Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
3 éve | Huszákné Vigh Gabriella | 0 hozzászólás
2022.10.28.
Sebastiano del Piombo festő, aki kétségbeesett az elvesztett rengeteg festmény miatt Róma kifosztása során 1527-ben, a vászontól eltérő hordozókra kezd festeni, amelyek ellenállóbbak lehetnek a veszélyekkel teli idővel szemben, és ezért képesek meghosszabbítani a művek élettartamát. A kőre festés feltalálása erre a szörnyű helyzetre vezethető vissza, amelynek a Borghese Galéria 2022. október 25. és 2023. január 29. között a Meraviglia senza tempo – Az időtlen csoda című kiállítást szenteli.
A gyűjtemény, amelyet Scipione Borghese gyűjtött össze a tizenhetedik század első három évtizedében, a kőre festett festmények jelentős példáit mutatja, ami kiegészül a Timeless Meraviglia kiállításon olasz és külföldi múzeumokból, valamint fontos magángyűjteményekből származókkal, így több mint 60 művet láthatunk.
A tizenhatodik és tizenhetedik század közötti római kőre festészet a műalkotások örökkévalóságára való törekvése mellett a festészet és a szobrászat versengésére is. A kiállított csodálatos alkotások a műfaj római születéséről tanúskodik egészen a 17. század közepéig bekövetkezett hanyatlásig. Hanyatlása a korántsem elpusztíthatatlannak bizonyult belső törékenységének felismerése miatt következett be. A tárlat egy utazásra visz bennünket, hogy felfedezzük a gyűjteményekben rejlő gazdagságot, közelebb hozva minket egy olyan műalkotáshoz, amelyet alaposan és nagy körültekintéssel kellett megfigyelni, hagyni, hogy a művész elvarázsoljon.
A kilenc részre osztott bemutatás a FESTETT KŐ ÉS FELTALÁLÓJÁ-nak szekciójával kezdődik, amely bemutatja, hogy a fémek és márványok a festészet támaszaként való felhasználása hogyan tette lehetővé az idő legyőzését, egy-egy szereplő emlékének maradandóvá tételét: erről árulkodnak olyan művek, mint Francesco Salviati Filippo Strozzi portréja (1550 körül), afrikai márványon;
a Bronzinónak tulajdonított Cosimo de Medici (1560 körül), vörös porfíron;
vagy Sebastiano del Piombo VII. Kelemen pápa szakállas portréja (1531 c.).
A következő teremben lehet látni a talizmánokhoz hasonló alkotásokat, amelyeknek olykor varázslatos védelmi erőt tulajdonítottak a testi és lelki rossz ellen, az áhítat romolhatatlan képeinek szentelték, és gyakran a bíborosok hálószobáinak részét képezték, mint például Antonio Tempesta alabástromra festett Mágusok imádása (1600 - 1620) vagy Antonio Carracci rézre festett Madonna és Gyermeke Szent Ferenccel (1605 c.) című alkotása.
DRÁGAKŐVEK ÉS SZÍNESKÖVEK szekció: A palakő általában olcsó volt, a lapis lazuli viszont értékes volt. Gyakran a mecénások biztosították a drágakövet, amit az ókori ásatások során találtak meg, vagy Afganisztánból importálták. A festők azonban nem a legdrágább, sötétkék vagy arany zárványos lapis lazulikat alkalmazták, hanem inkább a tájábrázolásra alkalmas, észrevehető fehér csíkokkal rendelkező darabokat. Alkalmanként, mint a Mária Magdolna (magángyűjtemény) esetében, a művészek nem egész, kívánatosabb és költségesebb táblákat használtak, hanem apró darabokat, amelyeket gondosan egyesítettek a keménykövekkel foglalkozó műhelyekben. A kőfaragókkal való együttműködés jól látszik Johann König Pihenés közben Egyiptomba című művében, ahova egy kis lapis lazuli szeletet helyeznek el, hogy hangsúlyozzák a sivatagban megjelenő forrás csodálatos természetét. A Tempesta által kétoldalt festett igen vékony lapis lazurit talán a Santa Maria Maggiore-i Borghese-kápolna oltárképéből kiselejtezett anyagból hasznosították újra.
----------------------------------------------------------------------------------------
https://www.jamesmagazine.it/art/galleria-borghese-meraviglia-senza-tempo/
https://www.facebook.com/galleriaborgheseufficiale/photos/pcb.1525194154662218/1525193574662276/
----------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
|
|
|
MOT MAKSYM írta 8 órája a(z) Anonymus és Róma: Egy rejtély megoldódik? Anonymus feledésbe merül? blogbejegyzéshez:
"https://spinbetter. hu":https://spinbetter.hu
MOT MAKSYM írta 8 órája a(z) Anonymus és Róma: Egy rejtély megoldódik? Anonymus feledésbe merül? blogbejegyzéshez:
https://spinbetter. hu[ссылка]
MOT MAKSYM írta 8 órája a(z) Anonymus és Róma: Egy rejtély megoldódik? Anonymus feledésbe merül? blogbejegyzéshez:
[https://spinbetter.hu ссылка]
MOT MAKSYM írta 8 órája a(z) Anonymus és Róma: Egy rejtély megoldódik? Anonymus feledésbe merül? blogbejegyzéshez:
[url=https://spinbetter. hu]https://spinbetter.hu[/url]
MOT MAKSYM írta 8 órája a(z) Anonymus és Róma: Egy rejtély megoldódik? Anonymus feledésbe merül? blogbejegyzéshez:
[https://spinbetter. hu](https://spinbetter.hu)
MOT MAKSYM írta 8 órája a(z) Anonymus és Róma: Egy rejtély megoldódik? Anonymus feledésbe merül? blogbejegyzéshez:
Netet néztem, és véletlenül rábukkantam erre a linkre. ...
MOT MAKSYM írta 8 órája a(z) Anonymus és Róma: Egy rejtély megoldódik? Anonymus feledésbe merül? blogbejegyzéshez:
Netet néztem, és véletlenül rábukkantam erre a linkre. ...
MOT MAKSYM írta 8 órája a(z) Anonymus és Róma: Egy rejtély megoldódik? Anonymus feledésbe merül? blogbejegyzéshez:
Netet néztem, és teljesen véletlenül rátaláltam erre az ...
MOT MAKSYM írta 8 órája a(z) Anonymus és Róma: Egy rejtély megoldódik? Anonymus feledésbe merül? blogbejegyzéshez:
yes
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Moholy-Nagy László kiállítás Rómában a Falconieri palotában 2025
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Tempesta drágakő festménye Budapesten és freskói Rómában 2020
Róma feldúlása és a svájci gárdisták hősiessége, május 6.
A római Borghese Galéria fényvetítéssel mutatja be történetét 2025
Egyszer volt, hol nem volt az új útiterv a Borghese Galéria boltozatjainak felfedezéséhez 2025