Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Róma Közösségi Oldal nyitólapján!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Huszákné Vigh Gabriella
Róma Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
6 éve | Huszákné Vigh Gabriella | 0 hozzászólás
2018.03.09.
Piramis játékba illő kérdés lehetne az anamorfózis, ami 3D utcai festmények megalkotásának alapja, de nem árt tudni, hogy eredete a 17.századba nyúlik vissza. Rómában egy Spanyol lépcsőnél levő kolostorban, pontosabban a Santa Trinità templom kolostorában rejtőzik az egyetlen megmaradt ilyen freskó.
Az anamorfózis mesterei Jean-Francois Niceron és Emmanuel Maignan a
17.században éltek. A Palazzo Barberiniben március 7-én nyílt egy
anamorfózissal foglalkozó kiállítás, ami a mesterekre emlékezve
bemutatja magát a varázslat technikáját, a perspektívikus anamorfózist,
amelyeknél csak a megfelelő látószöget kell megtalálni, és a tükrös
anamorfózist is, amelynél egy tükörhenger fedi fel a kép titkát.
Niceron határozta meg a szerkesztési eljárást, és Emmanuel Maignan szerzetessel együtt dolgozva olyan módszert hozott létre, amely lehetővé tette nagy falfelületeken anamorfikus festmények kiszerkesztését.
Niceron könyvének második kiadásában található két ábra, amelyeken
egy-egy nagyméretű anamorfikus freskó elkészítésének módszere látható
(37. ábra). Az egyik, a szerző által készített festményen János apostol
látható, a Jelenése könyvének írása közben. A másik freskón, melyet
Emmanuel Maignan festett, Paolai Szt. Ferenc látható.
Az utóbbi festmény a mai napig megtekinthető, míg a Niceron által
készített mű megsemmisült 1798-ban, Napóleon elszállásolt katonái által
okozott pusztításban.
Maignan 1642-ben, a római Santa Trinità templom kolostorában, a folyosó
oldalfalára festi meg hatalmas anamorfikus freskóját (38. ábra).
Szemből nézve egy fekete, fehér és szürke tónusokkal megfestett, közel
20 méter hosszú tájképet látunk (39. ábra). Hatalmas tengeröböl körül
apró figurák, dombok, a földsávok között egy erődítmény, kikötő,
templom, tornyok és kisebb házak helyezkednek el.
A folyosó vége felől,
az anamorfózis helyes nézőpontjából, Paolai Szt. Ferenc látható, aki
olajfa előtt térdelve imádkozik. A festményt Niceron is megemlíti,
könyvének címe (Thaumaturgus opticus) a Szent egyik elnevezése, akit
csodatételei miatt
Thaumaturgusnak hívtak. A freskó közepén egyik csodatétele látható:
Szent Ferenc az öböl vízén jár. A folyosó mennyezete dongaboltozatos, a
helyes nézőpontból a fa, amely előtt Ferenc térdelve imádkozik,
egyenesnek tűnik, látszólag figyelmen kívül hagyva az íves hordozófelületet, áttöri azt. Ez az egyetlen nagyméretű perspektivikus
anamorfózis freskó, amely a mai napig fennmaradt.
Maignan, ellentétben Niceronnal, nem használt vonalhálót, a kompozíciót közvetlenül a falra vetítette
föl. A rend testvérei számára ez az anamorfózis valószínűleg, mint a csoda szimbóluma jelent meg. Isten természeti törvényeinek segítségével az ember illúziót hozott létre – egyszerű, hétköznapi érzékeléssel csak káoszt látunk, ám egy bizonyos, törvények által meghatározott pontból megjelenik a Szent előttünk.
--------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.mke.hu/sites/default/files/attachment/ertekezes_nemethr.pdf
Roma, anamorfosi e 'curiose riflessioni': la mostra a Palazzo Barberini
http://roma.repubblica.it/cronaca/2018/03/07/foto/roma_anamorfosi_a_palazzo_barberini_-190692257/1/#8
http://www.ansa.it/canale_viaggiart/it/regione/lazio/2018/03/06/niceron-limmagine-che-non-ce_8c72c548-a782-4019-9ea8-dfbf692092d7.html
http://www.barberinicorsini.org/evento/curiose-riflessioni-jean-francois-niceron-le-anamorfosi-e-la-magia-delle-immagini/
http://www.beniculturali.it/mibac/export/MiBAC/sito-MiBAC/Contenuti/MibacUnif/Eventi/visualizza_asset.html_2129451118.html
http://www.distampa.com/le-anamorfosi-niceron-palazzo-barberini/
http://www.arte.it/calendario-arte/roma/mostra-curiose-riflessioni-jean-fran%C3%A7ois-niceron-le-anamorfosi-e-la-magia-delle-immagini-49389
-----------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Huszákné Vigh Gabriella írta 3 órája a(z) Bárhova eljuthatsz fórumtémában:
A Palazzo Odescalchi belsejében, Róma...
Huszákné Vigh Gabriella 19 órája új blogbejegyzést írt: Fraknói centenáriumot ünnepeltek a római Szentszéki Magyar Nagykövetségen 2024
Huszákné Vigh Gabriella írta 22 órája a(z) Laterán fórumtémában:
Ospedale del Salvatore Ospedale delle Donne ...
Huszákné Vigh Gabriella írta 22 órája a(z) Laterán fórumtémában:
https://esploraromablog. com/2017/05/17/sotterranei-...
Huszákné Vigh Gabriella írta 22 órája a(z) Laterán fórumtémában:
Il patrimonio archeologico dell’Ospedale “San...
Huszákné Vigh Gabriella írta 22 órája a(z) Laterán fórumtémában:
Spedale di S. Giovanni in Laterano https://www....
Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Karácsony Rómában fórumtémában:
https://www.cinecittaworld. it/it/parco/attrazioni/presepe...
Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) Karácsony Rómában fórumtémában:
Rómában minden készen áll: a világ legkülönlegesebb ...
Huszákné Vigh Gabriella 1 napja új blogbejegyzést írt: Kifényesedett Rómában a Sapienzia Egyetem szimbolikus Minerva szobra a restaurálás után 2024
Huszákné Vigh Gabriella írta 1 napja a(z) vatikán fórumtémában:
Idős asszony, akit kilakoltattak a Vatikánból: "Csak akkor ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Érdekes anamorf kép a Spanyol lépcsőnél
A Spanyol lépcsőn lépett fel az olasz hadsereg zenekara a Fegyveres Erők Napján 2024
Vörös festékkel öntötték le nőjogi aktivisták a római Spanyol lépcsőt 2024
Óriási válogatott mez a Spanyol lépcsőn a spanyol-olasz meccs előtt 2024