Róma: Kész Róma második kortárs múzeuma

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1607 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6360 db
  • Fórumtémák - 219 db
  • Linkek - 1286 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1607 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6360 db
  • Fórumtémák - 219 db
  • Linkek - 1286 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1607 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6360 db
  • Fórumtémák - 219 db
  • Linkek - 1286 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1607 fő
  • Képek - 5002 db
  • Videók - 1358 db
  • Blogbejegyzések - 6360 db
  • Fórumtémák - 219 db
  • Linkek - 1286 db

Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

network.hu

 

network.hu

Egy év alatt már a második kortárs múzeum nyílt meg Rómában néhány nappal ezelőtt. Ezt is egy évtizedig tartott befejezni, és ráadásul ezt is egy hölgy munkája: a francia Odile Decq-et és kollektíváját dicséri. Ráadásul a Zaha Hadid tervezte, utóbb Stirling-díjjal elismert és kormányzati pénzen épített MAXXI példájára a MACRO, azaz a Museum of Contemporary Art of Rome is visszaidéz valamit a kilencvenes évek bátor és naiv Európájából, ahol a fenntarthatóság még zavaros, távoli fogalom volt csupán, a múzeumi beruházásokat pedig mindenki megtérülőnek gondolta.

 

 

Ebből a szempontból mindkét múzeum, a Guardian által Hadid legjobb épületének minősített MAXXI, és az állhatatosan viselt gót-punk frizurájáról és sminkjéről ismert Decq jellegzetes alkotásaihoz sorolható MACRO is időkapszulaként működik. A tíz évvel ezelőtt érezhető igyekezettel összekuszált belső terek ma meglepően bájosnak tűnnek, legyen szó a MAXXI merésznek szánt, hektikusan tagolt fekete-fehér enteriőrjéről, vagy a MACRO feketére hangolt termeiről és pazarlóan nagyvonalú átriumáról, amelynek közepén drabális piros meteor trónol.

Eddig a tömb ellenkező oldaláról induló, két, párhuzamos épületszárny és a közéjük illesztett üvegtető adott otthont a múzeumnak, amely most Decq-nek köszönhetően foglalta el a tömb másik felét, új bejáratot képezve a Via Nizza és a Via Cagliari sarkán, a téglafalak közé illesztett üvegkockában. A üvegtetővel és fekete mennyezettel fedett átrium a közepén elhelyezett, piros „terem-tárggyal” az épület lelke; a keresztül-kasul vezetett utak, járdák, folyosók és passzázsok Róma kusza történelmi szövetét plántálják a tömbbelsőbe. A különféle funkciójú kisebb termeket sötétszürkére hangolták, de van olyan is, amelynek a padlója tükörfényesre polírozott vörös, a mennyezete pedig fekete. A nagyvonalú, osztás nélküli üvegfalak új nézőpontokat kínálnak a jól szituált környék átlagos lakóházaihoz, amelyek megcsodálhatóak akár a 2500 négyzetméternyi, bejárható tetőről is.

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------

Válság miatt zárva!

 

2012.06.21.

 

Nem csak Magyarországon érintette a válság érzékenyen a közintézményeket: szerte a nyugati világban sorra vágják meg költségvetésüket, vagy kénytelenek befagyasztani a dédelgetett terveket. Olyan neves intézmények új épületei csúsznak éveket, mint a Guggenheim vagy a Louvre. Talán még rosszabb, ha egy elkészült épületről derül ki: nem fenntartható, és egyszerűbb, ha lakat kerül rá. Hiszen ebben az esetben nem egyszerűen évek munkája megy kárba, de az átadás egyszeri örömét teljesen felülírja a kudarc. Ennek ízét azonban a jelenlegi gazdasági helyzetben szerte a világon megismerteti az építészekkel – még a legismertebbekkel is.

 

A római MAXXI esete sok szempontból tipikusnak mondható történet. Építését még 1998-ban jelentették be, terveit pedig nemzetközi pályázat eredményeként Zaha Hadid készíthette. Csak a megépítése tíz esztendőbe került, ez persze Olaszországban nem lenne meglepő, de itt alaposan közbeszólt a válság is. Az intézmény végül 2010-ben nyitott meg, és épülete elnyerte a Stirling-díjat, a brit építészeknek adható legmagasabb szakmai elismerést. Bár egyetlen év alatt a MAXXI 450 ezer látogatót vonzott, az olasz kormány nemrég bejelentette, hogy miután 800 ezer eurós lyukat fedeztek fel a múzeum 2011-es költségvetésében, a 2012-es büdzsébe csak kevesebb mint kétmillió euróval tudnak beszállni, szemben az előző évi 11 millióval. 

A múzeum vezetése vészharangot kongat; az építészeti kurátor, Pippo Ciorra kijelentette: ha egyszer már ráköltöttek 180 milliót az épületre, elég értelmetlen húzás lenne bezárni. A kormány egyelőre nem közölte pontos szándékait, de az valószínűnek tűnik, hogy az intézmény teljes vezetését lecserélik, de a válsággal birkózó Olaszországban az sincs kizárva, hogy ideiglenesen lakat kerül a MAXXI kapujára.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------

http://hg.hu/cikk/epiteszet/14613-valsag-miatt-zarva

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Eredményes évet zárt a római MAXXI múzeum

 

 

 

network.hu

2014.01.28.

 

 

Mintegy negyven százalékkal megnövekedett a látogatók száma 2013-ban az előző évhez képest a 21. századi művészetnek szentelt római nemzeti múzeumban (MAXXI).

 

Az intézményt súlyos eladósodása miatt egy évvel korábban helyezték Giovanni Melandri volt kulturális miniszter felügyelete alá.

2013-ban háromszázezren voltak kíváncsiak a MAXXI 37 kiállítására és 272 rendezvényére. Naponta átlagosan 1500 látogató érkezett az intézménybe, melynek hat kiállítását külföldön is bemutatták.

Enrico Letta kormánya ötmillió eurót (1,5 milliárd forint) biztosított az iraki származású brit sztárépítész, Zaha Hadid által tervezett múzeum költségvetéséhez. A MAXXI azt szeretné elérni, hogy forrásai legalább felét magánadományok adják. A támogatók csoportjához tartozik már a Fendi neves római divatcég is, felügyelőtanácsának pedig tagja mások között Beatrice Trussardi, az azonos nevű milánói divatkonszern vezetője.

network.hu

A MAXXI művészeti igazgatója néhány hónapja Hou Han-zsu (Hou Hanru) kínai kritikus és kurátor. Hou 2000-ben a Sanghaji Biennále, 2002-ben a dél-koreai Kvangzsui Biennále, 2007-ben pedig az Isztambuli Biennále vezetőjeként, legutóbb pedig a San Francisco Art Institute igazgatójaként dolgozott. Vezetésével nemzetközi hírnevének nagyobbításán dolgozik a római múzeum, hogy felkeltse minél több külföldi látogató érdeklődését.

A múzeum Utopia for sale? című kiállításával emlékezik meg az augusztusban elhunyt Allan Sekula lengyel származású amerikai művészről, a tárlat kurátora Hou. A MAXXI a pekingi Red Brick Art Museummal közös kiállítást szentel Huang Jung Pingnek, a gigantikus installációiról ismert francia-kínai alkotónak is.

A párizsi Musee dÍArt Moderne közreműködésével az év során az intézmény kiállítást tervez a modern Iránról, bemutatva az iráni vizuális művészeteket az 1960-as évektől napjainkig. A Bellissima: a Haute Couture Olaszországa 1945-1968 című kiállítás középpontjában pedig a divat áll majd.

A római kortárs művészeti múzeum 2010-ben nyitotta meg kapuit. A 21 ezer négyzetméteres épület tízezer négyzetméternyi kiállítótérrel rendelkezik. Kiállítótermek, auditórium, könyvtár, fotó- és médiatéka sorakozik az üveg-acél-beton szerkezetű művészeti központban. Megépítésébe 150 millió eurót (csaknem 46 milliárd forintot) fektettek.

 

-

---------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.hirado.hu/2014/01/27/eredmenyes-evet-zart-a-romai-maxxi-muzeum/

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Címkék: macro maxxi modern róma vágóhíd

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Huszákné Vigh Gabriella üzente 12 éve

A válság tönkretette a római MAXXI múzeumot
2012. április 25.
Egy év telt csak el, és sajnos rossz hírt kaptunk a MAXXI-t illetően.
Húsz napja van az olasz kormánynak, hogy eldöntse, mit kezdjen Olaszország kortárs művészeti múzeumával, a MAXXI-val. A múzeum alig két éve nyitott Rómában, működését nem tudják tovább finanszírozni. A múzeum épületét tervező Zaha Hadid szerint a múzeumnak nagy sikere volt, és Rómát a kortárs művészet egyik legfontosabb központjává tette. A múzeumot 2011-ben 450 ezren látogatták meg.

Lorenzo Ornaghi kulturális miniszter kezdeményezte eljárás oda vezethet, hogy a múzeum élére egy speciális igazgatói testület kerül. Ornaghi azután kezdett el intézkedni, hogy kiderült, a 2011-es költségvetésben nyolcszázezer eurós a hiány, a következő három évben ez a szám 11 millióra emelkedhet.

A MAXXi csődje csak az egyik következménye a pénzügyi válságnak, amely a művészet finanszírozását is szinte lehetetlenné tette. A múzeum vezetői szerint a tavalyi hiánynak az oka az, hogy 43 százalékkal csökkent az állami támogatásuk. A múzeum egyébként nagyon meglepődött a miniszter döntésén, ezzel ugyanis "lerombolták a múzeum nemzetközi hitelét." A múzeum menedzsmentje egyébként nem tudott dönteni a 2012-es költségvetésről sem, szintén az állami támogatás megcsappanása miatt.

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 13 éve

Maxximális elismerés
folytatás
A múzeum megvalósítása többször veszélybe került, három főpolgármesteri ciklusba is beletelt, mire tavaly végre elkészült, ám a megnyitására még egy évet várni kellett. A MAXXI elkészültét az nehezítette, hogy amint megkezdődött az építkezés, 2001-ben Rómát földrengésveszélyes területté nyilvánították, ami tervmódosítást igényelt, és a költségeket is alaposan megdobta. Az eredeti, 47 millió eurós büdzsé végül 150 millióra duzzadt. A kiadások elszabadulása miatt a múzeum gyűjteményére már nem igazán jutott pénz, a 300 darabos kortárs kollekcióban kevés az igazi remekmű.

TÁLAS ANDREA
http://hvg.hu/hvgfriss/2010.42/201042_dijazott_romai_muzeum_maxximalis_elismeres

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 13 éve

Maxximális elismerés

Van, aki fehér betonkockákból készült ufónak, a New York-i Guggenheim újragondolt változatának tartja, van, aki szerint máris elavult a XXI. századi művészet bemutatására, de olyan is akad, aki az egekig magasztalja, és egyenesen azt állítja, hogy Rómát a jövőbe repíti. A római Museo Nazionale delle arti del XXI Secolóról (MAXXI) megfogalmazott szélsőséges vélemények azonban aligha befolyásolták a szakmai zsűrit annak eldöntésében, hogy az idén a római modern művészeti múzeum tervezője, az iraki származású, de több mint három évtizede Londonban élő Zaha Hadid kapja a legrangosabb brit építészeti elismerést, a Királyi Építészeti Akadémia Stirling-díját.

A 20 ezer fonttal járó elismerés azért is volt fontos – az építészeti Nobel-díjnak tartott Pritzker-díjjal 2004-ben már kitüntetett – Hadid számára, mert negyedszer jelölték: 2005-ben a lipcsei BMW-székházzal, 2006-ban a wolfsburgi tudományos központtal, majd 2008-ban az innsbrucki pályaudvarral, de eddig alulmaradt. Arról nem is szólva, hogy a római MAXXI-nak ezúttal egyebek mellett két másik műcsarnokkal, a kibővített oxfordi Ashmolean Museummal és az újjáépített berlini Neues Museummal kellett megküzdenie.

Az építkezés kezdetekor, tíz éve még utópiának tűnt a betonból, üvegből és fémből tervezett, egyszerű vonalvezetésű, de mégis grandiózus épület Róma külső részén, a Flaminio városrészben, az egykori autógyár, későbbi kaszárnya területén. A cél az volt, hogy a főként ókori és reneszánsz műemlékekben, művészeti alkotásokban dúskáló olasz fővárosnak is legyen kortárs művészeti múzeuma, olyan turistalátványossága, amilyenné az 1997-ben megnyílt, évente közel egymillió látogatót vonzó spanyolországi Bilbaóban létesített Guggenheim Múzeum vált. Hadid 273 pályázatból kiválasztott elképzelése 1999-ben azért is nyerte el a városvezetés tetszését, mert kellően újszerű és merész volt, de figyelembe vette a helyi sajátosságokat. Nem bontott le minden kaszárnyaépületet, a 27 ezer négyzetméteres terület szélén lévő kettőt megtartotta, és közéjük illesztette a felülnézetből hullámokhoz hasonlatos új építményt.

Az attraktív megjelenésével, igényes öltözködésével építészdívaként emlegetett Hadid római múzeumában a leglátványosabb a szinte egyetlen légteret alkotó belső, amiben csak elvétve találni a szó eredeti értelmében vett mennyezetet, a szinteket hullámszerű, egymásba fonódó lépcsők kötik össze, ahogy az egyes kiállítóterületeket is hasonló formájú falak különítik el. Róma fantasztikus fényei Hadidot arra sarkallták, hogy az épületet kizárólag természetes módon világítsa be, ezért a tetőt teljes terjedelmében üveg borítja. A múzeum két részre tagozódik, az egyik építészeti, a másik kortárs művészeti kiállításoknak ad otthont, és mindez – az enciklopédikus múzeumokkal ellentétben – könyvtárral, könyvesbolttal, rendezvénytermekkel, üzletekkel és kávézóval is kiegészül.

Válasz

Huszákné Vigh Gabriella üzente 14 éve

Az nagyon érdekes, hogy a tető is bejárható, ez netán azt jelenti, hogy magán a tetőn is lehet sétálgatni hasonlóan az oslói operához?

Válasz

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu