/2011/05/13/foto/i_nudi_di_michelangelo-16197010/1/

Válasz

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu